Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags kalender til en tiåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-14, 14:35   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags kalender til en tiåring?

Vi har fortsatt den kalenderen liggende, to år etter.

Gammel 21-10-14, 14:35   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet at jeg kan sitte her og si at det er greit for meg å bare gi kalendergaver i helger osv. Men jeg vet at den 30. november når jeg sitter og ser på alle kalenderene på facebook så kommer jeg til å rakne fullstendig og kjøpe kalendergaver i massevis til begge to. Og den 30. november er det ingenting som er billig.

Der greier jeg å holde igjen altså. Hiawata trenger ikke mer ræl, selv om andre foreldre syns det er greit å gi sine barn. Jeg regner med at det blir en liten utvidelse av opplevelseskalenderen vår, med en liten gave innimellom. En liten sjokoladebit, kanskje en versjon av forskerfabrikkenkalenderen med bare halvparten av greiene, en fin refleks, etc. Men 24 gaver får han ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 14:38   #43
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foreslår vår vri, som er gavekalender til hele familien. Vi får hver fjerde dag hver. Og jentene synes virkelig at det er like gøy å kjøpe gaver til oss som å få selv.

Og så er det til begge de to om lørdagene, gjerne snop.

I år har jeg tatt en liten runde på om vi skulle fortsette med det, for i fjor tok det litt av og jeg synes at særlig jeg fikk litt for store ting (mye fordi mannen somlet og måtte handle litt raskt), men alle de andre tre ville ha, så vi fortsetter, men med streng beskjed om å være litt forsiktige med pris på gavene.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 14:46   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en fin vri, Blå. Kanskje vi kan gjøre slik at vi voksne også får på søndag eller noe. Vi er jo bare tre stykker, så det blir litt hyppige gaver til oss, syns jeg.

Gammel 21-10-14, 14:47   #45
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kan jo kombineres med opplevelseskalender. Eller bare gi hverandre en tjeneste, for eksempel at noen andre lager middag en dag der du hadde regnet med at du skulle gjøre det, eller noe sånt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 15:46   #46
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Barna mine drømmer om sjokoladekalender, og elsker smaken av kalendersjokolade.

Storebror som spiser "medaljesjokolade":
- Mamma, den var skikkelig god, den smaker akkurat sånn som kalendersjokolade. !

Ellers har jeg skaffet fjorårets lego city til begge to for en rimelig penge. Så jeg er visst ikke hjelpsom i det hele tatt.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 15:49   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Gammel 21-10-14, 18:39   #48
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Holder det ikke med opplevelseskalender da?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 18:53   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Holder det ikke med opplevelseskalender da?

Jo, det er egentlig det. Men jeg hadde lyst til å fikse noe i en overgangsperiode.

Gammel 22-10-14, 22:21   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg vet ikke om det er noen god idé, men da ungene mine så Haribo-kalender til 79,- i butikken i helgen, var det den de ønsket seg. Sukker- og-gummi-godterikliss, altså. Det er heldigvis såpass lite i hver luke at det ble akseptert.

Jeg hadde tenkt å tipse om Haribo sin. Så at Spar Kjøp sin nettbutikk hadde den forleden.

Gammel 22-10-14, 22:24   #51
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Mine to tror jeg kommer til å få henholdsvis lego friends og lego city. Det er det de ønsker seg. Jeg har foreslått ulike typer godterikalender, men det fenger visst ikke.

Gammel 22-10-14, 23:10   #52
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har kjøpt Panduro Hobby adventskalender til 10-åringen. Satsar på at ho klarar å lage tinga sjølv uten hjelp frå meg

http://www.pandurohobby.no/Catalogue...ykalender-2014

Gammel 22-10-14, 23:32   #53
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jo, det er egentlig det. Men jeg hadde lyst til å fikse noe i en overgangsperiode.

Da synes jeg at følgende løsning kan være bra - du lager kalendergaver til lørdager og søndager + julaften. Noe sånt.

Lettere å finne på noe når det ikke blir så mange dager. Kan også være godis.

Gammel 22-10-14, 23:35   #54
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Heller 24 sjokolader enn 24 gaver! Her blir det opplevelser (type tradisjoner), sjokolade og kanskje noen smågaver. De vil aller helst ha bare opplevelser og vil gjerne at hver morgen skal starte med et skattekart.

Gammel 23-10-14, 19:38   #55
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Har de begynt å selge kalendere med sjokolade i? Jeg har verken sett kinder eller haribo.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 22:07   #56
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av guttemamma, her.

Har de begynt å selge kalendere med sjokolade i? Jeg har verken sett kinder eller haribo.

Coop Extra hadde i alle fall sjokoladekalendere samt playmobil i dag. De andre kommer nok snart.

Gammel 23-10-14, 22:09   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi har snakket og han er helt med på å droppe legokalender, og bare ha opplevelseskalender (med en og annen liten gave). Så vanskelig var det liksom. Jeg har oppdratt et mer fornuftig barn enn jeg tror!

Gammel 25-10-14, 10:07   #58
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har kuttet ut vanlig adventskalender, og gir heller adventsgaver. En gave for hver søndag før julaften. Det kan være baking, teater, bassengtur, kino, ut å spise, lekeland ol. Vi har også hatt en dag der vi skulle kjøpe to gaver som vi skulle pakke inn og gi til Bymisjonen slik at andre barn får gaver til jul.
Det er ikke alltid vi gjør det akkurat den søndagen, men da får han et kort hvor det står hva vi skal og hviken dag. I fjor ønsket han selv å spare på kinoen, og det var lurt for da kunne vi gå ut og spise samtidig. Veldig populært!
Vi gjør det hovedsaklig for å kose oss sammen i adventstiden. Far er ikke alltid med, han har mye jobb i desember.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 11:30   #59
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Her vil 10-åringen ha Flaxkalender.

Edit: Lese hele HI skikkelig kanskje. Ja, ja - lar det stå i tilfelle andre leser og trenger tips.

Gammel 28-10-14, 12:36   #60
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bestemt at jeg lager en pakkekalender til henne. Jeg har kjøpt to pakker med sånne http://www.amazon.co.uk/gp/product/B...ilpage_o00_s01
Så det blir 10 gaver. Og så har jeg bestilt et tardis smykke fra ebay. Resten får fylles opp med små ting som ikke koster så mye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.