Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er dette forumet for?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-06, 09:22   #181
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er dette forumet for?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

I tillegg må en passe på å ikke bruke feil skrifttype eller farge, for da er går det ikke an å lese det en skriver. Og smilybruk ?

Men hva med innholdet i det man skriver ? For enkelte betyr det visst mindre om man ikke har skrevet et grammatikalsk 100% korrekt innlegg.

For så godt som alle betyr innhold mest. For alle, tror jeg faktisk. Jeg skriver heller ikke helt korrekt alltid, men jeg føler med ikke truffet av at noen her inne er over normalt opptatt av rettskriving. Akkurat som deg så vet jeg at innholdet betyr mest.

Men av og til betyr hvordan man presenterer innholdet noe. Jeg har f. eks. hatt problemer med å lese dine innlegg pga. skriftfargen. Den gjør seg ikke spesielt godt på min skjerm og det blir da slitsomt å lese.
Da kan det hende at det blir så slitsomt i lengden at jeg hopper over dine innlegg, ikke fordi jeg tror det står mindre interessante ting der eller fordi jeg tror du er uintelligent, men fordi det blir slitsomt å konsentrere seg om å se skriften. Er det ikke bedre at jeg gjør deg oppmerksom på det da, eller er det fornærmende?
Det samme med smiley's. En og annen smiley her og der bruker nok de aller, aller fleste her inne, men er det to på hver linje må du være enig i at det kan bli litt slitsomt å lese i lengden? Kanskje spesielt hvis det er et seriøst tema og smileyen ikke helt stemmer overens med innholdet.

På et diskusjonsforum er det selvfølgelig en fordel at de som henger der er litt forskjellige, hvis ikke blir det jo ingen diskusjoner. Nettopp på grunn av det skjønner jeg ikke helt disse innleggene med at man ikke passer inn hvis man ikke er sånn eller slik.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 09:35   #182
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er dumt du ikke trives her, Nille, men jeg tror inntrykket ditt er litt feil. Drivet bak dette forumet er jo absolutt ønsket om å lage et sted med interessante og meningsfulle og morsomme innlegg og diskusjoner. Jeg er nok blant dem som kan virke sykelig opptatt av rettskrivning, men a) 90 % av det tas ut inne på flisespikkeriet, b) mange av "rettelsene" er interne spøker, c) jeg bruker mye mer tid på å filosofere om språk og samfunn og d) jeg synes dårlig argumentasjon er 100 000 ganger verre enn dårlig rettskrivning. Jeg er her for innholdets skyld, helt ubetinget. (Uttrykk og innhold er dog ikke uavhengige av hverandre.)

Og jeg hopper ikke over innlegg med rosa skrift, stort sett.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 08-10-06 kl 12:11.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:13   #183
olfiga
Aktiv

olfiga sin avatar

Hvor: på en øy
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det er faktisk ikke alle som kommer fra NM,aldri vært der og tror heller ikke at jeg skal dit. Så ikke hopp på den løsningen der altså, dårlig ynnskyldning for å kommentere noe. Jeg bruker att annet forum som jeg ikke vil dele med dere for der er det mest vennskapelig tone som gjør at man kan diskutere til ett vist punkt. Moderatoren der er kansje litt rask men greit det er bedre å være venner og føle seg vel, enn å komme midt i ett gjengopprør. Å det kan vel man føle av og til som om man trenger seg litt på. Hadde ikke drømt om at man skulle reagere slik på mine uskyldige ord, jeg tolker det på den måte at noen måttte føle seg truffet, men jeg takker for den støtten som jeg har fått.

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:44   #184
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Hva som skjer i flisespikkerforumet er en ting, der skal det jo være sånn. Men på resten av forumet har i hvert fall ikke jeg opplevd at et saklig og reflektert innhold har blitt flisespikket i stykker sånn at innholdet ikke har kommet til sin rett. For til og med vi flisespikkere er selvfølgelig enige i at innholdet er viktigere enn grammatikken.

Enig med Ryli. Selv er jeg også interessert i språk og gramatikk, men jeg kommenterer sjelden eller aldri dette i innlegg som ikke ligger i flisespikkerforumet. Unntaket er dersom innleggeren selv kommenterer skrivefeil eller lignende. På resten av forumet er det selvsagt innholdet i innleggene som er det viktige!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:55   #185
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Men i denne saken er jeg ikke helt på linje med deg. Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Hva som skjer i flisespikkerforumet er en ting, der skal det jo være sånn. Men på resten av forumet har i hvert fall ikke jeg opplevd at et saklig og reflektert innhold har blitt flisespikket i stykker sånn at innholdet ikke har kommet til sin rett. For til og med vi flisespikkere er selvfølgelig enige i at innholdet er viktigere enn grammatikken.

Sant, sant.

