Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæremeis, hvilke merker har dere gode erfaringer med?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-14, 23:50   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Bæremeis, hvilke merker har dere gode erfaringer med?

Jeg skal ut i butikker og prøve bæremeiser. Har dere erfaringer med noen dere kan anbefale? Jeg har tilgang på alle kjedene og noen uavhengige sportsbutikker. Skal brukes til kortere og lengre turer, der OTHen ikke kommer frem.

Sele eller sjal er ikke bæremeis. Vi har 3-4 sorter og ingen av de er aktuelt for meg å bruke på tur.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 23:53   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bæremeis, hvilke merker har dere gode erfaringer med?

Vi har hatt to enkle modeller fra Bergans. Har funket fint for vårt "tur i marka"-behov. Både mannen og jeg har brukt de, vi er 168 og 180 (tror jeg ...).

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 23:53   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Kommer litt an på hvor stor du er. Jeg som er under 170 cm, likte ikke norrøna sin, den er for høyere personer. Jeg likte veldig godt bergans sin. Ellers finnes det noen tyske, med innebygget regntrekk, de skal være hendige, nå husker jeg ikke hvilken type det var.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 00:00   #4
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Kommer litt an på hvor stor du er. Jeg som er under 170 cm, likte ikke norrøna sin, den er for høyere personer. Jeg likte veldig godt bergans sin. Ellers finnes det noen tyske, med innebygget regntrekk, de skal være hendige, nå husker jeg ikke hvilken type det var.

Husker du hvor de selger de?

Jeg er 177cm. Har gått greit å finne ryggsekk som passer tidligere.

Gammel 30-11-14, 00:02   #5
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilke tenker du på?

Gammel 30-11-14, 00:04   #6
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Hvilke tenker du på?

De du ikke husket navnet på. Bergans selges i de fleste sportsbutikkene.

Gammel 30-11-14, 00:04   #7
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Standard

Deuter tror jeg det var de andre hadde.

Jeg ser at xxl.no har norrøna sin til 999

Gammel 30-11-14, 00:11   #8
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Deuter tror jeg det var de andre hadde.

Jeg ser at xxl.no har norrøna sin til 999

Deuter Kid Comfort lll: http://www.oslosportslager.no/produk...eis-13605.aspx Det heldekkende regntrekket ser genialt ut til vestlandsbruk. Noen som har erfaringer med Deuter?

Bergans har 4 modeller (http://nettbutikk.bergans.no/Ryggsekker/Bæremeis), noen som har erfaringer med de? (Oppdatert: De har 2 modeller, 4 er variasjoner av den første)

Norrøna-modellen begynner å bli gammel og den mangler regntrekk(?).

Er det andre gode merker?

Gammel 30-11-14, 00:13   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en fra Intersport i merket McKinley. God støtte på ryggen, god nakkestøtte for småtten og en hyggelig pris.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 00:15   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er like lang som deg. Vi har likt Norrøna veldig godt. Den er ikke så egnet om man er noe særlig kortere tror jeg, men veldig god om man er litt lang. Vår fra Norrøna er gammel, men finnes det ikke nyere?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 00:18   #11
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er like lang som deg. Vi har likt Norrøna veldig godt. Den er ikke så egnet om man er noe særlig kortere tror jeg, men veldig god om man er litt lang. Vår fra Norrøna er gammel, men finnes det ikke nyere?

Den selges fortsatt (XXL.no), men det er samme modell som jeg så på for 7 år siden. Kjøpte ikke meis da. Finner ikke bæremeis på www.norrona.com nå.

Gammel 30-11-14, 00:24   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Den selges fortsatt (XXL.no), men det er samme modell som jeg så på for 7 år siden. Kjøpte ikke meis da. Finner ikke bæremeis på www.norrona.com nå.

Ja ok. Jeg kjøpte min brukt for 10 år siden, så den er enda eldre.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 03:07   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde i sin tid en utgave fra Bergans som ligner mye på kids favorite.

Den ble ikke brukt så mye fordi jeg ikke kunne bruke den pga bekken problemer, jeg foretrakk sjal.

Men den var fin, og praktisk, og ungene kunne sove i den uten å bli våte om det regnet. Den lille ryggsekken underst var genial til matpakke og bleier.

Vi solgte den videre for samme pris som vi kjøpte den brukt for i sin tid. Den så fortsatt helt ny ut da vi solgte den.

Gammel 30-11-14, 10:12   #14
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Osprey skal ha gode bæremeiser. Jeg har ikke prøvd selv, men en kompis har en slik og er veldig fornøyd.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 10:15   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde Phil & Teds Escape. Jeg ser at modellen har endret seg en del, men vi var veldig fornøyd med den gamle modellen, i hvert fall – den var god å bære (for personer på 1,73 og 1,79), begge ungene likte å sitte i den, og best av alt, den hadde avtagbart soltak.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 30-11-14 kl 11:21.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 10:15   #16
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Osprey er jo generelt veldig bra, vi har en fantastisk ryggsekk derfra.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 11:06   #17
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Vi er veldig fornøyde med denne fra bergans: http://www.barnashus.no/bergans-kids...s-bla-gra.html

En helt annen verden en den ti år gamle meisen vi hadde tidligere.

Gammel 30-11-14, 18:48   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var fornøyd med Littlelife.

Det er mulig det ikke kan sammenliknes, men sekkene jeg har hatt fra Deuter har vært helt grusomme.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-14, 22:00   #19
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Osprey skal ha gode bæremeiser. Jeg har ikke prøvd selv, men en kompis har en slik og er veldig fornøyd.

Den ser veldig bra ut.

http://www.ospreyeurope.com/no_nb/vi...ks/poco-series

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg var fornøyd med Littlelife.

Det er mulig det ikke kan sammenliknes, men sekkene jeg har hatt fra Deuter har vært helt grusomme.

Takk for tips. Littlelife ser også veldig gjennomtenkt og god ut.

https://www.littlelife.co.uk/products/child-carriers

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi hadde Phil & Teds Escape. Jeg ser at modellen har endret seg en del, men vi var veldig fornøyd med den gamle modellen, i hvert fall – den var god å bære (for personer på 1,73 og 1,79), begge ungene likte å sitte i den, og best av alt, den hadde avtagbart soltak.

Den ser også god ut. http://philandteds.com/no/Products/Carry/escape

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.