Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Terrortrusselen mot Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-14, 21:26   #161
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Terrortrusselen mot Norge

Fløy innenriks idag, væpnede politifolk i Bodø, men så ingen på Gardermoen, selv om de nok var der. Var også innom Oslo s for å bytte tog. Er ikke redd nok til å gjøre om på planer. :deler:

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-14, 21:29   #162
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Var på Gardermoen i dag og så væpnet politi.

Gammel 27-07-14, 22:13   #163
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er ingen konklusjon, Filifjonka, bare en observasjon av at det i min perifere facebookfeed er sammenfall mellom komplett hysteri når det er noe med verdens rikeste land og komplett apati hva gjelder andre land. Sammenfallet betyr ikke at det ene må bety det andre i alle sammenhenger, det var bare en løs observasjon.

Om en ikke skriver om Gaza på Facebook så trenger det ikke bety at en er apatisk. Folk bruker Facebook til forskjellige ting.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-14, 23:00   #164
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, det er ikke at de ikke skriver om Gaza. Dette er folk som aktivt skriver at de mener folk i Gaza/Syria wherever burde slutte å syte og sånn.

Gammel 27-07-14, 23:09   #165
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er noe annet. At en føler seg apatisk i forhold til Midtøsten-probleme kan jeg derimot forstå, det virker jo rimelig håpløst.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 04:45   #166
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei, nei, det er ikke at de ikke skriver om Gaza. Dette er folk som aktivt skriver at de mener folk i Gaza/Syria wherever burde slutte å syte og sånn.

Seriøst? Har du folk på FB som skriver sånt?? Ja, ikke at jeg ikke tror deg, men hallo? Jeg blir sjeldent sjokkert, men at sånne finnes, sjokkerer meg.

Gammel 28-07-14, 08:47   #167
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På min facebookfeed observerer eg at det er dei samme som meiner at innbyggarane på Gaza kun får det dei fortjener som også skriv mykje om terrortrusselen. Men dette handlar om kristne, såkalte Israel-venner, som er ekstremt negative til muslimar generelt. Heldigvis ikkje venner av meg, berre perifere bekjente frå ungdomstida som eg sikkert eigentlig burde slette frå vennelista.
Bortsett frå desse to-tre personane er det ingen av mine facebook-vennar som har nevnt terrortrusselen med eit ord. Generelt syns eg folk lever akkurat som dei pleier. Til og med mora mi, som vanligvis blir fryktelig engstelig for alt mulig, snakkar om været og ser ikkje ut til å la seg engste.
Eg er heller ikkje engstelig lengre. Det var kun dei første timane etter meldinga kom på torsdag at eg kjente at eg var stressa.

Så eg kjenner meg ikkje heilt igjen i uttalelsen frå ein eller anna danske i media som sa at terroristane allereie hadde vunne fordi det var panikk-stemning i Norge. Ein kan kanskje få inttrykk av det dersom ein berre følger den norske mediedekninga frå utlandet, men dersom ein faktisk snakkar med folk og oppholder seg her trur eg inntrykket blir eit anna. Det var i alle fall eit enormt folkeliv i Bergen i helga på Tall Ship Races. Såg absolutt ikkje ut til at folk var redde.

Men personar med angst, som kanskje allereie var redde for terror i utganspunktet, har nok fått seg ein skikkelig knekk av dette terrorvarselet. Dersom PST i morgon plutselig seier at faren er over veit eg ikkje om eg hadde klart å slå meg til ro med det dersom eg var skikkelig redd. Ikkje uten detaljert forklaring på kvifor dei er så sikker på at faren er over.

Sist redigert av Simone : 28-07-14 kl 09:41.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 09:08   #168
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Seriøst? Har du folk på FB som skriver sånt?? Ja, ikke at jeg ikke tror deg, men hallo? Jeg blir sjeldent sjokkert, men at sånne finnes, sjokkerer meg.

Medan eg har ein svært unyansert jødisk "venn" som i tillegg til å skrive at han sletter alle venner som driv med pro-palestinsk propaganda og skriv om korleis FN ikkje er til å stole på, klarte å lire av seg at "Jeg gosser meg over at vi nordmenn nå får føle trusselen det israelske folket lever under daglig. På tide å åpne de blåøyde øyene?"

