Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp til valg av madrass til sprinkelseng

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-14, 17:56   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Hjelp til valg av madrass til sprinkelseng

Vi har kjøpt brukt sprinkelseng til mini. Vi fikk med madrass, men tenkte at vi skulle kjøpe en overmadrass til å ha over siden den er brukt. Madrassen (skumgummi) ser veldig fin ut, og virker ikke nedligget.

På Bohus hadde de ikke overmadrass, og selger ville selge oss helt ny madrass (fiber fra Jensen tror jeg) som kunne skylles rett gjennom ved uhell. Men da tenker jeg, hva skal minien ligge på den natta mens den tørker? Overmadrass eller tisselaken høres smartere ut synes jeg...

Googler jeg finner jeg mange sprikende meninger om hva som er best og hva som man absolutt ikke skal gjøre... FP er mye fornuftigere.

Hva er "riktig" for tida?

De tre eldste brukte samme madrass, og jeg husker ikke hva slags det var. Ikke dyr og fancy iallefall, men det betyr ikke at vi ikke vet bedre nå. Gode overmadrasser koster jo også en del,så det er ikke for å spare penger. Vil ha det tryggeste og mest praktiske valget for mini.

Gammel 03-07-14, 18:03   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp til valg av madrass til sprinkelseng

Jeg hadde kjøpt fibermadrassen fra Jensen og eventuelt gjemt på den gamle madrassen og brukt den som reservemadrass til de gangene det blir uhell.

Vi hadde en slik Jensen-madrass, og jeg tror vi hadde det problemet bare tre-fire ganger i løpet av de seks årene den var i bruk. Og de gangene gjorde vi det enkelt og samsov med ungen til madrassen var tørr igjen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 18:14   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde kjøpt fibermadrassen fra Jensen og eventuelt gjemt på den gamle madrassen og brukt den som reservemadrass til de gangene det blir uhell.

Vi hadde en slik Jensen-madrass, og jeg tror vi hadde det problemet bare tre-fire ganger i løpet av de seks årene den var i bruk. Og de gangene gjorde vi det enkelt og samsov med ungen til madrassen var tørr igjen.

Sånn ville jeg ha gjort det også.

Gammel 03-07-14, 18:20   #4
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har billig madrass og dyr overmadrass fra DryKid. Overmadrassen har fått noen runder i vaskemaskina og madrassen under er ren og pen.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 18:22   #5
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde også kjøpt ny madrass.

Så hadde jeg kjøpt en rimelig madrassbeskytter fra f.eks jysk og hatt et tisselaken mellom madrass og madrassbeskytter. Da er du meget beskyttet for uhell de neste årene!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 18:33   #6
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har madrass fra DryKid som kan skylles, men har aldri trengt å gjøre annet enn å ta av trekket og vaske det. Det tørker kjapt, og tåler litt lett tromling i verste fall, så det har alltid vært tørt samme dag. Nå har vi madrassbeskytter/strekktisselaken fra Kid oppå i tillegg, så da går ingenting gjennom.

Gammel 03-07-14, 19:22   #7
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg hadde også kjøpt ny madrass.

Så hadde jeg kjøpt en rimelig madrassbeskytter fra f.eks jysk og hatt et tisselaken mellom madrass og madrassbeskytter. Da er du meget beskyttet for uhell de neste årene!

Men er slik beskytter eller tisselaken ok, i forhold til at de er plastbelagt? Ikke vet jeg...

Men å bruke den gamle som reserve hørtes ut som en god idé.

Gammel 03-07-14, 19:26   #8
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Med madrassbeskytter mener jeg en sånn helt tynn overmadrass:

Hvis tisselakenet ligger under, kommer det jo ikke i kontakt med barnet.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 19:31   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

Det skjønner jeg, men får madrassen "luft" med slik i mellom?

Gammel 03-07-14, 20:01   #10
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ikea eller Jysk har bra. Eldste hadde en fra svane.

Gammel 03-07-14, 20:48   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Ny madrass og madrassbeskytter fra jysk. Min lå i vognbaggen oppi senga de første 3 mnd. Min ligger også på lammeskinn.

Gammel 03-07-14, 21:18   #12
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt sånn kladd jeg. Mellom madrassen og madrass beskyttelsen. Kjøpt på apoteket.

Ville definitivt kjøpt ny madrass ja.

Gammel 03-07-14, 23:18   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville kastet den gamle jeg, hadde ikke tatt sjansen på en brukt madrass. Jeg hadde ikke spart kronene der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.