|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FloridaHva er rimelig i denne sammenhengen? Jeg sjekket Norwegian nå, for vår familie kommer vi opp i 43000 NOK med Oslo-NY/Fort Lauderdale-Oslo.
|
|
|
#42 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Florida
Med så store barn som dine hadde jeg ikke vært redd for en mellomlanding. Vi mellomlandet med 1-åring og 6-åring første gangen, og det gikk helt greit. Men akkurat da var jeg litt glad for at vi hadde med besteforeldre som tok i et tak også.
|
|
|
|
#43 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: FloridaVi betalte 34000 med BA i sommer tror jeg. To barn, to voksne, vi fløy til Tampa og hjem fra Miami, begge deler via London. Billettene ble bestillt en uke før avreise. Norwegian (til Orlando, hjem fra Fort Lauderdale) lå på rundt 30000 mener jeg å huske, men mannen var skeptisk, og vi fant ut at når vi hadde betalt for mat, bagasje, filmer, osv så var det ikke så mye å spare. Jeg syns ikke meldinglanding er så masete (men det er klart det tar jo litt lenger tid), barna var 7 og 11 på reisetidspunktet. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
#45 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Vi betalte 28 000 for to voksne og to barn Oslo-NY/Orlando-Oslo i sommer. En mellomlanding hver vei. Swiss Air bort (veldig bra) og United hjem (ikke all verden). Vi kjøpte billettene i januar.
|
|
|
|
#46 |
|
En Som Trener
|
Sv: FloridaFor oss er direkteflyvning og vesentlig kortere reisetid mye verdt. Også det at vi kan reise direkte til FLL hvor vi tar cruise ut fra, så kjører vi opp til Orlando og blir der en stund og kan reise direkte derfra og hjem også. Vi er 3 voksne og 3 barn (Dvs 4 voksne med Norwegian siden eldste er 13 år neste år da).
|
|
|
#47 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ikke hvis du mellomlander på amerikanske flyplasser vel? De er jo nitriste
|
|
|
#48 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: FloridaJeg ser jeg har feil i søket mitt, var kommet med 3 barn i stedet for ett. Ikke enorm forskjell, men lell.
|
|
|
#49 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FloridaVi søkte på Norwegian i går og finner ut at med tillegg noe som koster så er de slett ikke billigere. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
En Som Trener
|
Mellomlanding i USA er uaktuelt på alle måter, for da må vi gjennom immigration og hente ut bagasjen før vi sjekker den videre inn til destinasjonen. Mellomlanding i Europa glir veldig mye glattere hvertfall!
|
|
|
#51 |
|
Metallica!!
|
De fleste har jo en sånn transitsluse nå, som man putter bagasjen i når man har tatt den gjennom immigration. Funker bra det.
|
|
|
#52 |
|
Kamerat Pære
Hjelper ikke stort når man må gjennom immigration og ny(e) sikkerhetskontroll(er). Særlig når flyet du kom med var litt forsinket , btdt :stuckinnewark:.
|
|
|
#53 |
|
Metallica!!
|
Det skjer oss hver eneste gang vi reiser, men det går alltid bra.
|
|
|
#54 |
|
Kamerat Pære
Vi hadde 1,5 t i Newark- i utgangspunktet 3. Og mistet flyet til tross for at flyet ble holdt igjen. Pass- og sikkerhetskontroll tok en evighet (men kortere enn i Miami). Det var et styr uten like. Jeg kommer aldri til å mellomlande i USA igjen om jeg ikke må.
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Da jeg studerte i Orlando fløy jeg alltid med SAS via Newark. Hadde som regel 5 timers venting og godt med tid da. Men, ja, det kan ofte ta mye tid på Newark om man kommer på "rett" tid.
|
|
|
#56 |
|
Kamerat Pære
Ja. Det hjelper nok ikke på at det var sommer og høysesong. Gud sånn tid ting tok. Og så fikk vi elendig service av United når flymissen var ett faktum. Virkelig ræv (unnskyld språkbruken men det er det mest dekkende ordet jeg kan finne
|
|
|
#57 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FloridaHenger her |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: FloridaVurderer også Florida i sommer, men er redd for hete og kvelende luftfuktighet.... |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Kamerat Pære
Sv: FloridaDet er ikke til å stikke under en stol at det er svært varmt og luftfuktigheten er høy i Florida sommerstid. Men jeg synes igrunn det går fort å bli aklimatisert.
|
|
|
#60 |
|
Glamorøs
|
Sv: FloridaNå fikk jeg lyst til å reise tilbake! jeg kunne egentlig tenke meg å ha base ved Mexicogulfen, også heller ta en langhelg i Orlando. Jeg syns Orlando er litt stress. Uansett hvor man bor så tar det en evighet å gjøre alt mulig, man må kjøre overalt og det er mye betong. På den annen side så er det jo ekstremt billig og barnevennlig. Det ligger midt i Florida og er en god base.
|
![]() |
|
|