Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den kvinnelige anatomi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-14, 00:38   #61
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Ynnsjyll.

(Og jeg er sykepleier og har sett det meste. Unntatt biffgardiner. )

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 00:40   #62
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke verre. Men for et ord, hvem kommer på sånt?

Gammel 22-02-14, 00:41   #63
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

(Og jeg er sykepleier og har sett det meste. Unntatt biffgardiner. )

Grusomste ordet noensinne.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 00:42   #64
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ikke verre. Men for et ord, hvem kommer på sånt?

Nei, det er det.

Det blir jo veldig apropos artikkelen som diskuteres da. Hvem finner på sånne ord, og hvem synes det er greit å bruke dem?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 00:49   #65
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde det i det minste vært illustrativt, men når det er et ekkelt ord man til og med må lete for å finne meningen av... hva er da poenget?

Gammel 22-02-14, 00:49   #66
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir fort utålmodig både med meg selv og andre når utseendefokus kombinert med selvkritikk slår inn. Man kaster bort en hel masse energi som kunne vært brukt på gledelige/produktive/kreative/morsomme/meningsfulle saker.

Jeg liker veldig godt svaret til denne dama etter at hun ble latterliggjort for utseendet sitt.

Gammel 22-02-14, 00:58   #67
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg vil ikke vite hvordan underlivet mitt ser ut.

Seriøst?

Gammel 22-02-14, 01:41   #68
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir helt komisk å bruke trusekant-under-tights-tråden til å illustrere hvordan både forumet og verden for øvrig har gått helt av skaftet og ikke engasjerer seg nok i krig og fred og politikk og sånt. En bruker (som jeg på ingen måte anser som usunt utseendefokusert) hadde fått en kommentar om trusekanten - av en fremmed mann på treningssenteret. Jeg forstår godt behovet for en realitetsorientering av typen 'han er helt på bærtur', som jo unektelig er hovedessensen av svarene. Jeg tror kritikerne neppe har lest tråden (på samme måte som de umulig kan ha lest treningstrådene hvis de mener at disse har hovedfokus på kaloritelling ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 09:56   #69
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes det blir helt komisk å bruke trusekant-under-tights-tråden til å illustrere hvordan både forumet og verden for øvrig har gått helt av skaftet og ikke engasjerer seg nok i krig og fred og politikk og sånt. En bruker (som jeg på ingen måte anser som usunt utseendefokusert) hadde fått en kommentar om trusekanten - av en fremmed mann på treningssenteret. Jeg forstår godt behovet for en realitetsorientering av typen 'han er helt på bærtur', som jo unektelig er hovedessensen av svarene. Jeg tror kritikerne neppe har lest tråden (på samme måte som de umulig kan ha lest treningstrådene hvis de mener at disse har hovedfokus på kaloritelling ).

Jeg dro frem den tråden som noe jeg synes var et ypperlig eksempel på det forfatteren av artikkelen sier noe om, nemlig fokus på utseende, kjipe betegnelser på naturlige ting, anatomi og prosesser.
I tråden kommer det jo frem at mange ikke bryr seg, men en del sier også noe om at de bruker sånn eller slik truse/tights for å ikke få synlige trusekanter, bulker o.l, og for meg blir det en forsterking av poenget i artikkelen.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 10:21   #70
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Seriøst?

Jeg vil heller ikke vite hvordan det ser ut og i allefall ikke i konteksten "se fin ut".

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 10:38   #71
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig alltid undret meg over at det er så vanlig å hevde at verken mannlige eller kvinnelige kjønnsorganer "er så pene, akkurat". Jeg tenker motsatt.

Gammel 22-02-14, 10:41   #72
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har forøvrig alltid undret meg over at det er så vanlig å hevde at verken mannlige eller kvinnelige kjønnsorganer "ikke er pene, akkurat". Jeg tenker motsatt.

De er nå som de er? Jeg greier på et vis ikke å plassere det på pen-stygg-aksen.

Gammel 22-02-14, 10:45   #73
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

For meg er det underlig å skulle isolere kjønnsorganene fra resten av kroppen og liksom slå fast at akkurat de kroppsdelene er mindre pene enn resten. Jeg kan ikke skjønne annet enn st det må henge igjen fra en tid hvor seksualitet var tabubelagt og kjønnslig aktivitet lett ble sett på som skittent.

Gammel 22-02-14, 10:47   #74
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

For meg er det underlig å skulle isolere kjønnsorganene fra resten av kroppen og liksom slå fast at akkurat de kroppsdelene er mindre pene enn resten. Jeg kan ikke skjønne annet enn st det må henge igjen fra en tid hvor seksualitet var ta belagt og kjønnsliv aktivitet lett ble sett på som skittent.

Det blir litt som føtter for meg. De er nå der. En del av kroppen. Det er ulike kropper, ulikt sammensatt. Jeg synes ikke det er noe verre å isolere kjønnsorganer enn å isolere føtter sånn sett, men jeg har ikke noe behov for å gjøre noen av delene. (Jeg tok føtter som eksempel med vilje her, for det er vel vanligere å si noe negativt om føtter enn kjønnsorganer).

