Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lesebrett? Opplys en idiot!

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-14, 22:50   #21
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lesebrett? Opplys en idiot!

Mener du andre dingser? Jeg Kindle-, ark-, og ebokapp, og får inn bøkene på alle sammen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 22:51   #22
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

digitalbok.no støtter også direkte sending til kindle.

Og sånn ellers så er det en ganske grei operasjon å konvertere bøker i calibre.

Jeg elsker min Kindle Paperwhite.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 22:53   #23
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Mener du andre dingser? Jeg Kindle-, ark-, og ebokapp, og får inn bøkene på alle sammen.

Nei, dårlig formulert ... Kan e-bøkene lastes inn flere enn én gang? Hvis det er mulig, vil man da i så fall kunne bytte e-bøker med andre?

Det ble i grunnen ikke noe særlig bedre forklart ...

Gammel 29-04-14, 22:54   #24
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Kan man laste inn e-bøker på flere maskiner?

Hvis du kjøper bøker gjennom Amazon til Kindle, kan du også lese de samme bøkene i nettleser og på Kindle-app på nettbrett og mobiltelefon. Og så lenge dingsene er på nett, vil alle steder du leser være synket mot hverandre, slik at du kan lese i Kindelen på kvelden og fortsette på samme sted i boken fra mobiltelefonen på bussen neste morgen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-14, 23:59   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis du kjøper bøker gjennom Amazon til Kindle, kan du også lese de samme bøkene i nettleser og på Kindle-app på nettbrett og mobiltelefon. Og så lenge dingsene er på nett, vil alle steder du leser være synket mot hverandre, slik at du kan lese i Kindelen på kvelden og fortsette på samme sted i boken fra mobiltelefonen på bussen neste morgen.

Takk. Men det betyr vel at samme bok ikke kan lastes ned til flere brukere, eller?

Gammel 30-04-14, 00:01   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Takk. Men det betyr vel at samme bok ikke kan lastes ned til flere brukere, eller?

Det vet jeg ikke. Jeg har aldri forsøkt.

Man kan jo ha felles bruker med den/de man bor sammen med, om ikke annet, for da blir alle bøkene tilgjengelige for begge/alle. Det blir vanskelig å lese samme bor på det viset, men det er det jo om man leser den i papirutgave også, så det er jo ikke egentlig et problem.

Gammel 30-04-14, 00:43   #27
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan ikke gi bøker videre (i Norge - i USA har de en løsning for noen av titlene). Den eneste løsningen er å dele konto, slik mannen og jeg gjør. Vi har hver våre kindler, og kan for så vidt lese samme bøker samtidig også, så lenge vi ikke har på sync (det gjør vi ikke, han ligger langt bak meg).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 09:20   #28
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du kan ikke gi bøker videre (i Norge - i USA har de en løsning for noen av titlene). Den eneste løsningen er å dele konto, slik mannen og jeg gjør. Vi har hver våre kindler, og kan for så vidt lese samme bøker samtidig også, så lenge vi ikke har på sync (det gjør vi ikke, han ligger langt bak meg).

Eller man kan laste ned bøkene på pc'en og dele dem lokalt (sende på e-post). Det gjør jeg og mannen. Det kan godt hende det er ulovlig, men vi gjør det likevel. Har aldri delt bøker med andre enn mannen og datteren min, så blir ikke akkurat ridd av dårlig samvittighet hvis jeg skulle bryte en eller annen lov ved å gjøre det sånn.

Har litt blandet erfaring med hvor mange ganger man kan laste ned bøker man har kjøpt hos de ulike nettbokhandlerne, så jeg har laget meg en rutine på at jeg laster dem ned til calibre med en gang, da har jeg dem til odel og eie (tror jeg).

Gammel 30-04-14, 09:42   #29
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Standard

Ok. Takk for svar!

Gammel 30-04-14, 14:05   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Eller man kan laste ned bøkene på pc'en og dele dem lokalt (sende på e-post). Det gjør jeg og mannen. Det kan godt hende det er ulovlig, men vi gjør det likevel. Har aldri delt bøker med andre enn mannen og datteren min, så blir ikke akkurat ridd av dårlig samvittighet hvis jeg skulle bryte en eller annen lov ved å gjøre det sånn.

Har litt blandet erfaring med hvor mange ganger man kan laste ned bøker man har kjøpt hos de ulike nettbokhandlerne, så jeg har laget meg en rutine på at jeg laster dem ned til calibre med en gang, da har jeg dem til odel og eie (tror jeg).

Men vil ikke Amazon oppdage det når den som ikke eier boken synker?

- No. 4 -
Gammel 30-04-14, 14:58   #31
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men vil ikke Amazon oppdage det når den som ikke eier boken synker?

Det vet jeg i grunn ikke, jeg tror ikke vi har lest samme bok samtidig, og vi har ulike kontoer, så jeg tror ikke det skal ha betydning. Jeg leser mest norske bøker og kjøper det meste fra ebok.no eller digitalbok.no - og selv om jeg sender dem til kindle/amazon, og synker kindlen min derfra - så burde ikke det ha betydning for mannen min som har fått bokfila som e-postvedlegg? Jeg tror jeg må sjekke.

Gammel 30-04-14, 15:15   #32
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Slenger meg på her så jeg slipper å lage min egen tråd. Tror dette vil være den perfekte gaven til mannen min.

Hva trengs av ekstra ting? Ser det er foreslått stylus, trenger man det?
Hvilket cover/case anbefaler dere som har prøvd? Gjerne linker, jeg er så håpløs på å finne frem på amazon.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 15:19   #33
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

Jeg har dette coveret: http://www.amazon.com/Amazon-Kindle-Paperwhite-Leather-Cover/dp/B007R5YFS4/ref=kin_ddp_pop_CelABCover_popT
Man får billigere, men jeg er i alle fall veldig godt fornøyd med dette.

Gammel 30-04-14, 16:25   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg kjøpte et på eBay til nesten ingen penger.

- No. 4 -
Gammel 30-04-14, 16:46   #35
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke Amazon sitt skinnomslag. Det er pent, men metallet over magneten er skarpt, og det øker vekten for mye. Det er også ganske dyrt. Jeg anbefaler en sleeve i stedet for et cover, og er godt fornøyd med den jeg har kjøpt på Etsy.

Ben "lovingly assembled by Chinese children" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 16:48   #36
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Her i familien er det bare jeg som har amazonkonto, men min app ligger på nettbrettet til sønnen min og mannen min. Så lenge vi ikke leser den samme boka, er det i alle fall ikke noe problem.

Gammel 30-04-14, 17:39   #37
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Standard

En ting jeg liker med at jeg har cover i stedet for sleeve er at jeg kan sette lesebrettet sidelengs når jeg ligger i senga å leser. Det blir nesten som et stativ.

Gammel 30-04-14, 17:42   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg har dette coveret: http://www.amazon.com/Amazon-Kindle-Paperwhite-Leather-Cover/dp/B007R5YFS4/ref=kin_ddp_pop_CelABCover_popT
Man får billigere, men jeg er i alle fall veldig godt fornøyd med dette.

Jeg har et slikt liggende som jeg aldri bruker (og gjerne selger, hvis noen vil ha). Jeg er enig med Benmurphy i at det veier for mye. Jeg har kjøpt et sleeve på Ebay til en slikk og ingen ting i stedet.

Gammel 30-04-14, 17:55   #39
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips, da blir det ebay, eller etsy her, så får han heller kjøpe seg ett selv senere om han blir misfornøyd.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-14, 18:12   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Mens jeg er sjeleglad for hardcover. Bill.mrk. Slepphendt.

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.