Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Frivillig arbeid

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 15:57   #21
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frivillig arbeid

Har meldt meg hos dyrebeskyttelsen men ikke hørt noe. Så da er de vel ikke så interesserte.... på tross av at de annonserer etter folk.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:29   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 16:30   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jøss. Finnes det fortsatt? Kan det være i regi av det lokale idrettslaget, mon tro? Og kan så små som ettåringer være med?

Finnes fortsatt? Her i byen startet den først allidrettgruppa opp for et par år siden.

Gammel 23-05-07, 17:03   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope, jeg driver ikke med noenting. Kan ikke begripe hva det skulle være.

Gammel 23-05-07, 17:21   #25
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå er SU og FAU på skolen og i barnehagen som opptar meg, men jeg vet ikke om det teller med? Annet har jeg ikke overskudd til nå.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 17:25   #26
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det FAU på skolen, styret på Kulturhuset i bygden, teatergruppe for barn.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 17:28   #27
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med i brukerutvalget i barnehagen om det teller. Og i borettslagsstyret. Ellers har jeg vært innom Barn og unges kontakttelefon i noen år. Det var kjempeinteressant og man skal ikke se bort ifra at jeg gjør det igjen. LIker godt prinsippet med frivillig arbeid.

Gammel 23-05-07, 17:52   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Finnes fortsatt? Her i byen startet den først allidrettgruppa opp for et par år siden.

Ah. Jeg husker allidrett som et mer sporty alternatvi til leikarringen da jeg gikk på barneskolen, men tror den "døde" ut da alle skulle spille fotball eller håndball i stedetfor stikkball eller å gå på bom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 17:55   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nope, jeg driver ikke med noenting. Kan ikke begripe hva det skulle være.

Ikke alle kan brukes til noe. Du er nok en av dem.

Gammel 23-05-07, 18:02   #30
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ikke alle kan brukes til noe. Du er nok en av dem.

Noen er ikke verdige å stille opp for. Du er nok en av dem.

Gammel 23-05-07, 18:03   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Noen er ikke verdige å stille opp for. Du er nok en av dem.

Jeg klarer meg fint selv, jeg.

Gammel 23-05-07, 18:04   #32
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg er med i FAU i barnehagen. Tidligere har jeg vært klassekontakt på skolen.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 18:05   #33
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Å ja.. mannen gjør PLENTY!

Gammel 23-05-07, 18:08   #34
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Ingen av oss driver med noe fast, frivillig arbeid, men vi stiller opp på alskens dugnader i regi av barnas fritidsaktiviteter. Jeg er også varamedlem i styret for skolekorpset.
Føler ikke at jeg har lyst eller overskudd til noe mer.

Gammel 23-05-07, 19:37   #35
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Jepp, en del forskjellig. Akkurat nå går det mest i musikk, blant annet et kor med stadig flere medlemmer, pluss noe styrevirksomhet i ulike sammenhenger. Jeg tror vi kan kalles en aktiv familie men det er langt i fra så travelt som da vi ikke hadde barn.

Gjør det mest fordi det er moro, det er helt utrolig hvor mye en selv får igjen når det er noe en trives med. Får en helt spesiell kontakt med en gjeng som er midt mellom barn og ungdommer, og det er helt sikkert at vi som ledere betyr noe positivt for dem.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 20:49   #36
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er leder i SU i barnehagen, det er det nærmeste jeg kommer. Og siden det har vært fryktelig mye tull og rot i barnehagen nå i vår har det faktisk tatt ganske mye tid og energi.

Jeg studerer 100%, og prioriterer lønnet arbeid siden studielånet ikke gir meg nok inntekt. Men når Snuppa begynner i korps, da skal jeg være sånn korpstante som kopierer noter og går bakerst i 17. mai-toget og spiller stortromme i akutte tilfeller. Det gleder jeg meg til!

IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 21:13   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke tid. Det ville i såfall gått utover barn, mann, hus og jobb.
I noen energiske og idealistiske perioder har jeg vært inne på tanken på å melde meg som frivillig til leksehjelp eller dyrebeskyttelsen/FOGD-gården, men har ganske fort innsett min energi-og tidsbegrensning. Når jeg får spesielt vondt av mishandlede/utsultede/krigsrammede/vanskeligstilte barn i utlandet får jeg veldig lyst til å gjøre noe, men jeg er nok ikke typen eller har erfaringen/utdannelsen til å gjøre nytte for meg der ute. Det hadde jo også gått ut på det samme som nevnt over, barna og mann ville blitt satt på siden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 22:07   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ikke for øyeblikket. Nå får jeg jo betalt for å gjøre den jobben jeg tidligere gjorde gratis.

Ja, så heldig er jeg også! Jge har alltid drevet med organisasjonsarbeid og til og med jobbet 50-60% stilling på hotell for å finasiere en frivillig, men krevende organisasjonsjobb. Jeg jobber for tiden mye med å organisere og motivere frivillige og synes det er utfordrende og moro å jobbe i skjæringspunktet mellom frivillig og profesjonelt arbeid. Det er givende og morsomt å jobbe for ting man tror på, det er jo gjerne en premie i seg selv.

Gammel 23-05-07, 22:09   #39
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg har ikke tid. Det ville i såfall gått utover barn, mann, hus og jobb.
I noen energiske og idealistiske perioder har jeg vært inne på tanken på å melde meg som frivillig til leksehjelp eller dyrebeskyttelsen/FOGD-gården, men har ganske fort innsett min energi-og tidsbegrensning. Når jeg får spesielt vondt av mishandlede/utsultede/krigsrammede/vanskeligstilte barn i utlandet får jeg veldig lyst til å gjøre noe, men jeg er nok ikke typen eller har erfaringen/utdannelsen til å gjøre nytte for meg der ute. Det hadde jo også gått ut på det samme som nevnt over, barna og mann ville blitt satt på siden.

Heldigvis finnes det andre måter å gjøre dette på enn å skulle slippe det man har i hendene og reise til et feltsykehus, da. Du kan bidra med en sum, du kan stille opp som bøssebærer på aksjoner eller stå på stand en dag innimellom. Det er masse som kan gjøres, selv om man ikek har tid hver dag og hele tiden. Alle monner drar.

Gammel 23-05-07, 22:22   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Heldigvis finnes det andre måter å gjøre dette på enn å skulle slippe det man har i hendene og reise til et feltsykehus, da. Du kan bidra med en sum, du kan stille opp som bøssebærer på aksjoner eller stå på stand en dag innimellom. Det er masse som kan gjøres, selv om man ikek har tid hver dag og hele tiden. Alle monner drar.

Ja, jeg bidrar jo til forskjellige organisasjoner, dog litt spredt og ikke hele tiden. Men du kjenner sikkert denne følelsen av å ville hente hjem alle de lidende barna, men innser at det er millioner av dem der ute i alle mulige land.
Og selvfølgelig, Norge er langt ifra fritatt fra sånt.
Jeg håper at tiden og lysten strekker seg lengre når barna er større, leksehjelp og sommerferie-frivillig som jobben sponser er gode tiltak.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.