Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Billig og bra presskanne (og kvern) ønskes

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-14, 00:42   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Smil

Sv: Billig og bra presskanne (og kvern) ønskes

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Den består av en kolbe som du fyller med kaffe og vann, slik som med presskanne. Men i stedet for å presse ned filteret for å filtrere unna kaffen, er det en sil ved åpningen (traktformet, ganske liten) som filtrerer kaffen i det du heller. Jeg synes det er så herkete å vaske filtreret på presskannene. Dette er ikke skrudd med skruer. Ingen løse deler, kun èn del.

Det er også slikt trekk utenpå bryggeren, så kaffen holder seg varm en stund.

Det høres jo flott ut! Bruker du presskannekaffe i den?

Mannen min sjekket aeropress og var litt skeptisk. Mest til alle filtrene som går med. Jeg er primært ute etter dette: Å lage meg en god kopp kaffe etter frokost, og også lunsj hvis jeg er hjemme da. Mulighet til to kopper hvis det kommer noen innom. Så vil jeg ha to kopper etter middag, en til meg og en til mannen. Det er sjelden vi trenger tre eller flere kopper på én gang. Kaffen må være rund, svart og ikke sur eller bitter. (Foreldrene mine lager utrolig god traktekaffe, mens andre folks traktekaffe ofte er sur. Nespressoen min lager bitter kaffe. Og tynt skvip.)

Mannen min fant en fra Bodum på nettet, men han sier at msnge av kannene er beregnet for én eller tre kopper kaffe, ikke to...

Og så hender det jo at vi har både besøk og selskap. Da bør vi ha et alternativ. Nå bruker vi Nespressoen, og det er ikke noe som egrntlig fungerer. Vi har en trakter langt inni skapet, men det er så styrete å dra den fram.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.