Sv: Realitetsorientering: Er det OK å vise dette i spisefri?
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Ja, jeg er også enig i det men jeg nekter å tro at det er noe "naturlig" iboende i unge kvinnelige artister å se ut, og spille på sex på den måten de gjør i dag. Jeg tror det er industrien og makta som rår, styrt og bestemt av menn men det er jo ikke noe nytt.
Det er jeg veldig enig i. Men jeg synes for det første at artister - og andre - som voksne mennesker skal ha lov til å bestemme selv hvordan de bruker de mulighetene de har i den industrien de jobber, selv om mulighetene slett ikke er optimale. Og for det andre synes jeg det er veldig viktig, dersom man er kritisk, å ikke rette kritikken mot kvinnene for å være "sluts" eller "uanstendige". Det er helt greit dersom en kvinne velger å fremstille seg selv som seksuell eller attraktiv eller utfordrende; det som eventuelt ikke er greit, er at hun på noe vis presses til det (at hun i praksis ikke har noe valg), eller at andre blir presset av ensrettingen i kulturen.
Det er skremmende og ubehagelig mye misogynisme både i populærkulturen og i befolkningen, og mye av den går på "slut shaming" i mange ulike sammenhenger, noe jeg synes er en skrekkelig greie uansett. Jeg synes det er veldig viktig å være bevisst på akkurat dette, og å passe seg for hvor man retter kritikken og hvordan man begrunner den.
Tallulah, parentesen min om å ikke helt skjønne hva man gjør handlet i mitt hode mest om unge jenter, ikke om voksne kvinner.