Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forovervendte barnestoler

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-07, 10:42   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Forovervendte barnestoler

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

om dere har iso fix så har britax et setet over babygrupen som passer i basen.

FixWay med IsoFix

Jeg gruer meg til snuppa må ha større bilstol for ser ikke hvordan jeg skal få plass til den bakovervent
Når turbo satt bakovervent så satt han i midten. Men nå skal jo turbo og ha plass så om vi skal ha hun i midten så kan vi bare glemme å få plass til turbo sitt recaro sete og.. Og vi får værtfall ikke hendene i mellom for å sette han fast.
Å koble ut air bagen fremme , eller vi må ta bort air bagen. og det er uaktuelt for da faller bilen 30 000 i pris.

Skulle ønske fler i bilbransjen tok et "hint" og laget litt bedre plass inni bilene

Jeg tror jeg blir å kjøpe et rent bakovervent sete, for når de er så stor at de kan snuest så er beltebil stol tryggere en fremovervent sete der man bruker setets 5 punkt seler

Det er veldig mange ja som ikke er opplyst om at bakovervent er best.
På vår helsestasjon så gir de ut tryggtrafikk sitt hefte om bakovervent

Den testen er utført i tyskland, [for tyskalnd tror jeg] å der brukes det nesten bare forovervente bilstoler

Vi måtte snu turbo da han var 2 år for at han begynnte å spy. Sprøvde å sette han bakovervent igjen men da begynnte han å spy igjen.
Og når han var 2 år så var han for lang for hts izi stolen sin, så da måtte vi ut å finne ny stol. Å det var ikke bare bare. Når man har en 2 åring som er like lang som en 4 åring og bare 12 kg hehe. Men det er nå en helt annen sak

Vi har ikke Isofix og kan ikke ha slikt støtteben da heisen går helt inn i bilen pluss en rullestol og med den ryggen hengende inn i bilen så må vi velge enten setet eller rullestol og heis og da er valget enkelt for oss, vi må ha heis og rullestol i bilen da mannen min er rullestolbruker.

Vi har vært hos mange forhandlere av bilseter med bilen og det finnes ikke et sete som er bakovervendt og som passer inn i vår bil desverre.

Til og med de som har bygd om bilen og driver med sikring av bla, barn med spesielle behov har ikke klart å finne et sete som passer.

Men nå er junior så stor at han sitter godt i det setet han har men det hender jo vi har med andre småtasser og da må vi ha et sete(som vi har stående) som er forovervendt til de.

Vi hadde ikke hatt junior som liten forovervendt etter gruppe en sete hvis ikke vi var nødt men vi har ikke noe valg, stol på meg når det gjelder det.

Bilen vår og måten den er ombygd på med heis etc stopper det.

Sist redigert av Tinka : 24-05-07 kl 11:20.
Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.