Gammel 22-02-14, 10:48   #75
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det underlig å skulle isolere kjønnsorganene fra resten av kroppen og liksom slå fast at akkurat de kroppsdelene er mindre pene enn resten. Jeg kan ikke skjønne annet enn st det må henge igjen fra en tid hvor seksualitet var tabubelagt og kjønnslig aktivitet lett ble sett på som skittent.

Det er jo bare å se på navnene på anatomien. Skamlepper, liksom?

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 11:09   #76
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er jo bare å se på navnene på anatomien. Skamlepper, liksom?

Ikke sant?! Da synes jeg "biffgardiner" er et bedre ord, faktisk. Mer beskrivende, om ikke annet. Ikke noe å skamme seg over.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 11:17   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg skjønner hva du mener, noen. Men allikevel FP er tidsfordriv. Det koster meg mye mer å gå inn i de seriøse diskusjonene. Det tar tid, og jeg må formulere meg bedre. Derfor blir det ofte til at jeg heller bare leser. For det gjør jeg. Så jeg setter absolutt pris på de viktigere diskusjonene. Jeg liker at brukere tar stilling og tør å diskutere. Det er det som får forumet til å leve. Det er bare så sjelden jeg kaster meg ut i det selv.

Enig. Jeg har svært lite tid å bruke på forum for tiden, og bruker FP omtrent utelukkende som lettvinn avslapping + at jeg syns det er hyggelig å "treffe kjente" iblant. Jeg syns det blir litt moraliserende når det fremstilles som at fordi vi diskuterer trening, familie og sko på FP, så er det kun det vi er opptatt av. Det skjer vel litt av hvert annet i livene til de fleste, som beveger seg utenfor egen navlelo. For min egen del så har jeg et nokså sterkt filter, når jeg ikke slanker meg så ser jeg ikke slanketrådene, hvis jeg ikke skal kjøpe noe så ser jeg ikke shoppingtrådene, og ting jeg ikke er interessert i på generelt grunnlag (kjæledyr, slankeoperasjoner, skismøring, OL for å nevne noe) går jeg heller ikke inn på. Endel diskusjoner som i og for seg er interessante, har gått igjen ganske mange ganger i løpet av de hundre årene jeg har vært her, og jeg kjenner at noen ting orker jeg ikke gjenta meg selv på. Det kan være ting som å alltid være kjørbar når en har små barn, delt bosted når foreldrene er skilt osv.

Krig, fred og politikk er ikke det jeg trenger FP til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 11:57   #78
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Helt enig med Filifjonka. FP er bare litt av hva jeg driver med og engasjerer meg i. Jeg har nok av alvor, krevende beslutninger, refleksjoner og diskusjoner i livet mitt til å føle meg trygg på at jeg ikke er et shallow, navlebeskuende menneske selv om jeg også liker å se på pene klær feks. Selv om jeg aldri er i trenings- og slanketråder har jeg ingen problemer med å skjønne behovet for å konkurrere, sette seg mål, ha noen å dra lasset sammen med osv. Jeg synes ikke det er mindre legitimt enn å nerde i matte- tråder feks.

Poenget er at FP har mye å by på, jeg synes det er svært variert. Jeg setter pris på at jeg kan diskutere etiske dilemmaer, samfunnsspørsmål eller klær, om jeg vil det. Selv om jeg selv ikke er så opptatt av interiør, så ville det ikke ramle meg inn å tenke at de som er det er navlebeskuende fordet. Ihvertfall ikke her inne der jeg tenker at de fleste håndterer begge deler.

Og så varierer det med tid og overskudd for egen del. Noen ganger er jeg i diskusjonshumør, andre ganger vil jeg bare se på tips til sommergarderoben.

Gammel 22-02-14, 12:04   #79
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri ofret en tanke på hvordan jeg ser ut i bikini på stranden før jeg kom på FP.
Der er i grunnen mye jeg ikke hadde ofret tanker på pre-FP, både på godt og vondt.
Man blir jo farget av at det i perioder er mange samlivsbrudd, slankeoperasjoner og kjoler fra Boden for å bruke et par litt flåsete eksempler, men samtidig står jeg stadig mer støtt i meg selv og mine meninger og lar meg ikke påvirke i så stor grad. Lengre. Jeg har nok hatt perioder der jeg har vært lettere påvirkelig, og da er det jo ikke nødvendigvis bare sunne tråder på FP. Kroppshysteri er det støtt og stadig, det bare varierer i form.

Gammel 22-02-14, 17:40   #80
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker veldig godt svaret til denne dama etter at hun ble latterliggjort for utseendet sitt.

Åh! Fint svar fra damen som ble latterliggjort, og ikke minst fint svar fra han som latterliggjorde. Internett på sitt beste, spør du meg.

Sterk dame. Jeg skulle ønske jeg kunne stå like trygt som henne.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:35.