|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Eltefrie brød for dummiesEltingen er jo mye av det som gjør at det hever raskere.
![]() |
#2 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Eltefrie brød for dummies
Ah, det visste jeg faktisk ikke. Det er helt greit for meg at det hever lenge, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Eltefrie brød for dummiesNå har jeg smelt sammen 500 g mel, 1 ts salt, 1 ts gjær og 450 g vann. Det er klissete som grøt. Skal det være det? Heve i ett døgn? På benk? I kjøleskap? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Eltefrie brød for dummiesDet skal være klissete ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
legg plast over, sett den på kjøkkenbenken og glem den til i morgen tidlig. Jeg tok nok mel til at den ikke var flytende først, men mer som en litt klissete, tykk grøt som ikke fløt utover.
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Eltefrie brød for dummiesOk, dette blir spennende å prøve! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
Sånn opplevde jeg det og de første gangene, tenkte at dette kan da umulig stemme. Men det begynner å boble godt etterhvert og selv om den ikke alltid vokser så mye, så ser man tydelig at det foregår en prosess, og helt plutselig vokser den til litt.
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Eltefrie brød for dummiesJeg har forstått det slik at brødet i denne formen bare skal settes rett i ovnen når det har hevet ferdig. Ingen bretting eller noe, ikke ta den ut av formen. Håper jeg har forstått det riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Men da kan jeg ikke garantere for resultatet altså. Min oppskrift er basert på at det skal heve to ganger, og deretter stekes i forvarmet kjele på sterk varme, med lokk.
![]() |
|
|