Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-14, 22:22   #61
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen

Så, ewgenmelding kan man altså ikke bruke ved hver mens (selv med ia, for oss andre er jo ikke det mulig uansett) men sykemelding fra legen altså.

Vel, jeg er ikke lege-syk, så jeg karrer meg på jobb. Og lengter hjem fra jeg setter foten innenfor døra.

Gammel 05-12-14, 22:25   #62
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Så, ewgenmelding kan man altså ikke bruke ved hver mens (selv med ia, for oss andre er jo ikke det mulig uansett) men sykemelding fra legen altså.

Vel, jeg er ikke lege-syk, så jeg karrer meg på jobb. Og lengter hjem fra jeg setter foten innenfor døra.

Jo, egenmelding etter egenmelding er greit, iallefall i IA-bedrifter (kjenner bare til de reglene). Men det må gå en måned etter sykmelding før du kan bruke egenmelding.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-14, 22:40   #63
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

For oss som ikke har IA er det max 12 dager i året, men det max 4 GANGER også. Ikke enkeltdager, og ikke så lange som ia. *har hatt ia, har det ikke lenger*

Gammel 05-12-14, 22:44   #64
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt kan man bruke egenmeldinger hvis man er så dårlig av menssmerter at man ikke kan klare noe som helst på arbeidsplassen. Etter en sykmelding så må det gå
16 dager før egenmelding kan benyttes (=arbeidsgiverperioden). Jeg synes ikke diagnose skal avgjøre hva man bruker egenmeldinger eller sykmeldinger til, men i hvilken grad man er i stand til å være i arbeid (etter at tilrettelegging og medisinering er forsøkt, vel og merke).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.