|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Borte
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Jeg syns det er uproblematisk å ta med mine to barn på kulturelle greier, og jeg mener jeg har rett til å uttale meg selv om det ene barnet oppfører seg som en voksen, for det andre barnet er nemlig som ti andre.
|
|
|
#262 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - hva tenker du?
Men du tolket ikke meg slik nå? Nei? |
|
|
|
|
|
#264 |
|
Kontrollfrik
Hehe. Jeg tror det er fordeler og ulemper samme hvilket antall man har. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
maler
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Hovedutfordringen med flere barn er at de ofte er spredd over flere år og har svært ulike behov. Det trenger ikke ha noe å si for ferievalg, det kommer like mye an på hva familien ønsker og trenger. Jeg kommer nok aldri helt til å skjønne hvorfor AI-hoteller er akkurat cut off for utilgivelig egoisme på feriefronten, men jeg er selvfølgelig enig i at man skal reflektere rundt egne valg. Og for ordens skyld har jeg hatt AI på hotell en enkelt gang med ungene tror jeg. Og ser virkelig ikke hvordan det hadde utgjort noen forskjell på dem ferien. Jeg har dog vært på type sunwing flere ganger. Uten AI-meny.
|
|
|
#266 |
|
Absolute Beginner
|
Nå dro jo jeg inn ett barn vs mange, og det var ikke ment som noe nedvurdering av ettbarnsforeldre. |
|
|
|
|
|
#267 |
|
maler
|
Sv: All inclusive - hva tenker du?Må forresten alltid ferie ha kulturinnslag for å være fullverdig? Hva med skiferie i alpene, bør man samtidig få med seg lokalt øl og museer/konserter? Kan det være ferie god nok å gå tur i fjellet hvis fjellet er det eneste man interesserer seg for på det aktuelle stedet? Hva er galt med sol og bad?
|
|
|
#268 |
|
Kontrollfrik
Ingenting. Sol og bad (og ski) er deilig. Men jeg synes jo at når man først drar til et annet land, så er det kjekt å lære seg så mye som mulig om landet, språk og kultur. Understreker at det er min mening. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
maler
|
Jeg synes også det er kjekt, men det er jo ikke alltid man kan gape over alt. Av og til er fokuset på turen noe annet, og av en eller annen grunn virker det som om sol og bad ikke når opp som aktivitet god nok.
|
|
|
#270 |
|
Leser
|
Litt vanskelig å uttrykke hva jeg mener tydeligvis - jeg prøver igjen, så får vi se om jeg greier å gjøre meg forstått. Når man diskuterer (ikke her, generelt sett) så lager man et fokus, en ramme. I denne diskusjonen har rammen vært ferie i varmere land og det diskuterer AI kontra andre ferieformer. Her blir det gang på gang fremhevet at andre ferieformer er bedre enn AI - samtidig som det ikke nevnes at ingen av ferieformene er bra. Det blir en diskusjon av hva som er "best" av pest og kolera, med ivrige "tilhengere" på begge sider. Det jeg prøver å presisere er at det ikke er noe som er "best". Pest eller kolera er begge deler ille.
|
|
|
#271 |
|
Kontrollfrik
Akkurat det er veldig sant og noe jeg ofte tenker på. Begge veier. Altså at andre ikke kan sette seg inn i vår situasjon (for jeg skal love at mine unger oftest ikke fungerer så godt sammen) OG at jeg ikke kan vite hvorfor andre tar valg for seg selv som framstår som merkelig for meg. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
Kontrollfrik
Jo, jeg synes det. Men det ene utelukker ikke det andre. Om høsten tar vi ofte en tur til varmen mest for varmens skyld. Men det er også tid til å leie en bil og se litt av landet. På den måten har vi faktisk endt opp med skolebesøk på den tyrkiske landsbygda, nettopp fordi vi er genuint nysgjerrige. (Og lærere.) Men vi bader også. Alt er ikke alltid så planlagt. Og så orker jeg ikke ligge så lenge i sola. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er merkelig å ikke ville få med seg noe som helst av lokal kultur, det være seg mat, litt natur, et lokalt marked, en fin strand, noe historie eller en severdighet. Men som jeg hvertfall har skrevet minst én gang: hva man foretar seg på ferie får være opp til hver enkelt, men jeg syns altså man bør betale for det lokalt.
|
|
|
#274 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: All inclusive - hva tenker du?Vi var 17 dager i Italia i sommer. Den første uka var vi en dag på stranda hele dagen. Den andre uka hadde vi kanskje to dager ved bassenget. Vi er alt for rastløse til å ligge på stranda hele dagen. Gutta hadde nok fint klart det, men der overkjører vi de glatt. Mannen tåler ikke sola lenger, så vi må ta hensyn til soleksemet hans også. Jeg skulle ønske at jeg hadde litt mer ro i kroppen til å ligge på stranda mer, men der er vi ikke i det hele tatt. Heldigvis er alle glade i å kjøre, så vi ser så mye vi rekker på ferie. Noe planlagt, annet ikke riktig så planlagt. |
|
|
|
|
|
#275 |
|
maler
|
Hvis man betaler for full pakke på et lokalt hotell da?
|
|
|
#276 |
|
Off the map.
|
Jeg er enig med deg, samtidig så kan man ikke forvente at folk som synes slike resorter er fantastiske velger noe annet når de finnes der.
|
|
|
#277 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Noe får man vel alltids med seg. Den gangen vi bodde på AI så tok vi rutebuss til en dyre-/fuglepark én dag. Og vi var utenfor resorten flere dager, men basseng og sol var den primære grunnen til at vi dro.
|
|
|
|
#278 |
|
Sånn passe sane
|
Som om jeg skulle skrevet det selv.
|
|
|
#279 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: All inclusive - hva tenker du?JEG liker å backpacke i India. Mannen min liker fancy hotell, ordnede forhold og sol. Ingen voksne liker å leie bil. Barna våre liker å møte andre barn. Et barn er meget kresen. Lollo og Bernie it is. Dog uten AI. Målet for årets ferie er sol, bad, økte svømmeferdigheter, trene på restaurantbesøk, si gracias og noen engelske fraser (barna). Lite annet.
|
|
|
#280 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: All inclusive - hva tenker du?Vi elsker AI. Virkelig elsker det.
|
![]() |
|
|