|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
BarnehagesekkJeg har barnehagestarter til høsten og på utstyrslista står sekk med brystreim. Har googlet meg frem til at Bergans og Beckmann har gode sekker og i en test fra 2012 kom Beckmann bedre ut enn Bergans, men det ser ut til at Bergans har oppdatert sekken sin siden da. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagesekkDe sekkene du nevner høres ut som skolesekker fordi de har lomme til flaske og regntrekk. Beckman har en liten sekk, men den er uten drikkelomme og regntrekk. Du skriver barnehagestart. Skal du ha sekk til 1 åring?
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: BarnehagesekkJeg har akkurat kjøpt Beckman med regntrekk til treåringen, de går mye tur og da er det jo supernyttig. Den er ikke skolesekkstørrelse, så tror de har flere modeller med regntrekk.
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Barnehagesekk
12 L-sekken til Bergans (Nordkapp) er barnehage-sekk. Min pode hadde 10 L fra Troll, den var han/vi veldig fornøyd med, gammel modell av Bergans hadde vi som reserve-sekk. Nå har vi akkurat oppgradert til 18 L-sekken fordi han er så lang i ryggen at Troll-sekken ble ubehagelig. Gutten min likte Troll-sekken bedre enn Bergans-sekken fordi den ikke hadde lokk, men bare glidelås oppå. For han har det vært veldig viktig å klare mest mulig selv, og det tok lenger tid å klare å få opp spenna på Bergans-sekken enn å få opp glidelåsen på Troll-sekken. En annen fordel er at den har to lommer/rom (+ et lite helt ytterst), og jeg har da plassert kosen/bamsen i det nest ytterste og matboks og drikkeflaske i det innerste, så er det ingen risiko for søl på bamsen.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 04-07-14 kl 10:24. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: BarnehagesekkHvor gammel er barnehagestarteren?
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: BarnehagesekkVi har hatt Bergans Nordkapp 12L til begge her, meget godt fornøyd. Regntrekk får du til de færreste barnehagesekker, så det hadde jeg ikke satt som et must.
|
|
|
#8 |
|
Både Bergans og Beckmann er 12 l, jeg tror det er grei barnehagestørrelse. Barnehagestarteren er 14 mnd. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: BarnehagesekkHelsport Elg er forresten også veldig fine sekker.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det har de. De har en egen barnehagesekk også.
|
|
|
#11 |
|
Men den er vanskelig å åpne.
|
|
|
#12 |
|
Eldste har hatt både 10 literen til troll og 12 literen til bergans. Gode begge to.
|
|
|
#13 |
|
Sv: BarnehagesekkJeg hadde ikke kjøpt sekk til en bhg starter på 1 år. Hadde heller båret klær osv i plast bærenett.
|
|
|
#14 |
|
|
Ikke jeg heller. Min gutt fikk sekk før overgang til stor avdeling, og det var ganske stas. Men før det var han lite på tur med barnehage og de få turene han var på, bar de voksne mat, drikke og klær. Det samme gjorde jeg da vi var på tur i helgene. I noen barnehager bærer barna sekker selv mye tidligere, så jeg ville hørt med barnehagen.
|
|
|
|
#15 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: BarnehagesekkVi har hatt sekk hele veien, men de bar jo ikke sekken selv før de kom over på storbarnavdeling nærmest, så den var mest praktisk for oss de første årene altså, ikke for mer enn det. Så hvordan du evt. velger å frakte matpakke, drikke og klær t/r den første tiden er ganske så opp til deg vil jeg tro. Det er senere, når de begynner å gå tur hvor de bærer selv, at sekk er et must.
|
|
|
#16 |
|
Det står på utstyrslista til småbarn, så vil tippe det blir bruk for det etter hvert, men jeg skal høre med andre som har hatt barn i barnehagen og barnehagen selv før jeg kjøper. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Viktig at sekken passer barnet, ja.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: BarnehagesekkDet kommer bedre sekker, f.eks. er Bergans Nordkapp forbedret ganske mye de siste årene. Jeg mener dessuten at det er viktig at sekken passer barnet, men det kommer nok anpå hvor mye den brukes. Min gutt bærer nå (3,5 år) egen sovepose, ulltøy til soving og kosen sin når vi er på overnattingstur, dette blir litt over 1 kg. Og vi er mye på tur og går langt, han har alltid egen sekk. Om sekken bare blir brukt i barnehagen der turene er forholdsvis korte og vekten lav, er det nok ikke like viktig.
|
|
|
|
#19 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: BarnehagesekkVi har den minste Bergans. Ny for ti år siden, fortsatt like hel og sitter godt på ryggen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: BarnehagesekkMine to gikk fem år i barnehage og brukte aldri sekk. Med det mener jeg at de aldri var på tur der de bar med seg mat/drikke o.l. selv. De hadde 12L-sekker fra Bergans som de fikk fordi det sto på utstyrslista, men jeg kunne like godt spart meg det innkjøpet siden de var altfor små til å frakte skifteklær og yttertøy i. Når ungene ikke brukte dem heller ble de bare bortkastet.
|
![]() |
|
|