Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva synes du om badefarsotten på Facebook?
Det er kjempemorsomt, jeg har både badet og utfordret 12 5,29%
Det er morsomt, men jeg kommer ikke til å være med selv 61 26,87%
Uinteressant- bare nok en FB-trend 105 46,26%
Irriterende selvskryt 14 6,17%
Hva? Badetrend? 9 3,96%
Annet 18 7,93%
Raspeball 8 3,52%
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-14, 10:34   #121
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

(Nissekyssedama er fordi vi ikke har noen badesmiley.)

Selvsagt. Det er jo kjempelogisk.

Gammel 08-05-14, 10:43   #122
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kreftforeningen takker #hoppihavet

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 11:03   #123
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Kreftforeningen takker #hoppihavet

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

Utrolig kult. Skal si kreftforeningens ansatte er tøffe.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 11:18   #124
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Utrolig kult. Skal si kreftforeningens ansatte er tøffe.

Jeg syntes det er fint at det har kommet noe så bra ut av dette. Man skal ikke kimse av "Facebooktrender".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 11:32   #125
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes det er fint at det har kommet noe så bra ut av dette. Man skal ikke kimse av "Facebooktrender".

Nei, kimsing kan vi i grunnen gi oss med.

Min sønn har overlevd sitt badestunt, og skal snart på middag til tidligere klassevenninne, som IKKE ville bade.

Gammel 08-05-14, 12:36   #126
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har faktisk blitt utfordret og tatt utfordringen - til å bli på land. Har ingen interesse av å hoppe i vannet på dette tidspunktet og i allefall ikke filme seansen og legge det på facebook.

Andre må gjerne få bade så mye de vil, så lenge jeg slipper.

Og støtte Kreftforeningen gjør jeg uansett utfordring eller ei.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 14:51   #127
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heldigvis ikke blitt utfordret. :badepyse:
Jeg passer på å ikke kommentere eller like noen av videoene som ligger i feeden min. Det er endel av de.

Jeg syns folk er tøffe som gjør det jeg. Jeg ser gladlig på videoer av folk som tyner seg selv, men jeg vil ikke uti selv. Jeg har ikke badet i Norge på flere år jeg.

Irritere meg over det gidder jeg i hvertfall ikke.
Om jeg skulle blitt utfordret, så betaler jeg til en god sak. Jeg nekter å spandere middag, vin etc på folk. Men støtte en god sak gjør jeg med glede.

Gammel 08-05-14, 16:14   #128
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Ikke fillern. Jeg bader ikke i Norge i mai.
Storesøs har vondt i halsen i dag, men i følge henne var badet verdt det. Hun har utfordret mange og håper de følger oppfordringen om å støtte Norsk Folkehjelp i Syria enten de hopper i havet eller ikke.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 16:51   #129
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hoppet i havet, mannen var med og filmet, og mannen ble syk.
Farlige greier det der! :Makan!:

Gammel 08-05-14, 17:55   #130
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke blitt utfordret, og om jeg blir det nekter jeg å hoppe, og nekter å betale "straffeavgiften" i øl/vin med grunnlag i graviditet. Kan derimot betale noen kroner til kreftforeningen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 18:08   #131
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg hoppet i havet, mannen var med og filmet, og mannen ble syk.
Farlige greier det der! :Makan!:

Gammel 08-05-14, 19:12   #132
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes som regel slike massegreier er kjedelig, men versågod for de som vil bade. Å isbade og å bade tidlig på våren har da folk drevet med i ørtenvis av år, uten at det nødvendigvis er så spesielt.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 23:02   #133
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Det er morsomt men jeg kommer ikke til å være med selv...

Helt til i dag.

Jeg har badet.

Jeg ville måttet betale 100 kr til niese, men det gjør jeg ikke, så da badet jeg samt at jeg donerte 200 kr til Kreftforeningen.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-14, 23:04   #134
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble utfordret i dag, og det skjer virkelig ikke at jeg bader. Konsekvensen var 200 kr til kreftforeningen, og det kan jeg godt gjøre. Hadde det vært krav om sprit, vin eller noe annet hadde jeg ikke gjort det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 00:49   #135
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det er morsomt men jeg kommer ikke til å være med selv...

