Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Florida

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-14, 10:53   #41
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Florida

Hva er rimelig i denne sammenhengen? Jeg sjekket Norwegian nå, for vår familie kommer vi opp i 43000 NOK med Oslo-NY/Fort Lauderdale-Oslo. Noen som kan si hva man kan anse som ok priser her?

Hva er direkteflygninger "verdt"? Skjønner det varierer fra familie til familie, men vi er jo spreke og friske og har relativt store barn, er ikke helt fremmed for å spare tusenlapper med å legge i litt mer tid og krefter på logistikken.

Gammel 11-09-14, 10:58   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Hva er rimelig i denne sammenhengen? Jeg sjekket Norwegian nå, for vår familie kommer vi opp i 43000 NOK med Oslo-NY/Fort Lauderdale-Oslo. Noen som kan si hva man kan anse som ok priser her?

Hva er direkteflygninger "verdt"? Skjønner det varierer fra familie til familie, men vi er jo spreke og friske og har relativt store barn, er ikke helt fremmed for å spare tusenlapper med å legge i litt mer tid og krefter på logistikken.

Med så store barn som dine hadde jeg ikke vært redd for en mellomlanding. Vi mellomlandet med 1-åring og 6-åring første gangen, og det gikk helt greit. Men akkurat da var jeg litt glad for at vi hadde med besteforeldre som tok i et tak også.

Vi ser for oss å reise igjen i 2016, men om vi skulle reist neste år ser jeg prisen ville vært 28.000 kr (Stavanger-Oslo-Orlando). Det er hvertfall helt ok pris i mine øyne.

Gammel 11-09-14, 11:00   #43
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi betalte 34000 med BA i sommer tror jeg. To barn, to voksne, vi fløy til Tampa og hjem fra Miami, begge deler via London. Billettene ble bestillt en uke før avreise. Norwegian (til Orlando, hjem fra Fort Lauderdale) lå på rundt 30000 mener jeg å huske, men mannen var skeptisk, og vi fant ut at når vi hadde betalt for mat, bagasje, filmer, osv så var det ikke så mye å spare. Jeg syns ikke meldinglanding er så masete (men det er klart det tar jo litt lenger tid), barna var 7 og 11 på reisetidspunktet.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 12:43   #44
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Men med KLM må man vel mellomlande en gang mer? Norwegian flyr jo direkte Oslo-Florida. Det teller en del, for det er jo unektelig litt styr med mellomlanding i USA...

Vi har tenkt oss til California og jeg ha funnet KLM-billetter Trondheim - Amsterdam-San Fransisco

Norwegian-billettene som jeg har sett på (juli, inkl mat og baggasje) kommer på ca 38.000 for oss fire (jentene går på voksenbillett) mens KLM/Delta ligger et sted rundt 32-33.000.

Gammel 11-09-14, 22:32   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Vi betalte 28 000 for to voksne og to barn Oslo-NY/Orlando-Oslo i sommer. En mellomlanding hver vei. Swiss Air bort (veldig bra) og United hjem (ikke all verden). Vi kjøpte billettene i januar.

Jeg overlever fint en mellomlanding når jeg reiser med skoleunger.

Gammel 12-09-14, 00:09   #46
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

For oss er direkteflyvning og vesentlig kortere reisetid mye verdt. Også det at vi kan reise direkte til FLL hvor vi tar cruise ut fra, så kjører vi opp til Orlando og blir der en stund og kan reise direkte derfra og hjem også. Vi er 3 voksne og 3 barn (Dvs 4 voksne med Norwegian siden eldste er 13 år neste år da).

Jeg vet for øvrig av erfaring at selv om jeg kan spare litt på mellomlandinger, så bruker jeg også en god del mer penger på mat, godis og shopping på diverse flyplasser...

Gammel 12-09-14, 02:47   #47
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Jeg vet for øvrig av erfaring at selv om jeg kan spare litt på mellomlandinger, så bruker jeg også en god del mer penger på mat, godis og shopping på diverse flyplasser...

Ikke hvis du mellomlander på amerikanske flyplasser vel? De er jo nitriste

Gammel 12-09-14, 10:15   #48
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ser jeg har feil i søket mitt, var kommet med 3 barn i stedet for ett. Ikke enorm forskjell, men lell. Oslo-NY/Fort L.-Oslo er 33000 kr, før bagasje og alt annet. 4 voksne og 1 barn, altså.

