Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

1 av 10 norske kvinner voldtatt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-14, 22:58   #1
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

I noen sammenhenger blir dette regnet som en voldtekt, andre ganger ikke.

Men det er jo voldtekt, vil jeg si. Tenker det finnes mange typer voldtekt, alt fra partner som "tvinger seg på" til overfall av fremmed mann ute på gata.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 08:27   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 1 av 10 norske kvinner voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har opplevd så og si nøyaktig det samme og jeg greier ikke å tenke på det som annet enn en voldtekt. Jeg sa nei flere ganger, men var for full og flau til å lage et rabalder og virkelig slåss ham unna.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men det er jo voldtekt, vil jeg si. Tenker det finnes mange typer voldtekt, alt fra partner som "tvinger seg på" til overfall av fremmed mann ute på gata.

Nå var det en del mer til min sak, som jeg ikke har så lyst til å legge ut om her (bla. var det jeg som la meg i hans seng for å kose - dog ikke seksuelt intendert -, jeg sa ikke distinkt nei og jeg satte meg ikke til motverge, han hadde heller ingen trusler). Jeg har aldri sett på det som en voldtekt, men følte absolutt det var uetisk og dårlig gjort. Jeg er klar over at nyanseforskjeller kunne gjort at jeg hadde sett på det på et annet vis, eller at andre kanskje kunne følt det annerledes.

Ikke meningen å debatere min sak spesifikt, men det er jo interessant at slike hendelser eventuelt kan gi utslag på slike målinger som her tas opp.

Selv skriver jeg det av på kontoen om at det er en grunn til at man helst ikke bør drikke for mye alkohol i en alder av 16, og helst sove i egen seng.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.