|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Mener du andre dingser? Jeg Kindle-, ark-, og ebokapp, og får inn bøkene på alle sammen. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!digitalbok.no støtter også direkte sending til kindle. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!
Nei, dårlig formulert ... Kan e-bøkene lastes inn flere enn én gang? Hvis det er mulig, vil man da i så fall kunne bytte e-bøker med andre?
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Hvis du kjøper bøker gjennom Amazon til Kindle, kan du også lese de samme bøkene i nettleser og på Kindle-app på nettbrett og mobiltelefon. Og så lenge dingsene er på nett, vil alle steder du leser være synket mot hverandre, slik at du kan lese i Kindelen på kvelden og fortsette på samme sted i boken fra mobiltelefonen på bussen neste morgen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Takk. Men det betyr vel at samme bok ikke kan lastes ned til flere brukere, eller?
|
|
|
#26 |
|
Bedreviter
|
Det vet jeg ikke. Jeg har aldri forsøkt. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Du kan ikke gi bøker videre (i Norge - i USA har de en løsning for noen av titlene). Den eneste løsningen er å dele konto, slik mannen og jeg gjør. Vi har hver våre kindler, og kan for så vidt lese samme bøker samtidig også, så lenge vi ikke har på sync (det gjør vi ikke, han ligger langt bak meg).
|
|
|
#28 |
|
En, av to-tre
Eller man kan laste ned bøkene på pc'en og dele dem lokalt (sende på e-post). Det gjør jeg og mannen. Det kan godt hende det er ulovlig, men vi gjør det likevel. Har aldri delt bøker med andre enn mannen og datteren min, så blir ikke akkurat ridd av dårlig samvittighet hvis jeg skulle bryte en eller annen lov ved å gjøre det sånn. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Men vil ikke Amazon oppdage det når den som ikke eier boken synker?
|
|
|
#31 |
|
En, av to-tre
Det vet jeg i grunn ikke, jeg tror ikke vi har lest samme bok samtidig, og vi har ulike kontoer, så jeg tror ikke det skal ha betydning. Jeg leser mest norske bøker og kjøper det meste fra ebok.no eller digitalbok.no - og selv om jeg sender dem til kindle/amazon, og synker kindlen min derfra - så burde ikke det ha betydning for mannen min som har fått bokfila som e-postvedlegg? Jeg tror jeg må sjekke. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Slenger meg på her så jeg slipper å lage min egen tråd. Tror dette vil være den perfekte gaven til mannen min. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
En, av to-tre
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Jeg har dette coveret: http://www.amazon.com/Amazon-Kindle-Paperwhite-Leather-Cover/dp/B007R5YFS4/ref=kin_ddp_pop_CelABCover_popT |
|
|
|
|
|
#35 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Jeg liker ikke Amazon sitt skinnomslag. Det er pent, men metallet over magneten er skarpt, og det øker vekten for mye. Det er også ganske dyrt. Jeg anbefaler en sleeve i stedet for et cover, og er godt fornøyd med den jeg har kjøpt på Etsy. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Her i familien er det bare jeg som har amazonkonto, men min app ligger på nettbrettet til sønnen min og mannen min. Så lenge vi ikke leser den samme boka, er det i alle fall ikke noe problem.
|
|
|
#37 |
|
En, av to-tre
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!En ting jeg liker med at jeg har cover i stedet for sleeve er at jeg kan sette lesebrettet sidelengs når jeg ligger i senga å leser. Det blir nesten som et stativ. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bedreviter
|
Jeg har et slikt liggende som jeg aldri bruker (og gjerne selger, hvis noen vil ha). Jeg er enig med Benmurphy i at det veier for mye. Jeg har kjøpt et sleeve på Ebay til en slikk og ingen ting i stedet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!Takk for tips, da blir det ebay, eller etsy her, så får han heller kjøpe seg ett selv senere om han blir misfornøyd. |
|
|
|
![]() |
|
|