Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvem vil du gi behandling?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 21:32   #6
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem vil du gi behandling?

Teofelia, jeg er i utgangspunktet enig med deg.

Likevel, det er nok en god del mennesker som har 2 millioner på bok (som var eksemplet her), eller som feks. ved å øke gjeldsgraden på hus og hytte har muligheten til å samle sammen 2 millioner. For andre er det helt utelukket. Det betyr jo at de med veldig dårlig økonomi er helt prisgitt at staten har råd til og er villig til å betale for behandling. De med bedre økonomi har en second chance fordi de også kan bruke egne midler og kjøpe seg behandling hvis staten sier nei.

Jeg vet ikke hvor realistiske tallene i eksemplet er. Katta? Hvor mye koster en "standard" kreftbehandling med operasjon, cellegift og stråling, feks?

Og så kjenner jeg at det stritter i mot i hele meg bare det å skulle diskutere alternativet at noen ikke får behandling. At de vil leve, om så bare litt til, og så får de nei. På grunn av penger. Og økonomen i meg skjønner at det må være slik, og at det er bedre at det finnes en form for retningslinjer enn at hver enkelt lege selv må ta et valg, men det er likevel vondt.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.