Jeg vil gjerne oppfordre alle til å følge med på hvilket underforum trådene ligger i (hvertfall dem som tror at det flisespikkes over alt).

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 10:57   #186
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur Tinetoff er inne på noko viktig når ho dreg fram interne spøkar. Når ein les og skriv mange hundre/tusen innlegg på eit forum, så oppstår det raskt ein intern humor (som det også gjer i det verkelege liv).

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 11:14   #187
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

Jeg bruker att annet forum som jeg ikke vil dele med dere for der er det mest vennskapelig tone som gjør at man kan diskutere til ett vist punkt. Moderatoren der er kansje litt rask men greit det er bedre å være venner og føle seg vel, enn å komme midt i ett gjengopprør.

Æsj, kozemoze-forum. :klissete:

Gammel 08-10-06, 11:16   #188
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Æsj, kozemoze-forum. :klissete:

Ikke helt min stil heller ...

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:10   #189
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trives også her..

Jeg kan også føle noen ganger at det blir litt internet ting, og at det kan bli vel kvasst noen ganger .. men det er jo samtidig helt greit?

Jeg har opplevd at folk har kommentert måten jeg har SKREVET ting på, istedet for å svare på det jeg spurte om også... (og ikke under "flisespikkerier") - synes det er unødvendig, men bryr meg ikke noe om det. Det får være deres problem ?

Det vil vel alltid være folk som ikke helt finner plassen sin i et forum, men det avhenger litt av om man velger å bare HOPPE i det også..
Det gjorde iallefall jeg..

Men, jeg er også på et annet - mer intimt forum.. og jeg er nok mer åpen der, og tar opp ting som er vanskelige kanskje - enn jeg er her.. For jeg føler at "kosemoze" ( ) er veldig ut her. Og noen ganger trenger jeg kos!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 12:32   #190
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trives her, og man kan virkelig lære masse nyttig her. Både i forhold til språk, mat og mange andre nyttige saker. Det er bare nyttige ting som diskuteres her altså.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 13:41   #191
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er synd hvis noen tar diskusjoner på flisespikkerforumet som uttrykk for at det stilles enormt strenge krav til tegnsetting og ortografi på resten av forumet, eller hvis noen tolker én enkelt tråd (eller ett innlegg) som er litt kritisk som et uttrykk for at man ikke er ønsket her inne.

Men ut over det, så er det uproblematisk om noen kommer inn på et forum, kikker seg rundt, poster litt, og konkluderer med "nei, dette var visst ikke noe for meg". Det trenger ikke si noe negativt om hverken personen eller forumet, det betyr bare at dette var ikke en helt god match.

Mange her er aktive på flere forum, og det er vanligvis forskjell mellom disse - ellers ville man vel ikke ha behov for flere. Noen steder er man mer kosete og moderatorene strengere; her er moderatorene mindre strenge, og det er mindre smileybruk og kanskje mindre kos. Alt til sitt bruk. Hvis noen trives bedre med strengere moderatorer, så tenker ikke jeg "oi, da må jeg straks bli strengere", men heller "OK, da vil de kanskje ikke trives så godt her".

Gammel 08-10-06, 15:09   #192
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hva var det som var avgjørende?

Tenkte kanskje at jeg ikke passet her siden jeg bare er en kjedelig
husmor og hjemmeværende. Men nå har jeg ikke vært her på
forumet mer enn en dag da.....

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 16:00   #193
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror egentlig jeg koser mer her enn på andre fora. Men det blir litt sånn prikkekosete, og ikke så mange klemmer i trådene. Skapkoozer, kanskje?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 16:06   #194
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Oisann, mulig jeg ikke passer inn her da.
Tror jeg lusker tilbake til NM jeg.

Om du passer inn eller ikke, er det uansett bare opp til deg selv å vurdere. Hvis noen sier noe som gjør at du ikke føler deg hjemme eller vel her, så er det din vurdering at du eventuelt ikke "passer inn", det er ikke noen som prøver å jage deg.

Gammel 08-10-06, 16:09   #195
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Er dette noe mase om?

Gammel 08-10-06, 16:11   #196
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Er dette noe mase om?

Jeg kan jo i stedet warpe fullstendig, og i stedet benytte anledningen til å fortelle deg at jeg er veldig begeistret for signaturen din og har sitert den i tide og utide til folk jeg kjenner den siste tiden.

Gammel 08-10-06, 16:16   #197
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Åh.

Gammel 08-10-06, 16:19   #198
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh.

Så søt du er når du er flau, Vimsen

Gammel 08-10-06, 16:19   #199
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg er sjikkeli besjeeden.

Gammel 08-10-06, 16:21   #200
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Standard

Jeg er sjikkeli besjeeden.

Særlig ...

Svar

Emneord
klassiker, paul anka

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:09.