|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Støtter du lærerstreiken? | |||
| Ja. Jeg er ikke lærer |
|
99 | 51,83% |
| Nei. Jeg er ikke lærer |
|
38 | 19,90% |
| Vet ikke |
|
26 | 13,61% |
| Ja. Jeg er lærer |
|
26 | 13,61% |
| Nei. Jeg er lærer |
|
2 | 1,05% |
| Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du lærerstreiken?For meg er gapet digert. Det handler ikke om noen timer her eller der, det handler om mer grunnleggende og dypereliggende ting enn det. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Støtter du lærerstreiken?For meg personlig har forresten forhandlingsresultatet lite og ingenting å si. Jeg jobber såpass lite at jeg ikke vil merke endringer. For mannen min spiller det heller ingen rolle (selv om han er i streik). Han tilhører skoleledelsen og har vanlig 8-16-jobb og 5 uker ferie. Men jeg skremmes over holdningen fra arbeidsgiver. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
Leser
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?
Det er vanskelig for strek egner seg best som middel når det rammer motparten direkte. Tvunget lønnsnemd er også vanskelig når det (prinsippielt sett) er samme eier som man streiker mot ... (Nå er det ikke sankk om tvunget lønnsnemnd nå, jeg bare tenker høyt.)
|
|
|
#64 |
|
Hertuginne
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg er også mja. Jeg synes KS har prøvd å ta alt for mange endringer inn på en gang, noen av dem uten å helt ha god nok argumentasjon for det.
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Støtter du lærerstreiken?Kan nokon gi eksempel på den dårlige retorikken? Må innrømme at eg ikkje har hatt tid til å følge så nøye med i media siste veka. Har vel helst lest overskrifter
|
|
|
#67 |
|
Off the map.
|
Jeg skjønner at det er et digert gap for deg, og prinsippielt er jeg enig. Men som forelder så synes jeg kanskje at det tross alt ikke er SÅ mye i forhold til at tusenvis av ungdommer mister skolegang de har krav på. Og med dette mener jeg ikke nødvendligvis at "lærerne må gi seg" - men en henstilling til begge parter om å forsøke å finne en løsning som er god.
|
|
|
#68 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Nei. Jeg er ikke lærer.
|
|
|
#69 |
|
maler
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Blir tilliten bedre av en streik? Uansett utfall? Hvis det er det som er det egentlige målet med streiken?
|
|
|
#70 |
|
Tittel og tittel....
|
Streik er jo stort sett det eneste lovlige kampmiddelet man har, så sånn sett er jo det sånn utfallet blir når partene er uenige. Jeg tror ikke tilliten sånn sett blir bedre av en streik, men om partene blir enige om et greit resultat så er det iallefall en mulighet til å bedre tilliten.
|
|
|
|
#71 |
|
villende
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Nja. Jeg er tilhenger av streik som institutt, jeg er ikke tilgenger av streik som ikke rammer den det streikes mot, men uskyldig tredjepart (barna, ikke barnas foreldre, bare så det er sagt). |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg synes utdanningsforbundet har driti i buksa i Bergen, ved å ta lærere for spesialskole ut i streik. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg skulle også gjerne vært imot streik, men jeg ser virkelig ingen annen måte presse arbeidsgiver på. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Støtter du lærerstreiken?Nei det gjør jeg ikke, og er overrasket over resultatet her. Veldig få jeg har snakket med støtter den. Men jeg har forståelse for at de streiker, men som sagt støtter jeg den ikke.
|
|
|
#75 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Re: Støtter du lærerstreiken?
Det viser vel igjen at det er forskjell på folk flest og FP (i alle fall mange på FP) vil jeg tro? Mange her inne klarer å se forbi "lærere må jobbe som andre folk" -argumentet, og ser konsekvensene en evt. endring av arbeidstidsavtalen vil få for egne barn/framtidens skole. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, er lærer. Jeg er tillitsvalgt på skolen min, og tatt ut i streik. Jeg er lojal mot forbundet mitt. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
Men det innrømmer og beklager de jo faktisk selv også da, så da skjønner jeg ikke vitsen med å være surmaget over det.
|
|
|
|
#80 |
|
|
Nei, men når noen sier at det var en tabbe, de er lei seg for det og oppfordrer skolen til å søke om dispensasjon fra streiken, da synes jeg faktisk man kan gi dem litt slack.
|
|
![]() |
|
|