Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

17. mai-klær til gutter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-14, 17:16   #101
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai-klær til gutter

Jeg fant nettopp en i smal og kul fasong i en veldig fin mellomblå farge. Men jeg liker dress i utgangspunktet og syns det er stilig både på voksne og på gutter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-14, 17:16   #102
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det er lite variasjon over temaet dress? Mer for voksne da. Men barnedresser er innmari like synes jeg.

Det begynner så smått å komme seg, men det er ikke veldig stor variasjon, nei.

Gammel 16-04-14, 17:16   #103
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I våre kretser er det endel gutter med bunad. Det er vel det han egentlig ønsker seg, men jeg tror ikke han har skjønt forskjellen på bunad og festdrakt. Jeg hadde lyst til å sy til han, men jeg får liksom ikke til å få tak i det jeg trenger, så da får jeg heller kjøpe noe. Og jeg synes ekte bunader er litt i overkant dyrt kanskje.

Gammel 16-04-14, 18:20   #104
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ta bort slipset og guttungen kan godt finne på å gå sånn på skolen. Da er gjerne skjorten åpen, med en fargerik genser eller t-skjorte under. Han er glad i å "hverdagspynte" seg og jeg tror ikke han har en eneste vanlig dongeribukse i skapet og han har kun en joggebukse som kun brukes hjemme (hans valg, ikke mitt).

Det er jeg helt enig i, sånn bortsett fra at lillesøster ofte er å finne øverst i et klatrestativ iført bunad på 17. mai. Men det er nok ikke alle som synes at storebror har pyntet seg nok til 17. mai, fordi han ikke har pensko, dress eller festdrakt. Men det er godt nok for oss, selv om han jo skiller seg ut fra oss andre tre som tusler rundt i bunad den dagen.

Sånn kan min sønn også gå kledd på skolen. Så hverdagsklær er ikke nødvendigvis er trasig genser og plain bukse.
Håret er stylet hver eneste dag, uansett hva han gjør.

Så selv om han ikke går i bunad eller dress på 17.mai eller julaften, så ser han ikke ut som en slask.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 00:29   #105
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har alltid syntes at det er så stusselig at en del gutter blir avspist med pene/nye hverdagsklær mens jenter alltid er pynta. Derfor er nytt hverdagstøy et underlig valg i min verden.

Jeg kjenner at jeg er litt enig faktisk. Men nå har jo jeg en som elsker å pynte seg da. Så chinos, skjorte, piquet med v-hals over etc er vanlige skoleantrekk for han.

Det han ønsker seg aller mest nå om dagen, er pensko som er spissere i fronten. Snålingen min. Men han får nok klare seg med bunadskoene som vi var fjernet pynten på i år. Om de passer enda da. Brukte de i dåp i vinter, så det håper jeg.

Gammel 17-04-14, 12:03   #106
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg sliter med å finne klær til 11 åringen. Han er høy han bruker 164/170 i gensre for å få de lang nok og 164 i bukser. og fått en del muskler så han er ikke tynn og spinkel lengre.
I fjor hadde han en dressbukse kjøpt på obs og kortarmet skjorte, var varmt og fint. kan ikke si at skjorten var fin fin skjorte men var alt vi fant.
Året før hadde han en ny tøff tøybukse og en genser med krage og uten mønster fra lindex var alt vi fant .
Han liker ikke jeans som er stiv og ekkel, og skjorter blir ofte for smale i skulderne ,han er som meg og farn brei skuldrete.

Vurderer å besøke dressmann i år eller voksen sidne på cubus og ser om vi finner noe tøffe skjorter. Han er sær i klesveien :/

sko vet jeg ikke, skal ikke i bryllup,barndåp eller nå sånt i år så finsko til 700 kr gidder jeg ikke kjøpe. Han bruker 39 i sko så..

Gammel 17-04-14, 12:16   #107
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Min 11-åring elsker å pynte seg med dress.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 12:23   #108
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det nok chinos, ei skjorte og en vest. Og converse på bena, de kan brukes ellers også.

Gammel 17-04-14, 12:42   #109
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Honda: det er faktisk enklere når de har blitt så store som det der, det er mellomstørrelsen som er vrang. Se i herreavdelingene. Dressmann har små dresser. Jack and jones og carlings er andre tips. Og moods hvis du skal ha dyrt.

Gammel 17-04-14, 13:39   #110
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Honda: det er faktisk enklere når de har blitt så store som det der, det er mellomstørrelsen som er vrang. Se i herreavdelingene. Dressmann har små dresser. Jack and jones og carlings er andre tips. Og moods hvis du skal ha dyrt.

Skulle til å foreslå dressman. Kanskje Cubus også kan ha. Jack and Jones tipper jeg har mye tøft.

Gammel 17-04-14, 14:18   #111
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min har hatt barnebunad fra farens hjembygda frem til nå, men den er for liten i år, dermed har jeg kjøpt en fra Reflex som går i samme fargene som den han hadde (søsknene har de fortsatt). Var veldig fin på. Denne, bare i større størrelse, ser jo veldig babyaktig ut her da, men den i 8 år gjør ikke det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 14:25   #112
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg spurte Knerten jeg, hva han tenkte å ha på seg.

!7-mai-klærene mine, vel! Festdrakta altså. Den er for liten, forklarte jeg, ville han at jeg skal få tak i en ny? Ja.

Så da blir det festdrakt igjen, ja.

Gammel 17-04-14, 14:25   #113
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Så fon, kokosbolle.

Gammel 17-04-14, 14:26   #114
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg spurte Knerten jeg, hva han tenkte å ha på seg.

!7-mai-klærene mine, vel! Festdrakta altså. Den er for liten, forklarte jeg, ville han at jeg skal få tak i en ny? Ja.

Så da blir det festdrakt igjen, ja.

så bra at han vil ha.

Gammel 17-04-14, 14:31   #115
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

så bra at han vil ha.

Ja, da er det bare for mor å finne en hun er fornøyd med da. Likte så innmari godt den forrige, og får ikke tak i en som er lik. Det er "noe" med alle... *sær*

(jeg vet jo hva jeg EGENTLIG vil ha, men jeg betaler ikke mange tusen for en bunad til ham...)

Gammel 17-04-14, 15:01   #116
millact

Standard

Min favoritt er maxemilia. De er lette å få solgt senere til god pris. Eller kjøp brukt på finn.

Rosendal har fine synes jeg.

Gammel 17-04-14, 15:17   #117
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Guttene her skal ha festdrakter. Jeg kjøpte på jobb, og de er så fine!!!

Gammel 17-04-14, 15:54   #118
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Maxemilia er kjempefine, men dyre. Alle andre er det noe med synes jeg. Kresen? Det har vi ikke sett.

Gammel 17-04-14, 16:06   #119
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, de er dyre. Der er vel dog en slik jeg liker best, men om jeg faktisk går for en såpass dyr en om jeg ikke finner en brukt, se, de vites ikke.

Gammel 17-04-14, 16:07   #120
Malama

Malama sin avatar

Standard

Den forrige han hadde var fra cubus forresten, og jeg likte den veldig godt. Men de har jo ikke solgt slike siden da!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.