Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-07, 23:12   #41
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg.?

Vi har visst "17.mai-fri" barnehage vi Ungene skal ha Rusken-aksjon i morgen og plukke søppel. Etterpå skulle de visst kose seg med et eller annet. Ungene hadde tydeligivs fått lov til å komme med ønsker for hva de skulle spise. I følge min lille frøken veslevoksen: "Sofie foreslo sukkerspinn, men æ foreslo en god middag æ" Jeg prøvde å spørre henne hva hun mente med god middag - jo spekeskinke og eggerøre eller kanskje julemat!

Gammel 15-05-07, 23:14   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Jøss, ja, jeg også. Kanskje det er vanlig her hvor vi bor? :håper:

Ja, vi får håpe det er sånn.
Etter å ha lest denne tråden har jeg funnet frem noen litt fine hverdagsklær til både T. og meg som vi skal ha på når vi går i tog i morra. Så håper jeg at vi verken er over- eller underpyntet.

Nå har mannen vært ute og kjøpt nytt flagg til T. forresten, for vi fant typisk ikke det gamle der vi trodde det lå. :sent ute:

Gammel 16-05-07, 00:02   #43
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Nå fikk jeg litt hetta for at jeg har gått glipp av noe her. Har ikke hørt noe om 16. mai feiring i vår barnehage, høres jo ut som at "alle" andre har det? Men står ikke noe på månedsplanen for mai, så jeg antar det er vanlig hverdag i barnehagen vår i morgen.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:24   #44
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bursdagspynting her også.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:27   #45
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Hæ? Dette har jeg aldri hørt om. Tror ikke de har sånn feiring her.

Ikke her heller...

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Helt vanlig barnehagetøy. Det er 17. mai som er festdag. At de toger rundt i barnehagen og spiser hot-dogs til lunsj er bare moro, men jeg har aldri pyntet noen av mine til den 16.

Hotdog til lunch og litt vifting med tegnede flagg - ingen finklær. Det kalles ikke for feiring heller - den eneste forskjellen fra vanlig barnehagedag er denne hot-dog`en.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:29   #46
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Poden skal ha på seg marineblå cordbukse og blå og hvitstripet penskjorte i morgen, omtrent som til en fødselsdagsfeiring. På 17. mai skal han ha festdrakt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:29   #47
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin blå jeans, hvit høyhalset genser med rød, hvit og blårutete kortermet skjorte utenpå. Og så har jeg dusjet ham og vasket håret hans i kveld.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 00:41   #48
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sender ham avgårde i 17 mai klærene, og håper de "overlever"... Hadde han hatt bunad så hadde jeg nok spart det til 17 mai.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 08:48   #49
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Vanlige barnehageklær, det er ikke vanlig å kle dem til noe 16. maifeiring her tror jeg

Du har helt rett.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 09:31   #50
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva har barna på seg på 16. mai-feiring i bhg?

Sendte ham avgårde i fin olabukse, skjorte og vest, men han var desidert mest pyntet.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 09:43   #51
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

16. mai-feiring?
Jeg tror sannelig ikke vi har det i vår barnehage.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 09:58   #52
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avleverte to veldig søte barn i morges (synes jeg selv, da). Lillebror hadde ny skjorte og slips (!), storesøster i kjole. VI kom tidlig, men dem vi kom samtidig med var ikke pyntet. Skal opp i barnehagen klokken 10 og se på "toget".

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:01   #53
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her skal de leke ute på gresset etterpå, så blir bare hverdagsklær. Men har har ganske mye nytt, så det er ganske pent fordet.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:08   #54
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Ikke her heller...

Hotdog til lunch og litt vifting med tegnede flagg - ingen finklær. Det kalles ikke for feiring heller - den eneste forskjellen fra vanlig barnehagedag er denne hot-dog`en.

Hvorfor i all verden sier du hot-dog?

Det heter pølser, vennen min.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 10:13   #55
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Hvorfor i all verden sier du hot-dog?

Det heter pølser, vennen min.

Sludder og hotdogsvås. På disse kanter heter det hot dog.

Gammel 16-05-07, 10:14   #56
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Bergensmåten å si det på, er det ikke??

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 11:54   #57
bina
Ustabil

Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Ikke på norsk. Det heter pølser. Alternativt pølse i brød, pølse i lompe. Hvis det er utbredt på dine trakter å si hot dog, så er det på tide at noen rusker opp i elendigheten.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:37   #58
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her er det 16. mai tog etter barnehagen i ettermiddag. Ungene er bursdagspyntet, vesla får på en kjole og gutta penbukser og skjorter. Så er det tog med korps og hele pakka ned til gamlehjemmet nedenfor barnehagen. Lang tradisjon og stor stas !

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:40   #59
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

I dag hadde hun på seg en rosa kjole med hjerter på og tyllunderskjørt, rosa genser under og hvite strømpebukser og de rosa joggisene sine. Gjør ingenting om hun blir svart osv.
Hun har skikkelig vest agder bunad på 17 mai. Men det er ingen her som kommer i bunad uansett. Noen hadde 17 mai sløyfer i håret.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 13:55   #60
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her ble det en mormorstrikket blå kjole med hvitt setesdalsmønster, og tilhørende knestrømper, hvit bluse og sølje.

Bunader var det ingen som hadde, men de fleste barna hadde pyntet seg litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.