|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1. maiFor meg er 1. mai en fridag. Jeg er ikke vant med å markere dagen hjemmefra, og har heller ikke lagt meg til den vanen som voksen. Jeg syns likevel at dagen er viktig, selv om jeg ikke identifiserer meg aktivt med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: 1. maiMarkerer ikke, og ser på 1.mai som en av de andre, mange, maifridagene vi nyter her i landet. Sånn sett ser jeg egentlig ikke lenger at markeringen av arbeiderenes dag her i Norge, egentlig kan sammenliknes med den noe mer reelle kampen som fortsatt pågår for arbeideres rettigheter i andre deler av verden, men det er selvsagt alltid noe som kan bli bedre, også her. Også er det jo selvsagt solidarisk. Synes det er pussig at dagen brukes til å gå under paroler som ikke har med arbeidsvilkår og arbeidsrettigheter å gjøre, dog. Da er den blitt for utvannet.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 1. mai
Det er jeg enig i, jeg ble litt overrasket da jeg så noen nevnte Nei til atomvåpen.
![]() |
![]() |
#45 |
Travelt opptatt
|
1. mai har da aldri vært bare om arbeidernes rettigheter lokalt!? Frihet, likhet og brorskap er grunnpilarene, som de alltid har vært det. Anbefaler dere å lytte til/lese gjennom noen gamle 1.mai-taler og sanger fra arbeiderbevegelsen, så gir dagen kanskje mer mening.
![]() |
#47 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1. maiHar aldri markert dagen og har ingen mulighet til å flagge. Dagen her har gått med til lek med vesla og husarbeid. En ekstra kosedag med vesla, rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Gajamor sa akkurat det jeg mente, før jeg rakk å si det selv. Forøvrig er det flere av parolene jeg kunne gått under, det er flere saker jeg støtter i toget. Både Nei til reservasjonsrett og Støtt læreres kamp mot KS, som begge er hovedsaker i min by.
![]() |
#49 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken sak er det som har engasjert dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 1. maiJeg gikk for første gang under parolen "Ja til 6 timers arbeidsdag." Det er et tema som har opptatt meg sterkt i det siste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
Samme her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Så vidt jeg vet, så startet 1.mai på bakgrunn av arbeidernes svært dårlig arbeidsvilkår, deriblant lange arbeidsdager. Når den gikk over til å bli en mer solidaritetsdag, vet ikke jeg, men den heter nå fortsatt Labour Day, og markeres nettopp som dette over store deler av verden.
![]() |
#53 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: 1. maiFor meg er 1.mai kun en fridag. Vanligvis synes jeg den er unødvendig, i år passer den utmerket siden vi skal ha konfirmasjon i heimen på lørdag og jeg skal lage all maten selv i tillegg til å ha huset fullt av overnattingsgjester.
![]() |
#54 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: 1. maiDet lille balkongflagget er ute, ikke noe til topps i staggflanga. Ellers nada.
![]() |
#55 |
Dragedytteren
|
Jeg vil tro ganske mange også var på jobb i helsevesenet og andre steder som ikke kan stenge.
![]() |
#56 |
Travelt opptatt
|
Labour day er en helt annen dag, som feires i USA på høsten. Den ble opprettet for å markere avstand fra sosialistenes 1.mai-feiring.
Litjtausa 06. Lille skatt 07 Sist redigert av gajamor : 01-05-14 kl 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Yes, we can!!
|
Og for å markere når det ikke er akseptabelt å gå i hvitt lengre.
![]() |
#58 |
Textrovert
|
![]() |
#59 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: 1. mai1.mai markeres ikke her i huset. Pleier ofte å benytte dagen til å handle inn/plante ut sommerblomster. Dersom det er i forbindelse med helg reiser vi ofte bort. I dag har dagen blitt tilbrakt hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|