|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg har lest Isfolket 3 ganger i mine "yngre" dager
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..
Når vi gikk i 5.-6- klasse leste vi også denne serien. Bøkene gikk på omgang. Jeg kom meg gjennom alle, bortsett fra de to siste, da var jeg så utrolig lei. Egentlig burde jeg lese dem, det er jo egentlig helt teit å gi opp etter så mange bøker!
![]() |
#3 |
Erfaren nok
|
![]() |
#5 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg leste Isfolket da jeg gikk på barneskolen. -Begynte i hvert fall, og så gikk jeg og ventet og ventet på hver nye bok i serien. Søstra mi og jeg hadde en liten sørgestund da Tengel og Silje døde. Det var SÅ utrolig trist, så vi satt og gråt sammen på jenterommet. På ungdomsskolen hadde jeg og klassens desidert smarteste jente stadig puggekonkurranser om Isfolket, der vi ramset opp navn, slektsforhold, fødsels- og dødsdatoer og alt mulig annet fra seriene. Da noen gikk opp i Isfolket på Kvitt eller dobbelt, kunne vi selvfølgelig svare på absolutt det meste hjemme i stua. Ingen skal si at bøkene ikke engasjerte i hvert fall. Etter så grundig lesing den gangen har bøkene fått hvile i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |