Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Småpenger, unger, betaling og media

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-14, 13:02   #21
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Småpenger, unger, betaling og media

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg hadde ikke vekslet inn på forhånd. I begge tilfellene var det så vidt jeg kan se ikke sååå mye mynt.

Banker er åpne på ugunstige tidspunkt, og det koster uforholdsmessig mye for privatpersoner å veksle mynt til seddel.

Her har de innskuddsmaskin ved siden av minibanken. Så vi kan gjøre det når som helst på døgnet. Da går pengene rett inn på konto og vi kan ta ut sedler i minibanken dersom ungene skal kjøpe noe.

Men jeg er enig i at det ikke bør være noe problem når ungene skal kjøpe noe for 2-300 kroner. Egentlig er jeg oftere ute for at butikkene ikke har nok vekslepenger enn at de har for mye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:05   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke vekslet inn på forhånd. I begge tilfellene var det så vidt jeg kan se ikke sååå mye mynt.

Banker er åpne på ugunstige tidspunkt, og det koster uforholdsmessig mye for privatpersoner å veksle mynt til seddel.

Det er hovedgrunnen til at Poden har konto i det som pleide å hete Postbanken. De har åpent på lørdager, og dersom han skal sette pengene inn på kontoen sin, er det gratis å levere inn mynt. (Så kan man jo evt. ta pengene ut igjen med det samme og dermed få sedler.)

Gammel 06-05-14, 13:09   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Her har de innskuddsmaskin ved siden av minibanken. Så vi kan gjøre det når som helst på døgnet. Da går pengene rett inn på konto og vi kan ta ut sedler i minibanken dersom ungene skal kjøpe noe.

Men jeg er enig i at det ikke bør være noe problem når ungene skal kjøpe noe for 2-300 kroner. Egentlig er jeg oftere ute for at butikkene ikke har nok vekslepenger enn at de har for mye.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er hovedgrunnen til at Poden har konto i det som pleide å hete Postbanken. De har åpent på lørdager, og dersom han skal sette pengene inn på kontoen sin, er det gratis å levere inn mynt. (Så kan man jo evt. ta pengene ut igjen med det samme og dermed få sedler.)

Ja, postbanken er fin sånn. Men det er en dyr bank, så vi har Skandibanken alle mann. Ikke at utgiften hadde vært veldig stor for en barnekonto, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:16   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, postbanken er fin sånn. Men det er en dyr bank, så vi har Skandibanken alle mann. Ikke at utgiften hadde vært veldig stor for en barnekonto, altså.

Nei, det er nettopp det. Barnet trenger jo ikke samme bank som foreldrene.

Gammel 06-05-14, 13:32   #25
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Du plasserer jo også skyld; hos foreldrene.

Skyld og skyld. Tja. Jo, jeg mener de burde vurdere sum/antall mynter opp mot tidsbruk/ekstrajobb det innebærer. Ja jeg mener det. Småting er greit. Store ting er ikke greit.

Bakgrunnen for dette var den umiddelbare tanken: "jeg hadde ikke gjort dette selv". Og så reflekterte jeg mer over hvorfor jeg ikke hadde gjort det selv, og ble nysgjerrig på hva andre tenkte om dette. Hvis mange ikke hadde gjort dette selv, så må det være noen uskrevne regler om adferd/kutyme vi forholder oss til, på tross av hva som er lov/regler. Og hvis det er så, hva kan man da anta av reaksjon hvis man bryter dem?

Samtidig så ser jeg jo at hadde jeg møtt på en betjening som ikke klarte å utvise smidighet eller vise til alternative løsninger som Skilpadda skisserer, og dette ble veldig negativt for mine unger, så hadde jeg også reagert. Her sto ikke reaksjonene i forhold til saken.
Men jeg opplever vel også at det er forventninger om smidighet og forståelse tilbake på oss som foreldre, der vi skal lære ungene våre litt om hvordan samfunnet går rundt. Det å veksle inn store beløp før man handler, vil kunne inngå i dette. De trenger å vite sånt også.
Det er fortsatt deres penger, men de er lettere å telle, og det vil gå raskere å betale.