Helt til i dag.

Jeg har badet.

Jeg ville måttet betale 100 kr til niese, men det gjør jeg ikke, så da badet jeg samt at jeg donerte 200 kr til Kreftforeningen.

Du var så flink, atte!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 01:13   #136
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg syntes er rart er at det knyttes så mye jantelov opp mot Facebook. At noen bruker det bevisst for å vise seg frem for at folk skal få en oppfattelse om hvordan man er stemmer nok, men jeg tror ikke det gjelder de fleste. Å gå i en spesiell type klær, ha en dyr veske ol. går jo ut på nøyaktig det samme. Jeg tenker mer på Facebook som noe som er underholdene om jeg kjeder meg (kan legge ut en status bare fordi jeg kjeder meg) og som en fin arena å dele feks bilder av en opplevelse jeg syntes var fin. Det handler som regel ikke om å skryte av seg selv, i alle fall ikke bevisst. Og det irriterer meg litt at alle de som "kan dette" hele tiden skal påstå at Facebook kun er en navlebeskuende syssel hvor man jobber for å bygge image. Jeg syntes ikke det er noe verre der enn noe annet sted i samfunnet.

Så klart er ikke facebook bare en navlebeskuende syssel, (de fleste jeg har sett som bader, gjør det jo i våtdrakt eller t-skjorte ) men jeg vil nå påstå at de fleste sosiale medier er mer navlebeskuende enn det meste vi foretar oss RL, å nå ut til 400 venner med selfien sin, er ikke helt det samme som å gå med dyr veske på jobb, altså. Misforstå meg rett, jeg liker stort sett FB, og om jeg irriterer meg over ting der, er det gjerne de samme tingene jeg ville irritert meg over RL, det har ikke noe med mediet i seg selv å gjøre. Jeg tror heller ikke at så veldig mange av oss har en bevisst slagplan for å presentere oss selv på best mulig måte 24-7, men at vi ubevisst maler det bildet av oss selv vi ønsker at andre skal se. (Sporty, vimeste, glad i vin, flink til å studere samtidig som man jobber, osv, osv) Det er ikke unaturlig at det blir sånn, og jeg er selv bevisst på hva jeg deler og ikke deler på Facebook slik at sidene det er OK å dele kommer fram, mens de andre forblir godt skjult. Jeg er bare ikke med på at alt på Face er så uregissert som du vil ha det tid.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 04:09   #137
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du var så flink, atte!

Ja det synes jeg også, det var du og!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 09:35   #138
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart FB ikke er uregissert. Men det er jo ikke mer regissert enn hvordan vi velger å fremstå i andre sosiale sammenhenger, det er jo ikke noe nytt at man regisserer hvordan man fremstår i ulike sammenhenger selv om noen innbitte SoMe-kritikere velger å fremstille det som at for var vi så himla ekte og naturlige men nå har FB og SoMe kommet og fordervet os alle.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 10:06   #139
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mye mer imponert over de som har badet en gang i uka i hele vinter helt uten å filme det eller be om øl.

Gammel 09-05-14, 11:23   #140
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Klart FB ikke er uregissert. Men det er jo ikke mer regissert enn hvordan vi velger å fremstå i andre sosiale sammenhenger, det er jo ikke noe nytt at man regisserer hvordan man fremstår i ulike sammenhenger selv om noen innbitte SoMe-kritikere velger å fremstille det som at for var vi så himla ekte og naturlige men nå har FB og SoMe kommet og fordervet os alle.

Ikke sant? Vi velger da ut hva vi forteller kollegene i lunsjen eller ved vannkjøleren også. (Eller springen, for dem av oss som jobber i staten. ) Klart vi "regisserer" oss selv alle sammen, hvis vi er noenlunde sosialt kompetente.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.