Sv: Hvilket kjønn ønsket du helst?
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
...så i og for seg snakker jeg mot meg selv her nå. 
Men det er fanesaken min om at så lite som mulig bør være tabubelagt som kludrer det til for meg.
Det er viktig å være ærlig mot seg selv, men det kan jo bli uheldig å kommunisere ønskene på feil måte. Jeg har vært borti en del som høyt og åpenlyst har presentert kjærlighetsbarnet som forener to familier/dineminevåre, eller ukritisk har fortalt foran de eldre ungene at det er så deilig med denne attpåklatten som de nyyyter mye mer enn de andre.
Jeg mener ikke at man skal utslette egne preferanser og ønsker da barna har kommet heller, men hva er det som for eksempel driver enkelte mødre til å ta med bittesmå jenter, fullt utstyrt i råsa dansetøy allerede første prøvetime, lenge før de egentlig har begrep om at fritidsaktiviteter finnes? Lederen av danseskolen her har hatt ønske om barnedanspartier der joggebukse er ønskelig antrekk, men det er sjelden en ser folk ta med gutta sine. Og tilsvarende på knøttetreningene på fotball, der er langt flere gutter enn jenter. (Men da man kommer litt lenger opp er det masse tøffe jenter på fotballagene, men det ser ut til at jentene selv må kommunisere at de liker fotball, det blir sjeldnere valgt for dem.)
|