|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om å kle av seg for å få fram et budskaphttp://www.aftenposten.no/100Sport/a...e-461148_1.snd |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJeg synes først den var temmelig klein. Men så så jeg making-the-film-filmen ( (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJeg har også sett den, Candy, og er enig i at den hadde noen rørende elementer, men i de fleste nettaviser er tonen mer: "Norske kvinner i vågal video for å få frem kreftbudskap!" eller noe i den dur. Er dette virkelig spesielt vågalt eller nyskapende?, tenker jeg da, men det er godt mulig jeg er sær og gammel. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapDet jeg synes er fint med den, tross alt (jeg synes fremdeles den er puteflau innimellom), er normaliseringen av det uperfekte; nærbilder av arr og rekonstruksjonstegninger, skallethet hos flotte kvinner. Det er også en god påminnelse på at kreft ikke betyr sengeliggende, at det er vanskelig å se på folk hvor syke de er. Også blir jeg rørt av hvor glade de er for få vise hvor flotte de er, etter intenst fokus på alt som "er galt" med kroppenme deres.
|
|
|
#5 |
|
This is normal!
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJeg har tenkt en del på denne kampanjen.
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapDenne kampanjen: Ja, klart jeg skjønner tanken bak. Men det er allikevel korttenkt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJeg så flere liket og delte på FB i går og jeg klarte ikke sette ord på hvorfor jeg selv ikke klarte å applaudere umiddelbart. Må tygge litt på det, men har jo endel av de samme tankene som beskrevet over her.
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJo mer jeg tenker på det jo mer meningsløst synes jeg det er å illustrere at fysisk aktivitet kan være positivt for mennesker (små, store, unge, gamle, slanke, tykke) med kreft gjennom seksualisert framstilling av kvinner som trener.
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskap
For disse kvinnene, i denne anledningen, synes jeg det er det |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapDet jeg synes er litt rart, er at de ikke har gjort den litt mer parodisk med mer humor, og som noen nevner; har alle slags kropper. Det er jo verdens kleineste video de har basert seg på i utgangspunktet.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJeg tror jeg bare kan signere noen og Mave. Jeg syns ikke det skal være nødvendig å se "making of"-filmen for å skjønne greia. Jeg er så innmari lei at kvinners viktigste verdi er å føle seg attraktive.
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
This is normal!
|
Jeg mener ikke at alt som omhandler kropp er sexisme. På ingen måte. Å vise fram arr og naturlige kropper kan være en veldig bra ting, men ikke i denne settingen.
Nettopp!
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Nei, det er det jo heller ingen som sier. Men her er budskapet at det viktigste for kvinner med kreft er å føle seg sexy. Hva har nærbilder av rumpe og vagina med brystkreft å gjøre?
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapJeg er for øvrig rimelig drittlei av "kjendiskvinner kler av seg for å vise naturlig kvinnekropp" og "se min naturlige kvinnekropp" og "naturlig og naken" og hva har du også. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Om å kle av seg for å få fram et budskapDet er fint med damer som gleder seg over å danse og å ha blitt friske, men det er ikke fullt så fint at man må "sjokkere" når man vil si at det er greit å ha en pupp mindre, være skallet eller ha arr. Det burde vært selvsagt at alt dette er greit. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
For å ikke glemme "Jeg har valgt det helt selv, jeg er ikke påvirket av noen!"
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har ikke tenkt å stå på barrikadene for denne filmen, altså. Som sagt synes jeg den var superklein alene, men ble beveget av "Story behind".
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Joa, men hva er det de kan? Se sexy ut! Ikke ting som det faktisk står respekt av.
|
|
|
#20 |
|
|
Det er vel mer "Yes, we can be sexy!" som er budskapet for min del. |
|
|
|
![]() |