|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
villende
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingHV, der satte du fingeren på det. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Borte
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingJeg ser ikke nettverksbygging og påfølgende stillingsklatring som noe spesielt positivt for samfunnet enten det gjelder menn eller kvinner. Og så syns jeg debatten om språkbruk på twitter blir litt på siden. Det er bruken av sosiale medier til å bygge seg en tilhengerskare som skurrer for meg. Det diskuteres hele tiden om at det er glansbilder som blir vist frem i sosiale medier og det gjelder antakelig i høyeste grad i denne debatten. Jeg klarer ikke helt å forklare hvorfor, men jeg syns på en måte det er lite realt, at det tåkelegger hva det egentlig innebærer å være toppleder og at debatten om kvinners rolle og posisjon i arbeidslivet fremstilles lite sannferdig. Jeg er enig med HV i at det skader feminismen.
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingJeg får to dialektuttrykk fra heimen i hodet når jeg hører denne debatten:
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingOg, ja, hele denne "SE MEG SE MEG!! VIS AT DU SER MEG VED Å PØSE PÅ MED ADJEKTIVER OG LIKES OG HJERTER!!!"-greia som vi ser blant kvinner og ungjenter generelt er skadelig og i tillegg dønn irriterende.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kvinner og fremsnakking
Og omvent: "JEG PØSER PÅ MED HJERTER OG LIKES OG ADJEKTIVER PÅ DEG FOR DU MÅ SE MEG!"
|
|
|
#26 |
|
Sånn passe sane
|
I min verden hører dette til fjortisene, ja. Jeg har fulgt Traaseth og hele greia på Twitter og kan ikke si jeg har sett så mye av dette?? Nå har det vært veldig mye twitring da, så jeg kan ikke si jeg har fått med meg alt, men har det vært så ille den veien altså? Jeg har lest mest Traaseth/Marie Simonsen tror jeg og det har ikke fremstått sånn.
|
|
|
#27 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og fremsnakkingAdjektiver? Det er jo substantiver som er inn? Flinka. Pena. Søta. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
kamerat
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingDeadjektivale substantiver.
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kvinner og fremsnakkingEtter at jeg ble kvotert "bort" (jobber i et kvinnedominert yrke, ble valgt bort til fordel for en mann "fordi vi trenger menn her...") vet jeg ikke om jeg er for kvotering, lenger. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ringskrømt
|
Jeg jobber også i et mannsdominert miljø hvor flere av de kvinnelige ansatte ser på det som problematisk at "det kommer så mange kjerringer inn i yrket, jeg fortrekker å jobbe med menn/det er bedre stemning i mannsdominerte miljø/mindre drama", og jeg blir så uendelig lei meg av den type utsagn. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingMarie Simonsen kommenterer: http://www.dagbladet.no/2014/03/18/k...fjes/32363244/
|
|
|
#36 |
|
Dragedytteren
|
|
|
|
#37 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kvinner og fremsnakkingEr kvinner ofte litt dårlige på helt vanlig uenighet? Må det enten være Søta, Flinka
|
![]() |
|
|