|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
villende
|
Sv: Ebolautbruddet i Vest-AfrikaJeg tenkte forresten også at det som skjer nå ligner på svartedauden og andre pester. Når man ikke vet hva årsaken er, så tar man heller ikke nødvendige forholdsregler og unødvendig mange mennesker dør. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
This is normal!
|
Sv: Ebolautbruddet i Vest-Afrika
Godt poeng.
|
|
|
|
#23 |
|
villende
|
Sv: Ebolautbruddet i Vest-AfrikaJeg leser og leser, til øyet blir tørt, om alle skjebnene. Og innimellom så leser jeg historier som denne, om Patrick og faren hans som overlevde, mot alle odds. Og så tenker jeg at jeg skulle ønske den lille gutten med det store smilet ikke måtte leve videre uten moren sin. Samtidig som jeg er uendelig glad for at han i det minste har fått beholde faren. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
This is normal!
|
Hvordan klarer de å leve videre etter å ha mistet så mye? Og hvordan klarer de som reiser ned for å hjelpe å komme tilbake til Norge og leve videre etter alt det forferdelige de har opplevd?
|
|
|
|
#25 |
|
villende
|
Jeg kan ikke tenke meg at hjelpearbeidere noen sinne blir "den samme" etter denne typen opplevelser. Og så tenker jeg at man kanskje får en annen tilnærming til liv og død hvis man lever med det nært nok. Men det gjør selvfølgelig noe helt fundamentalt med deg, som person, å miste en livspartner, et barn eller en forelder. Det må det jo. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ebolautbruddet i Vest-AfrikaInteressant. Bruker HIV medisin mot Ebola med tilsynelatende gode resultater. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
This is normal!
|
Håper det er mulig å prøve ut dette i større omfang raskt.
|
|
|
|
#28 |
|
villende
|
Sv: Ebolautbruddet i Vest-AfrikaSpennende. Og så fint hvis det virker - men tankevekkende at reaksjonen min på en dødsrate på 13% er "så bra". Selvfølgelig er det bra ift en dødsrate på 70%, men i den store sammenhengen er det jo fortsatt forferdelig. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
This is normal!
|
Sv: Ebolautbruddet i Vest-AfrikaJeg leste på CNN.com nå at man frykter at 500.000-1.200.000 mennesker skal bli smittet innen januar. Bedre pasientbehandling og smittebegrensning er veldig nødvendig nå. Jeg er så imponert over de lokale og internasjonale helsearbeiderne som risikerer så mye selv for å hjelpe andre.
|
|
|
|
#30 |
|
villende
|
Sv: Ebolautbruddet i Vest-AfrikaDet er helt forferdelig. Ikke minst fordi man mangler effektiv behandling. Sykdommen har jo vært kjent i flere tiår, men det er først når vesten står i fare for et epedemisk utbrudd at forskningspengene virkelig dukker opp. Spørsmålet er om det hjelper, og om det er tidsnok. |
|
|
|
![]() |
|
|