Sist redigert av Dronningen : 06-05-14 kl 13:37.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 13:33   #26
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HELT feil håndtering fra butikkens side, ja. En ting er at de faktisk har plikt til å ta imot mynter, en annen ting er hvordan de behandler kunden. Tenk om den butikkansatte heller hadde smilt og snakket vennlig, sagt til barnet "så flink du har vært til å spare!", sagt at "selvfølgelig skal du få kjøpe trampoline", men forklart at de har litt problemer med å ta imot så masse mynter, og foreslått at de kanskje kunne gå bortpå Rema og bytte myntene mot papirpenger først, "for der vet jeg at de blir glade for å få mynter". Skal vedde på at barnet og foreldrene hadde gått og vekslet inn pengene uten problemer, og det hadde aldri blitt noen sak.

Du kommer ofte mye lengre med å be folk pent om en tjeneste, framfor å kreve og forlange, særlig når det er noe man egentlig ikke har anledning til å kreve. De fleste er faktisk ganske så hjelpsomme og samarbeidvillige når de bare blir spurt pent og snakket til på en ordentlig måte. Det gjelder også barn. Enkelte har virkelig ikke snøring på hvordan de skal behandle kunder.

En annen ting er at jeg lurer på hva som hadde skjedd om noen hadde sagt det samme til en av de eldre menneskene i matbutikken som alltid skal lete lenge etter mynter når det er lang kø. Men det tror jeg rett og slett aldri hadde skjedd (skulle bare mangle). Men enkelte tror visst det er fritt fram for å snakke uhøflig og respektløst til barn og ungdom.

Sist redigert av My : 06-05-14 kl 14:03.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:10   #27
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg reagerer mest på at moren faktisk la igjen penger i butikken etter den behandlingen. Det hadde ikke skjedd om jeg måtte kjøre en time ekstra for å finne en annen butikk. :-P

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:13   #28
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg reagerer mest på at moren faktisk la igjen penger i butikken etter den behandlingen. Det hadde ikke skjedd om jeg måtte kjøre en time ekstra for å finne en annen butikk. :-P

Det var helligdag og ingen andre hadde åpent. Det var derfor de (faren) valgte å likevel gå tilbake og handle der, ellers hadde ikke ungen fått trampoline den dagen, og det hadde vel bare blitt enda verre.

Gammel 06-05-14, 14:21   #29
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ante virkelig ikke at det var begrensninger på antall mynt man kunne betale med. Vel, lært noe nytt i dag også, da.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 14:39   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikken burde vært smidigere. At unger tar med egne sparepenger og skal kjøpe noe de har spart til er så storveies at der får både de som jobber i butikken og de som står i kø bare "take one for the team" og tenke at dette tåler vi en sjelden gang.

Men å stå frem i avisen sånn gir meg uansett alltid dårlige vibber. Det er litt for mye "ALARM!!! ALARM!! NOEN GJORDE AT BARNET MITT BLE LEI SEG!!!!!"

Gammel 06-05-14, 14:44   #31
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Butikken burde vært smidigere. At unger tar med egne sparepenger og skal kjøpe noe de har spart til er så storveies at der får både de som jobber i butikken og de som står i kø bare "take one for the team" og tenke at dette tåler vi en sjelden gang.

Men å stå frem i avisen sånn gir meg uansett alltid dårlige vibber. Det er litt for mye "ALARM!!! ALARM!! NOEN GJORDE AT BARNET MITT BLE LEI SEG!!!!!"

Enig i denne. Eller som da jeg så bilde av noen i avisa en gang, som med svært alvorlig mine viste fram at de hadde funnet en liten snegle (eller var det en bille?) i salaten. Butikken la seg flat, og jeg tror de fikk en kompensasjon.

Gammel 06-05-14, 17:38   #32
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Har ikke lest trampoline-saken, bare lekebutikken og det var den jeg mente da. :-) Det kunne for øvrig vært den eneste åpne butikken det året, jeg hadde uansett ikke lagt igjen penger et sted jeg følte meg dårlig behandlet. Det blir _ekstra_ teit å syte til media etter at du har lagt igjen penger hos butikken du klager på. Synes nå jeg.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 19:42   #33
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gjort det samme (eldstemann fikk kjøpe iPod for sparepenger) - og de i kassa ble sure, men vi fikk handlet likevel.

Vi tenkte oss sikkert ikke godt nok om på forhånd som ikek engang vurderte at det kunne være et problem - det var bare full fokus på at liten gutt skulle skjønne verdien av penger og at konsekvensen av å spare er å kunne kjøpe noe du har ønsket deg lenge. Jeg ville dog ikke gjort det igjen.

Gammel 06-05-14, 20:16   #34
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det sier alt.

