Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-14, 16:56   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærernes arbeidstid, hva skjer etter brudd i forhandlingene?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Sa jeg at det er ille? Nei. Det er bare ikke slik man tenker seg før man starter. Selv husker jeg nesten ikke "prakissjokket", derfor referer jeg til hva studentene forteller.

Jeg tenker at for å bli tatt seriøst som yrkesgruppe bør lærerne slutte å sutre over praksissjokket og holde seg til saken; tid til å gjøre jobben når det trengs.
Jeg har også møtt mange som klager over praksissjokk, sånn som at de må jobbe etter kl 21 om kvelden og ikke får drukket kaffe mellom 9 og 14. Det blir vrient å ta sånt seriøst.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og selv ikke det er spesielt unikt. Mange krevende jobber er sesongbaserte. Jeg jobber stadig vekk 50-timersuker i semesteret, men i påska, jula og i sommermånedene er det helt dødt på jobb, og derfor avspaserer jeg bort det aller meste av plusstid ved å ha jule- og påskeferie, samt 5 uker fri om sommeren. Omtrent som lærerne gjør, med andre ord.

Jeg ser den, og har også jobbet delvis slik, men akkurat dette opplever jeg i praksis noe annerledes i skolen ift å ha mulighet til å ta organisatoriske grep. Det mest spesielle er kanskje sånn sett at noen nå prøver gjøre et slikt grep likevel.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.