|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Hva gjør man hvis man føler skolen ikke gjør det den skal?I Bærum får lærerne klar beskjed om at oppdraget vårt er å løfte de svake og de middels sterke elevene. Det gjentas hvert år. Jeg er ikke enig og gjør det jeg kan for de sterkeste, men vi har absolutt ingen ressurser til det. Det blir dermed ingen annen undervisning på dem, kun andre oppgaver og eventuelt andre lekser. Det er ikke tilfredsstillende, jeg skulle gjerne gitt dem annen undervisning, spesielt i matematikk.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva gjør man hvis man føler skolen ikke gjør det den skal?
Jeg bor i Bærum og vi har nivådelt undervisning og fokus på at også de sterkeste elevene skal ha tilpasset undervisning på vår skole.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Er frisk!
|
Det er målet hos oss også altså (på trinnet), men ressursene strekker ikke til for tiden. Men signalene ovenfra er helt klare på at jobben vår er å prioritere de svakeste og de middels presterende elevene. Ellers har rektoren min løyet oss opp i trynet ved gjentatte anledninger.
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10 ![]() Sist redigert av oslo78 : 22-02-14 kl 13:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Da har vi veldig ulik virkelighetsforståelse. Er ganske sikker på at vi har barn i samme klasse... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
Det der kommer jo an på hva slags tilpasning barnet trenger. Vi har også hatt barna våre på en skole som driver med tilpasset undervisning i grupper, også i matematikk. Og det fungerer veldig greit for middels- og ganske sterke elever, de svakeste får ekstra ressurser. Men for barn som egentlig skulle hatt undervisning 2-3-4 år over trinnet sitt er det vanskelig å få det til innenfor en vanlig klasse, og det er ikke alltid at det er noen fordel å ta barnet ut av klassen heller. Som læreren vår sa: "Han kan ikke akkurat være på gruppe bare med seg selv heller, det er vanskelig dette her".
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånt er faktisk mer vanlig enn man skulle tro. Jeg er stort sett fornøyd med vår barneskole, mens en medmor i gaten klager på alt. Ungene våre går i samme klasse, (har altså de samme lærerne )er normalt flinke på skolen og ingen av dem blir mobbet. Jeg tror av og til at misnøye kan si like mye om den som er misfornøyd enn om den misnøyen er rettet mot, også når det gjelder skole. Sier ikke at det gjelder deg, jeg ville også stusset om læreren leste opp fra en felles "mal" under utviklingssamtalen, altså, prøver bare å få fram at det er fullt mulig at to med barn i samme klasse opplever ting totalt forskjellig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|