|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slutt på streikenDet ble jo sagt at når man stemte i uravstemningen så var det for hele pakka. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
By the Sea
|
Sv: Slutt på streiken"Statsviter tror KS-hoder vil rulle"
|
|
|
#24 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Slutt på streiken
Det har vel lagt i kortene at det økonomiske ikke kunne endres i særlig grad - rammene for oppgjøret ble jo lagt i vår sammen med de andre store organisasjonene. Noe økonomisk har det jo kommet ut av oppgjøret, vi får fortsatt betalt for vikartimer f.eks. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tittel og tittel....
|
Men da burde de vært helt tydelige på det, og det var de ikke. Og da er jeg også enig med de som mente at kun læreransatte burde få stemme i uravstemningen, det var jo ingen vits for barnehagelærerne og stemme da.
|
|
|
|
#26 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg syns det har vært ganske tydelig, men nå skal det sies at jeg er en sånn type som faktisk leser de pdf-ene som legges ut på utdanningsforbundet.no. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Førskolelærene fikk ikke ta med seg sin arbeidstidsordning i tariffoppgjøret, de måtte bare godta at det ble avgjort av en eller annen nemd. Mobiliseringen burde jo kommet fra UDF, men de blir sjelden prioritert.
|
|
|
|
#28 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Slutt på streikenJeg har for øvrig også lest det meste, men jeg mener at jeg leste at man takket nei til hele oppgjøret, ikke bare arbeidstidsordningen. Og det var i alle fall det som ble informert om her av de tillitsvalgte.
|
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Slutt på streikenMan takker vel nei til hele oppgjøret, men når det blir forhandlet i runde 2 vil man jo forhandle på de punktene man opplever at det er vanskeligst å bli enige om, der man synes man har kommet til rimelig enighet er det ikke like stor grunn til å gå løs på nytt. Så selv om man har takket nei til alt lå det vel i kortene hva som skulle til for å få slutt på streiken. Spørsmålet er om barnehage og skole hører hjemme i samme forbund.
|
![]() |
|
|