|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hundTo av mine mest oppegåande kollegaer (på alle andre felt enn hundehald) meiner at deira hundar er så snille at dei er unnateke bandtvang.
|
|
|
#102 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bonde skjøt hundJeg har også stor sympati med bøndene på generell basis. Jeg har hund selv, og hvis jeg er idiot, så er det dessverre hunden som får svi. That's the rule. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bonde skjøt hund
Jeg er muligens naiv nå, men jeg har vondt for å tro at dette kan gjelde særlig mange? |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Jeg rotet meg inn på hundehold på et annen forum, og de var totalt gærne alle mann. Det finnes nok en del slike.
|
|
|
#106 |
|
Absolute Beginner
|
Jeg tror ikke det gjelder en stor prosentandel av hundeeierne her til lands nei. |
|
|
|
|
|
#107 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, da kommer jeg!
|
|
|
|
#108 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Dette gjelder de aller fleste hundeeiere jeg kjenner. Til slutt er det jo faktisk ingen hunder igjen som går i bånd.
|
|
|
#109 |
|
Textrovert
|
Nå. Du har nå dem som tar den enda litt lenger.
|
|
|
#110 |
|
Bedreviter
|
Fantastisk! |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg frykter også at dette stemmer: Det som bekymrer meg mest er at han sier han er mektig lei av alle andre hundene som har vært på eiendommen, og da fremstår det som at han ønsket å statuere et eksempel. Eieren av denne hunden har åpenbart ikke noe skyld for andre hundeeiere som har beveget seg på området, sier Sivertsvik.
|
|
|
#112 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Mona Staddeland, som intervjues i artikkelen, er avbildet med tre løse hunder i området der hunden ble skutt, angivelig fra onsdag denne uken. Løse hunder, altså. Så mye respekt for båndtvang. Hellestøstranden er et mareritt for folk som ikke ønsker å ha fremmede hunder etter seg. Med barn var det en katastrofe å være på tur der, så det gjorde vi svært sjelden selv om det var den eneste stranden vi hadde gåavstand til. Det virker som de fleste hundeeiere som benytter området mener at båndtvangen ikke gjelder i det området, i allefall ikke for deres hund. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Erfaren nok
|
Jeg er definitivt ikke for løse hunder, og irriterer meg ofte
|
|
|
#114 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det tror jeg også, det er i allefall lett å tolke det hele slik. Og jeg kan forstå det (men unnskylder det ikke), for jeg blir rasende over helt bagatellmessige ting når det gjelder hunder, fordi jeg så ofte føler meg forulempet av ansvarsløse hundeeiere. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Bonde skjøt hundOg helt personlig, så irriterer jeg meg også over hvor "fritt" mange sauer går...
|
|
|
#116 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bonde skjøt hundNå er det ikke sånn at alle hunder uten bånd er farlige, agressive mot sauer, gjeter eller jager dyr etc. Det finnes mange hunder som faktisk er så dresserte som hundeieren i denne saken sier og som holder seg til eieren hele tiden. Men båndtvangen er for disse også, fordi det gir et signal til andre mennesker som er ute, bønder med sauer og hundeeiere med hunder som ikke ønsker kontakt, at her har vi total kontroll med bånd. For andre kan faktisk ikke vite hvor god kontroll akkurat du har på hunden.
|
|
|
#117 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Bonde skjøt hundDersom hunden er så godt dressert at den går fot likevel ser jeg ikke problemet med bånd, det er jo ikke akkurat tungt å holde et slakt bånd.
|
|
|
#118 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Bonde skjøt hundLars Monsen har uttalt seg om saken, å kjenner jeg er veldig enig. På tide sauenæringen gjør noe.
|
|
|
#119 |
|
This is normal!
|
Er det noe jeg er glad for, er det at vi har beitedyr i Norge. Mener du at alle sauer skal gå inngjerdet, så er jeg veldig uenig med deg.
|
|
|
|
#120 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg syns Monsen sitt innlegg var teit. Jeg er en av dem som syns bøndene kan passe litt bedre på sauene sine, og uttalelsen fra denne bonden om lammet som er skadet, og må lide til høsten er jo helt hull i hodet. Samtidig trengs det sauer i utmark i Norge, fordi kulturlandskap er i ferd med å gro igjen, og med det forsvinner et biologisk artsmangfold. Sauer har heller ikke for vane å angripe og bite folk og fe (selv om jeg personlig er livredd sauer. Zombier, sier jeg bare).
|
![]() |
|
|