|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
lissom sjarmør
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..
Er jeg den eneste som aldri har sett Titanic, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg leser alt mulig rart, det kan gjerne være lettbeint. Jeg er typen som slapper av fra lesing med ... lesing, og barnebøker og krim og andre underholdningssjangre opptrer rett som det er. Men godt skrevet må det være. Ellers irriterer jeg meg ut av mitt gode skinn. Jeg setter heller ikke særlig pris på forfattere som behandler meg som om jeg var stokk dum, og jeg orker ikke ting som er tydelig masseprodusert.
![]() |
#4 |
WF: BNBE
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Særlig etter at jeg begynte å studere har jeg lest flere lette bøker, rett og slett for å koble av fra pensumlitteraturen. I eksamensperioden er det deilig å bare kunne koble av med å lese noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Om man kommer til et punkt der man føler at man må unnskylde at man leser "lett" litteratur er det på tide å stikke fingen i jorda. Jeg er for å dyrke lesegleden og det kan man like godt få fra lettleste som "grav seg ned i stoffet"-bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
både her og der
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Så lenge lesegleden er til stede, spiller det vel liten rolle om det er "lett" eller "tung" litteratur. Det hender at jeg leser krim, men jeg merker at jeg ikke klarer å engasjere meg helt i handlingen, så jeg styrer helst unna.
![]() |
#7 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Krim liker jeg ikke å lese. Dette året har jeg mye ungdomslitteratur på pensum og den fyller behovet mitt når det gjelder lettere ting.
![]() |
#8 |
Mean Milk Machine
![]() |
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..En venninne av meg sier hun ikke kan forstå hva som er så imponerende med å fullføre Ulysses. Den leste hun på null komma niks hun. Da lurer jeg på hvorfor dette er noe hun støtt og stadig må nevne hvis hun ikke er ute etter å imponere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg leser alt mulig jeg. Både tunge og lette bøker, alt til sin tid.
![]() |
#11 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
![]() ![]() |
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Etter at nr.2 ble født, har det blitt mer og mer chick-lit, og da særlig Mariann Keyes, og Shopaholiker-bøkene, og ellers bøker fra Bag of Fun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fru Jacobsen
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Jeg leser både lettere og tyngre bøker, avhengig av humør og overskudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Det å lese "lette" bøker..Bøker jeg leser på fritiden, leser jeg stort sett for å la meg underholde, og for å slappe av. Leser mye krim og spenningsbøker, og har ikke behov for å lese "tung" litteratur bare for å ha gjort det. Får nok "tyngde-påfyll" i jobb, hjemme vil jeg koble av. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|