Det står for øvrig i artikkelen om trampolinen at pengene var telt opp på forhånd, så jeg ser virkelig ikke problemet. At butikkansatte synes det er kjipt å forholde seg til mynt (jeg ser ofte at særlig unge butikkansatte blir litt oppgitt om jeg betaler med kontanter. De er tydeligvis ikke vant til å forholde seg til det), får de bare leve med.

Det beskrives som "noen tiere, noen sedler og resten 20-kroninger". Da har jeg store problemer med å tolke det som at det ikke er snakk om godt over 25 av 20-kroningene. Om det er tilfelle, har butikken all rett til å nekte.

Personlig har jeg også problemer med å ikke la fordommene tro at foreldre som klistrer et stort bilde av ungen sin i avisa og klager over at hun ble lei seg, ikke også overdriver en smule for å få det hele til å fremstå som mer dramatisk enn det var.

Dessuten er det tidenes dårligste arugment at de har telt opp pengene. De ansatte må gjøre det likevel.

Jeg hadde aldri latt mitt barn ta med seg alle sine sparepenger i butikken for å kjøpe noe, men det skjer ofte at jeg veksler med ham. Han gir meg sine småpenger og får en seddel av meg tilbake. Om beløpet er over 2-300 kr, må han gi meg pengene sine, også betaler jeg med kortet mitt. Det går veldig fint an å lære verdien av både penger og sparing på den måten.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 21:29   #35
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Jeg har latt ungene betale med smokker.

Tvillingene hadde sluttet med smokk, og fikk ta med alle smokkene og "betale" med dem i kassa på lekebutikken, for en selvvalgt leke (jeg dro riktignok kortet etterpå da, når de ikke så på ). Dama bak disken var heldigvis med på leken.

Sist redigert av My : 07-05-14 kl 09:42.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 21:38   #36
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er vel bankene også kontantfrie. Ihvertfall min lokale DnB.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:17   #37
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Aldri i livet om jeg hadde tatt med ungene og ment de skulle betale for en såpass dyr sak som en trampoline med småpenger.
Det må da si seg selv at det skaper trøbbel? Og det er sikkert ikke lite folk på Plantasjen en helligdag på våren?

Det betyr på ingen måte at butikkansatte skal bli sure eller kjefte, men at de ikke jubler skjønner jeg veldig godt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-14, 22:35   #38
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sedler, noen tiere og tjuekroninger...

Gammel 07-05-14, 08:57   #39
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er enig, men jeg syns at problemstillingen fortjener å bli tatt opp. Det kunne vært gjort mer generelt.

Jeg har tenkt en hel del på dette med butikkservice i det siste. De fleste jeg kjenner som har hatt butikkjobber de har trivdes i har sluttet fordi arbeidsavtalene ikke er forenelig med et normalt familieliv. Det er lange dager, ugunstige arbeidstider, tilfeldige lønnssatser og krav om å jobbe under uspesifisert arbeidstid. Det ser ut til at det går utover service og at man stadig oftere treffer på personell som ikke har kunnskap om varene de skal selge. Det er neimen ikke rart at detaljhandelen rundt om sliter stort med omsetningen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 09:44   #40
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har tenkt en hel del på dette med butikkservice i det siste. De fleste jeg kjenner som har hatt butikkjobber de har trivdes i har sluttet fordi arbeidsavtalene ikke er forenelig med et normalt familieliv. Det er lange dager, ugunstige arbeidstider, tilfeldige lønnssatser og krav om å jobbe under uspesifisert arbeidstid. Det ser ut til at det går utover service og at man stadig oftere treffer på personell som ikke har kunnskap om varene de skal selge. Det er neimen ikke rart at detaljhandelen rundt om sliter stort med omsetningen.

Jeg ser at endel butikker ansetter tenåringer uten å gi dem særlig innføring i god service. Kanskje spesielt de butikkene der det er såpass få ansatte at det kun blir 1-2 ansatte på jobb samtidig. Jeg skal innrømme at det er et par butikker jeg ikke handler i, rett og slett fordi jeg har blitt møtt med himling med øynene eller ikke fått hjelp i det hele tatt. Jeg syns det var utrolig den gangen jeg skulle handle mat og jenta i kassa ikke visste hva hodekål var for noe og det var midt i fårikål sesongen.

Mannen har opplevd å gå på byggevarehandel og de som jobber der har ikke hatt peiling. Det verste er vel at de prøver å gi ham produkter som ikke samsvarer med det han har spurt etter og så har han måttet finne det han trenger selv. Han sier det beste er om han har mulighet til å dra dit på en hverdag på dagtid, da er de godt voksne med mye erfaring på jobb.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.