Det er ein del skremmande haldningar der ute, altså.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 09:40   #169
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bille: Ja, i den ytterste periferien. Folk fra ungdomsskolen og sånn. De er ikke israelvenner. De er mer rasistiske. De tror visst de har rett på noe som innvandrere/damer/homser prøver å ta fra dem. De hater dessuten byfolk. Og de hater ulv.

Jeg slites mellom å stirre skrekkfascinert på (og jeg tar til motmæle) og vurdere å ta en real opprydning.

Gammel 28-07-14, 13:18   #170
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Bille: Ja, i den ytterste periferien. Folk fra ungdomsskolen og sånn. De er ikke israelvenner. De er mer rasistiske. De tror visst de har rett på noe som innvandrere/damer/homser prøver å ta fra dem. De hater dessuten byfolk. Og de hater ulv.

Jeg slites mellom å stirre skrekkfascinert på (og jeg tar til motmæle) og vurdere å ta en real opprydning.

Sånne "venner" hadde jeg slettet for lengst.
Hadde en fb-venn som var sånn og han er for lengst ute av min venneliste.

Ser du skal ha en liten opprydning, lurt!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 13:42   #171
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Det som er litt dumt med å slette slike fra kontaktlistene, er at de da kan holde på i vakuumet sitt helt uimotsagt. Jeg skjønner dilemmaet, det er ikke alltid man gidder å prøve å ta til motmæle.

Gammel 29-07-14, 06:45   #172
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde slettet over en lav sko.

Gammel 31-07-14, 23:31   #173
Eivind Ludviksen
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2014
Eivind Ludviksen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Terrortrusselen mot Norge

Grunnen til at PST gikk offentlig med dette var egentlig for å: faktisk få inn tips om trusselen; gjøre folk klare over at noe kan skje; og mest viktig (tror jeg) å fortelle terroristene at hvis de prøver seg på noe vil de bli drept på stedet. Noe som ble sagt litt indirekte av han fyren fra PST.

Eivind Ludviksen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-14, 00:05   #174
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Da har vi kommet hjem fra reise (som jeg gruet meg til, siden vi reiste mandag som var "dagen")
og jeg så ikke noe politi i det heletatt, ikke var det noe ekstra passkontroll da vi kom tilbake i kveld heller.

Gammel 09-08-14, 23:25   #175
safran
frakoblet

safran sin avatar

safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så ganske mange uniformerte politifolk da vi landet på Gardermoen i dag. Også helt ute ved gaten.

Gammel 09-08-14, 23:35   #176
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Vi så ganske mange uniformerte politifolk da vi landet på Gardermoen i dag. Også helt ute ved gaten.

Så rart!
Vi så ingen, verken ved avreise eller hjemreise.
Hadde forberedt gutta på at det kanskje var politi der, med våpen.
Yngste lurte på om når "de" kom, jeg oppfattet ikke helt hva han mente og spurte hva han tenkte på.
De fra syria vel... svarer han.
Tror ikke de kommer svarte jeg, og så ble det aldri mer prat om det.
Eldste tror jeg ikke tenkte på det i det heletatt.

Gammel 10-08-14, 02:52   #177
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Det kan hende de har fått beskjed fra crewet ombord på flyet deres, at det er folk med mistenkelig adferd ombord.
Enkelte flights har hunder som lukter etter penger på alle passasjerer som går ombord.

Gammel 10-08-14, 07:04   #178
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Enkelte flights har hunder som lukter etter penger på alle passasjerer som går ombord.

Seriøst? Kan de lukte det? (Og hvorfor er det farlig?) Eller har du blitt autokorrigert her?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 07:17   #179
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om det er dét Fløyel mener, men valutasmugling er vel et omfattende problem?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 07:26   #180
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg vet ikke om det er dét Fløyel mener, men valutasmugling er vel et omfattende problem?

Ja, det skjønner jeg, men jeg trodde hun mente i terrorsammenheng. Og jeg skjønner fortsatt ikke hvordan man kan bruke hunder i så måte? Money stinks, lizzm?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.