|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bonde skjøt hund
At det var ... Hæ!? Hva er det du går rundt og mener om folk!? |
|
|
|
|
|
#243 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva jeg mener om folk?
|
|
|
#244 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#245 |
|
can-jur
|
Jeg vet ikke? Vi jakter ikke og har ikke våpen. Og jeg har aldri opplevd å bli truet av noen, eller at bikkja er blitt truet. Vi snakker veldig liten om våpen. Mulig jeg egentlig ikke bor på landet?
|
|
|
|
#247 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ja, det kan godt være tilfeldig at de fleste jeg kjenner som bor på gård jakter altså. Og jeg tror ingen av de har truet verken mennesker eller dyr. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bonde skjøt hundDe bøndene jeg kjenner som har jaktterreng og er interessert i jakt har våpen, men det har også både leger, jurister og sykepleiere med samme interesse. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bonde skjøt hundAltså, jeg syns jo ikke det er galt å tro eller hevde at det kan være høyere tetthet av jaktvåpen blant bønder enn blant andre yrkesgrupper. Bønder er tross alt ofte vant til å omgås dyr og har gjerne tilgang på utmark å jakte i. (Jeg aner jo ikke om det stemmer at flere bønder jakter, men det er jo ikke en helt håpløs hypotese.) Men det er en ganske lang vei derfra til å antyde at bønder flest har for vane å true folk med våpen. |
|
|
|
|
|
#250 |
|
|
Sv: Bonde skjøt hundJeg tror ikke jeg har møtt eller hørt om en eneste bonde som ikke har våpen før Floksa.
|
|
|
|
#251 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Det burde jeg kanskje ha tenkt på, ja, men de tusler vel ikke rundt og jakter uavbrutt?
Akkurat som på film!!
Joda. Bestemor Duck er jo en heltinne i så måte. |
|
|
|
|
|
#252 |
|
maler
|
Jeg tror egentlig du har veldig såre tær, for jeg tror egentlig ikke du har blitt beskyldt for så mye egentlig.
|
|
|
#253 |
|
|
Men han gjorde jo ikke det. Han var inne, gikk antagelig ned i kjelleren, åpnet det låste våpenskapet, tok ut våpenet, låste våpenskapet, åpnet ammunisjonsskapet, hentet ammunisjon, låste skapet, tok med seg begge deler, gikk ut og så videre... Dette er selvsagt ren gjetning basert på det jeg vet om oppbevaring av våpen og har lest av hendelsesforløpet.
|
|
|
|
#255 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bonde skjøt hundHyacinth: Det er jo alltid sånn når deler av en gruppe ødelegger for alle. Det finnes elendige hundeeiere, på samme måte som det finnes trygdesnyltere. Men kritikken og mistenkeliggjøringen rammer bare dem som er villige og i stand til å ta den slags innover seg, og det er jo gjerne de som allerede er fornuftige hundeeiere og berettigede trygdemottakere med dårlig samvittighet. Det er en lei konsekvens.
|
|
|
|
#256 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bonde skjøt hundAlle bønder jeg kjenner har hagle og rifle. (Og så godt som alle andre jeg vokste opp sammen med også, uten at det var Deliverance-tilstander. |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er ikke opprinnelig fra vestlandet.
|
|
|
#258 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Bonde skjøt hundSkjønner, Katta. Og jeg er vel ikke helt i vater i dag. Men jeg har ofte en følelse av at det er lov å spissformulere seg for én part i en diskusjon, mens motparten ikke må si et skjevt ord før det kommer beskyldninger og flisespikking. Nå snakker jeg generelt, altså. Jeg må innrømme at jeg ble ble såret og overrasket over det Sonja sa, for jeg forstår det ikke. Og jeg ble sint på Miley, men det var nok en misforståelse. Og nå tror jeg at jeg går og legger meg. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Selvfølgelig er det hundeeiers ansvar. Som sagt, er man hundeeier, så er man eier av et rovdyr, og det MÅ man ta hensyn til. Man trigger ikke hundens instinkter ved å la den leke med byttedyret.
|
|
|
#260 |
|
maler
|
|
![]() |
|
|