|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Pauset
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettroll
Jeg tror han ser på det hele fra et litt undrende perspektiv. Han er på en eller annen måte fasinert over at folk biter på, hisser seg opp og gidder å engasjere seg i disse mildt sagt spesielle diskusjonene. Jeg fatter ikke hva som er morsomt med å fjase med folk på den måten, men noen kjeder seg tydeligvis nok til at det er moro da.... |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Pauset
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollSer på TV2 hjelper deg. De konfronterer folk som svindler andre, som ikke har fått noen dom og som egentlig bare oppfører seg uredelig. Er det ok da? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollHvordan lager man spoiler? Jeg har noen tweet mot denne kvinnen som viser forskjellen på å bli outet av TV2 hjelper deg og Sky News. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollTa meg som eksempel: Hvis Rune Øygard ikke var dømt og jeg skrev: "Han var helt sikkert skyldig. Jeg hater å se det selvtilfredse gliset. Håper han får et jævlig liv". |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJeg tror vel neppe denne kvinnen hadde blitt hengt ut om hun hadde skrevet "dø"...eller brenn".., en gang eller to på nettet. Og det er vel heller ikke snakk om at hun har skrevet negative ting om straffedømte? Vi snakker vel om pågående skikanering over flere år og mange ulike personer som har blitt hengt ut av henne, gjør vi ikke? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollVeldig fint at du får frem nyansene og paradoksene her, Mrs. S!
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollBritiske medier er klin kokos, det er i hvert fall sikkert.
|
|
|
#28 |
|
Pauset
|
Når jeg leser dette, så tenker jeg at det er omtrent akkurat det samme som skjedde med familien til Madeleine Mccann. Men de lever med dette da. Onlinemobben som også denne kvinnen var en del av. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollJa, derfor skal en overlate etterforskning til politiet, og når det er tatt ut tiltale eller noen er dømt, så fram med kameraene. Sist redigert av Mrs. S : 08-10-14 kl 18:15. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettroll"Internettet" har vært frisone alt for lenge, og jeg synes det er greit at det går i en retning der det ikke lenger er så stort skille mellom livet online og livet ellers. Sky News er helt sikkert ikke de rette til å sette pekefingeren på noe, men en eller annen pekefinger burde settes.
|
|
|
|
#31 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Begikk selvmord etter å ha blitt avslørt som nettrollSom sagt, jeg aner ikke noe om metoden var etisk (jeg aner jo ikke en gang om det som skrives her er sant). Jeg forsvarer slett ikke det. Men prinsippielt har jeg ingen problemer med at folk som uttrykker hatefulle ytringer blir outet. Det forsvarer på ingen måte en motsatt heksejakt.
|
|
|
#32 |
|
Pauset
|
Virker Mccanns usympatiske? Jeg har lest en god del om saken, men syntes ikke de virker usympatiske. Litt tankeløse kanskje, men ikke usympatiske.
Hæ? Tenker vi på samme reporter da? Han som la seg paddeflat i samme sekund som han i tankeløshet tok opp noe fra en koffert og kommenterte det???? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Textrovert
|
Jeg synes også at akkurat denne hendelsen er hauset kraftig opp. Jeg har sett klippet, og det var tydelig at han tenkte "Shit! Hva gjorde jeg NÅ?". En journalist vet selvsagt bedre, men tankeløse øyeblikk kan vel enhver av oss ha. Jeg synes det var skikkelig teit av media å henge seg sånn opp i denne saken, når det er atskillig verre vel gjennomtenkt journalistikk ute og går.
|
|
|
#34 |
|
Pauset
|
Ja, jeg syntes oppriktig synd på fyren som kom i skade å erte på seg halve internettet fordi han var tankeløs i ti sekunder. Jeg tror han ble rimelig satt ut av å være på stedet, så jeg syntes oppriktig synd på han. |
|
|
|
![]() |
|
|