Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-14, 22:56   #21
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Uhygienisk rengjøringshjelp...?

Alt man lærer seg å tenke over på FP.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 22:57   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ikke vært innom tanken engang.

Samme her. Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i problemstillingen, kjenner jeg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:02   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kunne virkelig ikke falt meg inn å vasket med samme klut på to bad, så jeg er nok på din side. Om jeg oppfattet spørsmålet rett.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:06   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Våre vaskere bruker en haug med kluter, moren min rister på hodet av det. Jeg bruker spray og tørkepapir de gangene jeg "vasker" selv.

Gammel 22-07-14, 23:25   #25
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns også det var litt få kluter, men som nevnt tidligere i tråden kommer det jo veldig an på hvordan hun bruker klutene. Kan du ikke legge ut en klut på hvert bad, samt en gulvfille i hver etasje eller hva du ønsker så blir det tydelig for henne hvor du ønsker at hun skal ta en ren klut?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:36   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Samme her. Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i problemstillingen, kjenner jeg.

Ikke jeg heller En klut til hver do ja, men resten?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-14, 23:50   #27
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke du er hysterisk, synes også hun burde skifte kluter mellom badene.
Det jeg hang meg opp i var TRE BAD.
Det må være et schvært hus!?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 20:11   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror ikke jeg HAR gulvklut engang, men vi har vel 6-7 microfibermopper da. (støv. Sand. Unger og hund. Det trengs mer enn en for å vaske huset. Og det er jo greit å fylle maskina litt.

Avhengig av hvordan hun bretter klutene, men to kluter var litt lite, ettersom jeg ville hatt en til speil og en annen til toalett (ulik TYPE rett og slett, ikke glassklut til annet enn glass) og en til støv, så... tre i alle fall.

Gammel 23-07-14, 21:38   #29
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt hysterisk. Det kan jo hende hun bruker litt tørkepapir eller noe på enkelte områder og?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 21:46   #30
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Skifte gulvtue når man vasker huset?

Jeg bruker samme gulvtua på alle gulv i hele huset, en klut til støvtørking ( akkurat som jeg tørker støv ) og ei tue på hvert bad (speil, vask og do, i den rekkefølga).

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-14, 22:19   #31
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg synes ikke du er hysterisk, synes også hun burde skifte kluter mellom badene.
Det jeg hang meg opp i var TRE BAD.
Det må være et schvært hus!?

Tsk , tsk. Vi har to bad med do og ett toalett separat, på 132 kvm.

Gammel 23-07-14, 23:48   #32
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Alt man lærer seg å tenke over på FP.

Æsj, nå kommer jeg til å henge meg opp i klutbruken hjemme også. Irriterer meg at jeg leste denne tråden.
Går det an å avlese den, mon tro?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-14, 00:02   #33
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det kunne virkelig ikke falt meg inn å vasket med samme klut på to bad, så jeg er nok på din side. Om jeg oppfattet spørsmålet rett.

Enig! Jeg er ikke en veldig nøye person, men der går min grense.

Gammel 24-07-14, 00:44   #34
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tsk , tsk. Vi har to bad med do og ett toalett separat, på 132 kvm.

Ja, det har vi også, men TRE?!
Høres egentlig veldig deilig ut.
Nå er det feks utenkelig med et toalett, det er tre år siden vi bare hadde ett.
Ser på hus og flere av husene har et bad/toalett, kjenner at har ganske mye å si.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-14, 22:48   #35
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for alle tilbakemeldinger..!
Jeg legger frem flere kluter til henne, de andre ligger ubrukte igjen...
Det jeg tenker , er at når hun vasker gulvet rett rundt do er det garantert litt urin og slikt der. (har gutter i huset...) Når hun da vasker hele gulvet på neste bad med den samme fillen, synes jeg det egentlig ikke kan bli helt rent. Jeg får se hva hun gjør neste gang

Kjøkkenkluttråden var en tråd i sin egen klasse. Godt at vi alle ikke er like, ei heller på det området
Forøvrig har vi tre bad, men er syv personer i familien ganske ofte. Harde bud med mine og dine barn. Det er til og med do-kø av og til!

Gammel 22-08-14, 10:12   #36
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Måtte tenke litt på denne, men fant jo ut at jeg aldri vasker hele huset samtidig, så egentlig ikke en problemstilling. Men hadde jeg gjort det så hadde jeg nok valgt:

- tørke støv-klut til hele huset. Her bytter jeg av og til vann, men ikke klut. Jeg vasker aldri kjøkkenbenk og sånn når vi vasker huset. Den tas hele tiden med kluten på kjøkkenet. Så da tenker jeg flater, salongbord, hyller, et.c.

- ny klut til å vaske rundt og i vask, benkeflater bad, andre støvsamlerområder. Denne kunne jeg brukt på begge bad

- Jeg liker ikke å bruke klut på toalett, så vasker ofte med klorinspray og papir, eller vaskeservietter. Tørker også avslutningsvis gulvet rundt toalettet også med dette.

- Vasker gulv med egen tue. Denne kan avslutningsvis også brukes på bad - om jeg faktisk hadde vasket alt på en gang. Da er det allerede tørket en gang rundt toalettet. Men som regel brukes nok en egen gulvtue for badgulvet, og den kan brukes på begge bad - gjerne med en dæsj klorin i.

- Vasker speil med egen klut.

Så da snakker vi 2 tuer til gulv og 3 til det andre.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:21   #37
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Er det vanlig å ha mer enn en gulvklut?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Ikke hos oss.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ikke hos oss heller.

Jeg har to! Det er mest fordi jeg en sucker for markedsføring, og hvis Jif sier at den ene moppe-kluten vasker renere på fliser, og den andre på tregulv, så må jeg selvsagt ha begge.

At det nok hadde vært enda renere om jeg hadde giddet å vaske litt oftere med bare en klut er en annen sak.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-14, 10:29   #38
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg har to! Det er mest fordi jeg en sucker for markedsføring, og hvis Jif sier at den ene moppe-kluten vasker renere på fliser, og den andre på tregulv, så må jeg selvsagt ha begge.

At det nok hadde vært enda renere om jeg hadde giddet å vaske litt oftere med bare en klut er en annen sak.

Vi har fem! En moppeklut, og så noen vanlige gulvkluter til de gangene jeg vasker flere etasjer på samme dag, og så noen i reserve til tisseuhell/melkesøl/oppkast.

Gammel 22-08-14, 15:47   #39
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man vasker badet, så tar man jo doen til slutt, det har jo alle lært? Man begynner jo ikke med tissesølet, og så vasker vasken? Det er jo i praksis det som skjer når man tar med seg kluten videre til neste bad.

Jeg hadde skrevet lapper på klutene. Bad 1, Bad 2, Bad3, stue og soverom, kjøkken.

Gammel 22-08-14, 16:06   #40
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Ugh. Mistet definitivt lysten til å få meg vaskehjelp etter å ha lest linken til TV2s test av rengjøringstjenester. At ALLE firmaene la igjen flere bakterier enn det opprinnelig var, tyder jo på at du er inne på noe - skitne kluter gir dårlig rengjøring.
Lurer på om det er en enkel måte å sjekke bakteriemengde før og etter for oss "vanlige dødelige"? Kunne vært interessant.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.