Gammel 12-09-14, 14:22   #49
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi søkte på Norwegian i går og finner ut at med tillegg noe som koster så er de slett ikke billigere.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-14, 00:49   #50
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Ikke hvis du mellomlander på amerikanske flyplasser vel? De er jo nitriste

Mellomlanding i USA er uaktuelt på alle måter, for da må vi gjennom immigration og hente ut bagasjen før vi sjekker den videre inn til destinasjonen. Mellomlanding i Europa glir veldig mye glattere hvertfall!

Gammel 15-09-14, 11:10   #51
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Mellomlanding i USA er uaktuelt på alle måter, for da må vi gjennom immigration og hente ut bagasjen før vi sjekker den videre inn til destinasjonen. Mellomlanding i Europa glir veldig mye glattere hvertfall!

De fleste har jo en sånn transitsluse nå, som man putter bagasjen i når man har tatt den gjennom immigration. Funker bra det.

Gammel 15-09-14, 11:20   #52
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

De fleste har jo en sånn transitsluse nå, som man putter bagasjen i når man har tatt den gjennom immigration. Funker bra det.

Hjelper ikke stort når man må gjennom immigration og ny(e) sikkerhetskontroll(er). Særlig når flyet du kom med var litt forsinket , btdt :stuckinnewark:.

Gammel 15-09-14, 11:31   #53
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hjelper ikke stort når man må gjennom immigration og ny(e) sikkerhetskontroll(er). Særlig når flyet du kom med var litt forsinket , btdt :stuckinnewark:.

Det skjer oss hver eneste gang vi reiser, men det går alltid bra.
Jeg skal dog innrømme at pulsen steg litt når de 4 timene vi i utgangspunktet skulle ha på JFK ble forkortet ned til 40 minutter. Men det gikk det og.

Gammel 15-09-14, 11:45   #54
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Det skjer oss hver eneste gang vi reiser, men det går alltid bra.
Jeg skal dog innrømme at pulsen steg litt når de 4 timene vi i utgangspunktet skulle ha på JFK ble forkortet ned til 40 minutter. Men det gikk det og.

Vi hadde 1,5 t i Newark- i utgangspunktet 3. Og mistet flyet til tross for at flyet ble holdt igjen. Pass- og sikkerhetskontroll tok en evighet (men kortere enn i Miami). Det var et styr uten like. Jeg kommer aldri til å mellomlande i USA igjen om jeg ikke må.

Gammel 15-09-14, 13:26   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde 1,5 t i Newark- i utgangspunktet 3. Og mistet flyet til tross for at flyet ble holdt igjen. Pass- og sikkerhetskontroll tok en evighet (men kortere enn i Miami). Det var et styr uten like. Jeg kommer aldri til å mellomlande i USA igjen om jeg ikke må.

Da jeg studerte i Orlando fløy jeg alltid med SAS via Newark. Hadde som regel 5 timers venting og godt med tid da. Men, ja, det kan ofte ta mye tid på Newark om man kommer på "rett" tid.

Gammel 15-09-14, 13:33   #56
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Da jeg studerte i Orlando fløy jeg alltid med SAS via Newark. Hadde som regel 5 timers venting og godt med tid da. Men, ja, det kan ofte ta mye tid på Newark om man kommer på "rett" tid.

Ja. Det hjelper nok ikke på at det var sommer og høysesong. Gud sånn tid ting tok. Og så fikk vi elendig service av United når flymissen var ett faktum. Virkelig ræv (unnskyld språkbruken men det er det mest dekkende ordet jeg kan finne ).

Gammel 30-12-14, 01:06   #57
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Henger her

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 11:01   #58
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Vurderer også Florida i sommer, men er redd for hete og kvelende luftfuktighet....

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-14, 11:35   #59
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Standard

Det er ikke til å stikke under en stol at det er svært varmt og luftfuktigheten er høy i Florida sommerstid. Men jeg synes igrunn det går fort å bli aklimatisert.

Gammel 30-12-14, 12:37   #60
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå fikk jeg lyst til å reise tilbake! jeg kunne egentlig tenke meg å ha base ved Mexicogulfen, også heller ta en langhelg i Orlando. Jeg syns Orlando er litt stress. Uansett hvor man bor så tar det en evighet å gjøre alt mulig, man må kjøre overalt og det er mye betong. På den annen side så er det jo ekstremt billig og barnevennlig. Det ligger midt i Florida og er en god base.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.