Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-14, 14:33   #21
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Toys'R'us med kjønnsnøytral katalog!

Dette er jo kjempeflott. Satt senest i mårrest og bladde i en lekekatalog og irriterte meg noe over kjønnsdelingen.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 14:48   #22
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Superbra! Var på foredrag i går med Oda Faremo Lindholm som har skrevet Bullshitfilteret, så dette var gledelig!
http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungd...llshitfilteret

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 15:30   #23
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Så utrolig bra!

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 16:44   #24
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

BRA! Og det eneste logiske i et forretningsperspektiv. Hvorfor leketøysbransjen syns det er lurt å halvere målgruppen for 90 % av vareutvalget sitt, har vært et mysterium for meg i mange år.

Fordi de selger dobbelt av det. Om både sønn og datter kan leke med dukka, trenger ikke foreldre å kjøre brannbil i tillegg.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Superbra! Var på foredrag i går med Oda Faremo Lindholm som har skrevet Bullshitfilteret, så dette var gledelig!
http://www.gyldendal.no/Barn-og-ungd...llshitfilteret

Hun har jeg også vært på foredrag med, og jeg synes hun var utrolig flink og har et ekstremt viktig budskap.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 21:53   #25
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Fordi de selger dobbelt av det. Om både sønn og datter kan leke med dukka, trenger ikke foreldre å kjøre brannbil i tillegg.

Det tror jeg er feil i det overflodssamfunnet vi har. Jeg tror sjansen for at begge ungene får både brannbil og dukker er mye større. I et samfunn der man ikke har råd til å kjøpe begge deler, er jeg enig i resonnementet ditt, men ikke i dagens Norge.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:17   #26
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Endelig!

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:37   #27
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det var kjekt å lese. Jeg bladde gjennom en annen katalog for noen uker siden, og det slo meg at det var mye mindre kjønnsdelt der også enn hva det har vært tidligere. Synd jeg ikke husker hvilken kjede dette var for. Jeg har gutter som har lekt med dukker, kjøkken, ponnyer og rosaleker, og nå har jeg en jentunge som sparker fotball, leker med Thomastog og Cars, og som har Spidermandukke som hun trekker rundt på stadig vekk. Hun liker prinsesseting, rosa og kjoler og slikt også, og jeg synes hun skal få lov til å vite at begge deler er helt flott.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-14, 22:44   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det har jo skjedd en oppmykning bare siste årene, men i 2007, da eldste fikk denne dukken og dukkevognen, så var det relativt kontroversielt i både forumverden og RL.

Dert vil jeg tro, for det var noen som stusset når vi ga dukke til Knerten i 2009. Men det var jo det eneste fornuftige å gi ham.

Vi tok med oss ungen på lekebutikken for å kjøpe julegave, han var jo bare rett over året og skjønte ikke noe likevel Mens vi sto og så på duploen vi skulle kjøpe så han over skuldra mi og utbryt DUKKE!!!! Det var ikke babyborn, men new born baby og det kostet bare 179 kr på tilbud, så vi tok med ei sånn guttedukke (med blå potte og litt stæsj)i tillegg til duploen og det jubelhylet når han fikk den av nissen, og nissen fikk klem og han var ikke interessert i flere gaver. Den dukka er fortsatt kjær for ham. Han heter bare "dukkegutten", og lillesøster har senere fått tvillingsøstra til dukkegutten. Det er myyyyyyye mer stæsj å få til den... dvs, altså, det akn jo brukes til gutten også, men badekar, bæresele, og alt mulig... det er rosa.

Gammel 20-11-14, 22:45   #29
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Fantastisk!
Pompen kommenterer ofte at her var det mye for jenter, og lite til gutter.

Og det er ikke mange mnd siden han var på boden og fant frem en dukkeseng som bamsen hans skulle sove i ved siden av sengen hans. Vi fant frem babydyna og puta og han ordnet det skikkelig til. Nå sover Teddy i sengen hans igjen. Teddy likte visst ikke å sove alene. Og han har noen timer på lekekjøkkenet og på tur med dukken i vogn.

Flott med en kjønnsnøytral katalog! Dette kommer de til å tjene mange kunder på. Håper virkelig de andre følger etter. Det hadde vært enda mer fantastisk.

Gammel 20-11-14, 23:16   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra! (selv om det selvsagt er smått deprimerende at dette er noe nytt i Norge i 2014 ...)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.