|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Den kvinnelige anatomi
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#64 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det er det. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
maler
|
Sv: Den kvinnelige anatomiHadde det i det minste vært illustrativt, men når det er et ekkelt ord man til og med må lete for å finne meningen av... hva er da poenget?
|
|
|
#66 |
|
By the Sea
|
Sv: Den kvinnelige anatomiJeg blir fort utålmodig både med meg selv og andre når utseendefokus kombinert med selvkritikk slår inn. Man kaster bort en hel masse energi som kunne vært brukt på gledelige/produktive/kreative/morsomme/meningsfulle saker.
|
|
|
#67 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Seriøst?
|
|
|
#68 |
|
intro
|
Sv: Den kvinnelige anatomiJeg synes det blir helt komisk å bruke trusekant-under-tights-tråden til å illustrere hvordan både forumet og verden for øvrig har gått helt av skaftet og ikke engasjerer seg nok i krig og fred og politikk og sånt. En bruker (som jeg på ingen måte anser som usunt utseendefokusert) hadde fått en kommentar om trusekanten - av en fremmed mann på treningssenteret. Jeg forstår godt behovet for en realitetsorientering av typen 'han er helt på bærtur', som jo unektelig er hovedessensen av svarene. Jeg tror kritikerne neppe har lest tråden (på samme måte som de umulig kan ha lest treningstrådene hvis de mener at disse har hovedfokus på kaloritelling
|
|
|
|
#69 |
|
Rockesøster
|
Jeg dro frem den tråden som noe jeg synes var et ypperlig eksempel på det forfatteren av artikkelen sier noe om, nemlig fokus på utseende, kjipe betegnelser på naturlige ting, anatomi og prosesser. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
By the Sea
|
Sv: Den kvinnelige anatomiJeg har forøvrig alltid undret meg over at det er så vanlig å hevde at verken mannlige eller kvinnelige kjønnsorganer "er så pene, akkurat". Jeg tenker motsatt.
|
|
|
#72 |
|
maler
|
De er nå som de er? Jeg greier på et vis ikke å plassere det på pen-stygg-aksen.
|
|
|
#73 |
|
By the Sea
|
Sv: Den kvinnelige anatomiFor meg er det underlig å skulle isolere kjønnsorganene fra resten av kroppen og liksom slå fast at akkurat de kroppsdelene er mindre pene enn resten. Jeg kan ikke skjønne annet enn st det må henge igjen fra en tid hvor seksualitet var tabubelagt og kjønnslig aktivitet lett ble sett på som skittent.
|
|
|
#74 |
|
maler
|
Det blir litt som føtter for meg. De er nå der. En del av kroppen. Det er ulike kropper, ulikt sammensatt. Jeg synes ikke det er noe verre å isolere kjønnsorganer enn å isolere føtter sånn sett, men jeg har ikke noe behov for å gjøre noen av delene. (Jeg tok føtter som eksempel med vilje her, for det er vel vanligere å si noe negativt om føtter enn kjønnsorganer).
|
|
|
#75 |
|
Rockesøster
|
Det er jo bare å se på navnene på anatomien. Skamlepper, liksom? |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Sviiisj!!
|
Ikke sant?! Da synes jeg "biffgardiner" er et bedre ord, faktisk. Mer beskrivende, om ikke annet.
|
|
|
#77 |
|
Fortynnet
|
Enig. Jeg har svært lite tid å bruke på forum for tiden, og bruker FP omtrent utelukkende som lettvinn avslapping + at jeg syns det er hyggelig å "treffe kjente" iblant. Jeg syns det blir litt moraliserende når det fremstilles som at fordi vi diskuterer trening, familie og sko på FP, så er det kun det vi er opptatt av. Det skjer vel litt av hvert annet i livene til de fleste, som beveger seg utenfor egen navlelo. For min egen del så har jeg et nokså sterkt filter, når jeg ikke slanker meg så ser jeg ikke slanketrådene, hvis jeg ikke skal kjøpe noe så ser jeg ikke shoppingtrådene, og ting jeg ikke er interessert i på generelt grunnlag (kjæledyr, slankeoperasjoner, skismøring, OL for å nevne noe) går jeg heller ikke inn på. Endel diskusjoner som i og for seg er interessante, har gått igjen ganske mange ganger i løpet av de hundre årene jeg har vært her, og jeg kjenner at noen ting orker jeg ikke gjenta meg selv på. Det kan være ting som å alltid være kjørbar når en har små barn, delt bosted når foreldrene er skilt osv. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Den kvinnelige anatomiHelt enig med Filifjonka. FP er bare litt av hva jeg driver med og engasjerer meg i. Jeg har nok av alvor, krevende beslutninger, refleksjoner og diskusjoner i livet mitt til å føle meg trygg på at jeg ikke er et shallow, navlebeskuende menneske selv om jeg også liker å se på pene klær feks. Selv om jeg aldri er i trenings- og slanketråder har jeg ingen problemer med å skjønne behovet for å konkurrere, sette seg mål, ha noen å dra lasset sammen med osv. Jeg synes ikke det er mindre legitimt enn å nerde i matte- tråder feks.
|
|
|
#79 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Den kvinnelige anatomiJeg hadde aldri ofret en tanke på hvordan jeg ser ut i bikini på stranden før jeg kom på FP.
|
|
|
#80 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Åh! Fint svar fra damen som ble latterliggjort, og ikke minst fint svar fra han som latterliggjorde. Internett på sitt beste, spør du meg.
|
![]() |
|
|