|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småpenger, unger, betaling og media
Her har de innskuddsmaskin ved siden av minibanken. Så vi kan gjøre det når som helst på døgnet. Da går pengene rett inn på konto og vi kan ta ut sedler i minibanken dersom ungene skal kjøpe noe. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
flisespikker
|
Det er hovedgrunnen til at Poden har konto i det som pleide å hete Postbanken. De har åpent på lørdager, og dersom han skal sette pengene inn på kontoen sin, er det gratis å levere inn mynt. (Så kan man jo evt. ta pengene ut igjen med det samme og dermed få sedler.)
|
|
|
#23 |
|
Glamorøs
|
Ja, postbanken er fin sånn. Men det er en dyr bank, så vi har Skandibanken alle mann. Ikke at utgiften hadde vært veldig stor for en barnekonto, altså.
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Nei, det er nettopp det. Barnet trenger jo ikke samme bank som foreldrene.
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Skyld og skyld. Tja. Jo, jeg mener de burde vurdere sum/antall mynter opp mot tidsbruk/ekstrajobb det innebærer. Ja jeg mener det. Småting er greit. Store ting er ikke greit. Sist redigert av Dronningen : 06-05-14 kl 13:37. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaHELT feil håndtering fra butikkens side, ja. En ting er at de faktisk har plikt til å ta imot mynter, en annen ting er hvordan de behandler kunden. Tenk om den butikkansatte heller hadde smilt og snakket vennlig, sagt til barnet "så flink du har vært til å spare!", sagt at "selvfølgelig skal du få kjøpe trampoline", men forklart at de har litt problemer med å ta imot så masse mynter, og foreslått at de kanskje kunne gå bortpå Rema og bytte myntene mot papirpenger først, "for der vet jeg at de blir glade for å få mynter". Skal vedde på at barnet og foreldrene hadde gått og vekslet inn pengene uten problemer, og det hadde aldri blitt noen sak.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 06-05-14 kl 14:03. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Semiaktiv
Det var helligdag og ingen andre hadde åpent. Det var derfor de (faren) valgte å likevel gå tilbake og handle der, ellers hadde ikke ungen fått trampoline den dagen, og det hadde vel bare blitt enda verre.
|
|
|
#29 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg ante virkelig ikke at det var begrensninger på antall mynt man kunne betale med. Vel, lært noe nytt i dag også, da.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaButikken burde vært smidigere. At unger tar med egne sparepenger og skal kjøpe noe de har spart til er så storveies at der får både de som jobber i butikken og de som står i kø bare "take one for the team" og tenke at dette tåler vi en sjelden gang.
|
|
|
#31 |
|
Semiaktiv
Enig i denne. Eller som da jeg så bilde av noen i avisa en gang, som med svært alvorlig mine viste fram at de hadde funnet en liten snegle (eller var det en bille?) i salaten. Butikken la seg flat, og jeg tror de fikk en kompensasjon.
|
|
|
#32 |
|
Tøff
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaHar ikke lest trampoline-saken, bare lekebutikken og det var den jeg mente da. :-) Det kunne for øvrig vært den eneste åpne butikken det året, jeg hadde uansett ikke lagt igjen penger et sted jeg følte meg dårlig behandlet. Det blir _ekstra_ teit å syte til media etter at du har lagt igjen penger hos butikken du klager på. Synes nå jeg. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
By the Sea
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaVi har gjort det samme (eldstemann fikk kjøpe iPod for sparepenger) - og de i kassa ble sure, men vi fikk handlet likevel.
|
|
|
#34 |
|
|
Det beskrives som "noen tiere, noen sedler og resten 20-kroninger". Da har jeg store problemer med å tolke det som at det ikke er snakk om godt over 25 av 20-kroningene. Om det er tilfelle, har butikken all rett til å nekte.
|
|
|
|
#35 |
|
Semiaktiv
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaJeg har latt ungene betale med smokker.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 07-05-14 kl 09:42. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaAldri i livet om jeg hadde tatt med ungene og ment de skulle betale for en såpass dyr sak som en trampoline med småpenger.
|
|
|
#38 |
|
Lengter etter sola
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Småpenger, unger, betaling og mediaSedler, noen tiere og tjuekroninger...
|
|
|
|
#39 |
|
Borte
|
Jeg er enig, men jeg syns at problemstillingen fortjener å bli tatt opp. Det kunne vært gjort mer generelt.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Jeg ser at endel butikker ansetter tenåringer uten å gi dem særlig innføring i god service. Kanskje spesielt de butikkene der det er såpass få ansatte at det kun blir 1-2 ansatte på jobb samtidig. Jeg skal innrømme at det er et par butikker jeg ikke handler i, rett og slett fordi jeg har blitt møtt med himling med øynene eller ikke fått hjelp i det hele tatt. Jeg syns det var utrolig den gangen jeg skulle handle mat og jenta i kassa ikke visste hva hodekål var for noe og det var midt i fårikål sesongen. |
|
|
|
![]() |
|
|