|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Rik ranch kvinne på en farm vest i Middelhavet. Kanskje 100 år tilbake.
|
|
|
|
#42 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Det hadde kledd meg å ligge mens jeg spiser, så jeg tror rik romer hadde passet meg greit.
|
|
|
|
#43 |
|
I mål
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Tja, jeg kunne sikkert egnet meg til å være mor på 70-80 tallet isteden siden jeg er glad i nistemat, ikke opptatt av tv og godt kunne tenkt meg en hverdag uten dataspill hos barna. Noe annet tror jeg ikke egner seg. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Men klærne, apan! Klærne!
|
|
|
#45 |
|
I mål
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?
Tja jada. De var jo så smale på den tiden siden de måtte vente til mandag med å kjøpe mer ost hvis de var blakke og drakk en halvflaske rødvin i halvåret og slik så da kunne jeg sikkert sett grei nok ut i tidsriktig habitt jeg også. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
kamerat
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?De drakk ikke en halvflaske rødvin i halvåret.
|
|
|
#47 |
|
I mål
|
Tror mine foreldre gjorde det, men de levde spartansk da. Til slutt kjøpte de seg to gitarer, for så å sette seg på den ene før de i det hele tatt var igang med spillingen. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
© All rights reserved
|
Eller dansk kirsebærvin. Og billig russisk vodka blandet med sironbrus. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Hvis jeg skulle valgt etter klærne, så ville jeg helst gått rundt i kjole (fortrinnsvis som kvinne...) i Tudordynastiet. Men jeg bare vet at hadde jeg levd på den tiden så hadde de fyrt opp et bål med meg som brensel, så kjapt at folk ikke hadde fått hentet hverken pølser eller marshmallows.
|
|
|
|
#50 |
|
Vaklende
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvilket annet land og annen tidsperiode hadde du passet i?Jeg har alltid vært fascinert av England/Storbritannia, så det måtte vel vært der. Tudor-tida tror jeg hadde blitt for tidlig for meg (Hygienen! Grøss!) , men tidlig 1700-tall til tidlig 1900-tall kunne gått (Georgian/Victorian/Edwardian periods, med andre ord). Jeg liker godt møbelstilene fra alle tre periodene, det skjedde masse spennende samfunnsutvikling, og det blei litt mer skikk på folkehelse og levekår etter hvert. Samtidig innser jeg jo at det slett ikke hadde vært noe stas med mindre jeg hadde en annen sosial bakgrunn enn i dag. Jeg kunne nok levd greit i et eller annet manor house eller kanskje også på en gård, men livet for folk flest var vel ikke all verdens å trakte etter i Victoriatida. Gruvearbeid, fabrikkarbeid, lange dager, farlige arbeidsforhold, null rettigheter, barnearbeid, overgrep ... Mnæh. Jeg måtte enten ha slengt rundt som del av en rik familie, med de begrensningene det hadde gitt meg som kvinne, eller vært sjølberga på en liten gård, kanskje. Jeg kunne godt ha jobba lange dager og vært fornøyd, forutsatt at jeg hadde en viss frihet og variert arbeid både ute og inne.
|
|
|
|
#53 |
|
Glamorøs
|
Ja, eller sånn kirsebærlikør med sånn lite messingglass i logoen som man kunne pille ut og ha i dukkehuset!
|
|
|
#54 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Faktisk ble nesten alle drept og briter og franskmenn ble utryddet. Bare et par stykker igjen av dem.
|
|
|
#55 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#56 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Eller banket, ranet eller voldtatt av nordmenn på tok. Er det ikke det ene så er det det andre.
|
|
|
#57 |
|
This is normal!
|
Sa brura.
|
|
|
|
#58 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
![]() |
|
|