|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartBarna vil jo prøve å gå når de er ute og fotposer sklir jo av etterhvert. Barnet tramper på den andre fotposen og dette er ikke gøy for den lille. Jeg har jobbet på ettårsavdeling i 4 sesonger nå og har erfart at fottøyet må sitte fast på foten når barnet er ute. Tynne og myke skinnsko funker fint, poenget er jo at barnet skal klare å gå oppreist hvis det ønsker det.
|
|
|
#22 |
|
Drømmer
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartStonz sklir jo ikke av, da er de i såfall strammet for lite. Vi har ikke hatt noen problemer med de som har brukt det i barnehagene jeg har jobbet i hvertfall. Jeg ville heller ikke brukt sko til noen som ikke går. Sist redigert av Chablis : 16-07-14 kl 22:38. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstart
Da er de for stor.
|
|
|
|
#24 |
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartOk. Foreldre har som regel kjøpt på forhånd.
|
|
|
#25 |
|
maler
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartStonz sklir ikke av, men de er jo så brede at det er lett å tråkke skjevt og havne oppå med den andre foten og snuble.
|
|
|
#26 |
|
I mål
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartBarn som reiser seg og går langs ting, har jo i de alle fleste tilfeller sko. Jeg er ellers ganske obs på ulike anbefalinger, men jeg klarer ikke se at de skoene virker særlig skadelige for en ettåring som øver seg på å gå |
|
|
|
|
|
#28 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartMen nå øver ikke dette barnet på å gå enda da, og det kan jo være lenge til siden det akkurat har begynt å krype. Å ta på barnet sko når det kan være (trenger selvsagt ikke være det) mange mnd til det begynner å gå ville i alle fall ikke jeg gjort, men jeg sitter heller ikke med fasiten for andre. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
I mål
|
Det avhenger jo av hva HI mener med krype, men hvis hun mener krabbe, vil jo antagelig barnet reise seg i august. Storebror krabbet ikke før han var 10 måneder, men han reiste seg da han var 11 og gikk fra han var 15-16 (som i "bruke gåing som primært fremkomstmiddel". Han tok sine først skritt da han var 12). |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartJeg bare beskriver det jeg har sett. Barn tar ikke skade av å ha sko på seg korte perioder hver dag. Så små barn er mere inne enn ute og dermed mest uten sko. De tramper på Stonez uansett hva dere sier og uansett hvordan de er tatt på. Barn som bare sitter kan selvfølgelig ha Stonez , de trenger ikke sko.
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Det er min erfaring også.
|
|
|
|
#33 |
|
Personlig pessimist
|
Enig.
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartStonz er forøvrig vanntette om de impregneres altså
|
|
|
#35 |
|
maler
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartMen finnes det noen gode argumenter over hodet for å bruke stonez fremfor gode sko til et barn som reiser seg og går? Det er veldig mye som går, men hvorfor gjøre det sånn når det finnes sko?
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#38 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, jeg kan være med på at man skal droppe sko inne, men er Stonz mer "barbent" enn sko utendørs? Om argumentet er at barna skal kjenne hver kvist de trør på så de ikke ser opp i stedet og snubler (
|
|
|
|
#39 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartArtikler på klikk.no er veldig lite styrende for hva jeg velger for både meg selv og ungene, kan man trygt si. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
maler
|
Sv: Fottøy for 1-åring - bhgstartDet er liten tvil om at unger skal gå mest mulig uten sko,men jeg ser ikke helt at det betyr at de bør gå med uformelige poser på beina utendørs istedenfor sko.
|
![]() |
|
|