|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
Se resultatene: Bruker du begrepet Syden? | |||
Nei, aldri. Med mindre jeg fleiper eller snakker med folk som strøk i geografi på skolen. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
31 | 22,79% |
Ja, vanligvis eller alltid. Det er da et helt greit begrep. |
40 | 29,41% |
Av og til. |
61 | 44,85% |
Brokkoli! |
4 | 2,94% |
Deltakere: 136. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg vet jammen ikke hva jeg sier, for jeg reiser i grunnen så og si aldri til varmere strøk. Jeg har riktignok vært i Syden én gang, i Tyrkia, chartertur, uspesifisert, varmt og ikke noe jeg gjentar.
![]() |
#42 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Av og til. Eg kan fint seie at eg har vore på tre sydenturar i mitt liv, til henholdsvis Skiathos, Tunisia/Sousse og Sharm-el-Sheik. Eg bruker "sydenferie" på same måte som "storbyferie", "hyttetur" eller "bilferie i Skandinavia". Og om eg seier at dei siste åra har eg vore på bilferie i Skandinavia, betyr ikkje det at eg er så dårleg i geografi at eg ikkje veit forskjell på Ålesund og Aalborg. Det handler om ein feriekategori.
![]() |
![]() |
#43 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?
![]() |
![]() |
#44 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#45 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Sier du "Syden"?Enig med mange her. Men det er også mange som skjærer samtlige middelhavsland over samme kam. "Hva er trygt å spise i syden?" er et av mange eksempler. For det er jo forskjell på å drikke vann fra kranen i Spania og i Egypt. For eksempel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg sier syden før et konkret land er bestemt, som: "Jeg kunne tenkt med en sydentur i vinter." Når desinasjonen er bestemt er det "Jeg skal til Lanzarote i vinter." Syden er derfor for meg sørover i Europa der det er varmt. Florida er USA og absolutt ikke syden. Ikke Thailand heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Hvis noen hadde sagt til meg at de skulle på Syden-tur når de skullextil Florida eller Thailand., hadde jeg virkelig begynt å lure. For meg er Syden Middelhavet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Personlig pessimist
|
Kanariaøyene da?
![]() |
![]() |
#49 |
Panzerekstremfeminist
|
Kanariøyene er Syden. Thailand er ikke syden. Og forøvrig: Lollo og Bernie i Thsiland?!?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Personlig pessimist
|
Ja, det er faktisk to Sunwinghotell i Thailand. I godt selskap med Hellas, Tyrkia og Spania.
![]() |
![]() |
#51 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg kan bruke begrepet med hørbare hermetegn, men jeg kan også bruke det litt i ren snobbetrass.
![]() |
#52 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg liker ikke og bruker ikke sydenbegrepet. Men å dra helt til Thailand for lollo og Bernie og AI og alt det rælet der når det er så rikelig tilgjengelig mye nærmere, er mer enn jeg kan fatte. Hvorfor fly 11 timer når du kan få akkurat det samme på Kanariøyene med bare halve flyturen?
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Thailand er vel mer værsikkert på vinteren enn Kanariaøyene? Det hadde holdt som argument for meg, om prisen ikke hadde betydning. Jeg bryr meg ikke om lang flytur.
![]() |
![]() |
#55 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg bruker glatt begrepet om type ferie uten å skjemmes for det.
![]() |
#56 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Sier du "Syden"?Elsker min årlige charterhelvetetur til Syden, (Tenerife), med AI og mini club, dog ikke Bamse eller Lollo & Bernie. Samme hotell hvert år. Har ennå til gode å dra på en eneste utflukt mens jeg har vært der...
![]() |
#57 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#59 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg kan bruke det som et slags samlebegrep for å dekke "steder der det er godt og varmt" og "steder folk vanligvis drar på charterferie". "Lurer på om vi har lyst til å ta oss en sydentur" eller "Jeg har aldri vært i syden".
![]() |
![]() |
#60 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sier du "Syden"?Jeg sier syden når jeg snakker om at jeg vil på tur, er turen bestilt eller jeg har vært der omtaler jeg turen med navn på landet/øya. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|