|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollLeser i dag at en kvinne i england nylig ble avslørt som nettroll. Hun har over fire år sendt tusenvis av hatefulle meldinger på Twitter, mytet på foreldrene til den forsvunnede jenta Madeleine Mcann. SKY news har sporet henne opp og konfrontert henne og dette ble sendt på britisk TV på torsdag. Fredag forlot hun hjemmet sitt og på lørdag ble hun funnet død på et hotell. Det antas at det er et selvmord. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Tok selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollSynd at hun tok livet sitt. Helt greit å avsløre nettroll.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Tok selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg syns det høres ut som om denne damen kanskje ikke hadde det så bra i utgangspunktet (med alle mulige forbehold om at jeg bare vet det som står i avisa), og jeg tenker derfor at det neppe kan lastes TV-programmet alene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Tok selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg syns på generelt grunnlag at man skal tåle å bli konfrontert med ting man har sagt og gjort, særlig når det er blitt gjort og sagt bevisst og over tid (jeg har langt mer overbærenhet med folk som driter seg ut en gang eller tre).
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Tok selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollLeit at hun tok livet sitt, men helt greit at hun ble avslørt som nettroll. Jeg regner med hun slet med både det ene og det andre i utgangspunktet (mtp. Twitteraktiviteten), men det gir henne ikke fripass hverken i forhold til å uttrykke seg eller konsekvensene av det.
|
|
|
|
#6 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Tok selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg kjenner som så at når en velger å bruke store deler av livet sitt på å spre drit via internet, får en tåle å bli avslørt som det trollet en er. Det er trist at et menneske velger ta livet av seg, men jeg klarer ikke kjenne at dette er media sin feil i dette tilfellet.
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tok selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollDet er jo trist med alle som tar livet sitt, selvsagt, men jeg kan ikke se at dette er mer tragisk enn andre tilfeller. Jeg synes det er bra at personer som holder på som hun gjorde blir avslørt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg synes det er synd at en som antagelig har en alvorlig psykisk sykdom ikke har fått hjelp. Jeg synes ikke folk med psykisk sykdom (eller noen andre) har rett til å terrorisere andre, hverken anonymt eller under navn, og at det dermed er greit i seg selv greit å avsløre dem.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollHva hvis hun var en notorisk lommetjuv, eller en som sendte slibrige fysiske brev til folk. Hadde det da vært greit å avsløre henne med video uten rettsak eller dom? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollEh, "Rettsak administrert av Sky news" er ok? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollÅ, hva heter nå det svenske programmet der de konfronterer folk med netthetsen og trolleriene de bedriver? Det er et veldig interessant program, og jeg tenker at det absolutt må være greit å avsløre folk som gjør disse tingene. At denne damen endte med å ta livet sitt er jo trist, samtidig så tror jeg (tror!) at det må bunne i mer enn bare å bli avslørt og ikke kan klandres SKY eller evt. andre som hadde avslørt henne alene. Så kan man diskutere måten det blir gjort på osv. Burde kvinnen fått hjelp tidligere? Hva ligger bak?
|
|
|
#13 |
|
Pauset
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettroll
Jeg tipper de tok tak dem de klarte spore opp, rett og slett. Men jeg syntes jo at det å poste opptil 50 usympatiske meldinger om en liten familie per dag kvalifiserer til å være skikkelig usympatisk. De meldingene jeg har lest har ikke virket som melding fra en saklig debattant. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
|
Men har vi noe system som fanger opp disse anonyme brukerene på nett da? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Curlingkone
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg kjenner ikke saken. Men mine umiddelbare tanker er at SKY burde tenke litt etikk oppe i dette, og ikke være så opptatt av å blåse opp mest mulig slik de har en tendens til. De kjenner ikke kvinnens historie. Var hun psykisk syk syns jeg SKY burde få smekk faktisk.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg har egentlig alltid gått ut fra at utstrakt trolling (det være seg på nett eller RL) = en eller annen psykisk diagnose, jeg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pauset
|
Nei, det trenger ikke være det. Jeg kjenner et nettroll som har vært veldig aktivt og han gjør det for underholdningen og oppmerksomhetens skyld. Han sier egentlig hva som helst for at folk skal reagere. Det begynner som regel med at han legger ut en diskusjon som er velskrevet, men med veldig radikale meninger og tanker. Så slenger han deretter dritt til de som svarer, kaller de stygge ting, blir mer og mer usaklig. Rimelig desperat spør du meg. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tenker vel at det å ty til nettrolling for underholdning og oppmerksomhet ikke akkurat er et sunnhetstegn, sånn i alle tilfeller.
|
|
|
|
#19 |
|
Pauset
|
Nei, det er det ikke. Men han er ikke mentalt syk sånn at han ikke har et liv og en normal hverdag. For det har han. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Men det er jo veldig mange psykisk syke som har en normal hverdag, da. Det ene utelukker jo ikke det andre. Uten at jeg sier at denne mannen er syk, for det vet jeg jo ikke. Men hvis en voksen mann nettroller for moro skyld, så hadde jeg neppe regnet ham som helt i vater, heller.
|
|
![]() |
|
|