|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
finner ut av mye
|
Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenJa, hva syns vi om det?
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenJeg har aldri følt behov for det iallefall. Og jeg tror ikke det hadde gjort kvinner til særlig attraktive arbeidstakere dersom man skulle hatt fri flere dager i måneden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenFantastisk! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenTuls of tøys, mener jeg.
|
|
|
#6 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenJeg tar i mot all ferie jeg kan få, så JAAA.
|
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenNei, det trenger jeg virkelig ikke. Men skulle jeg i hormonell vanvare slumpe til å drepe noen "den uka" kunne det vært greit hvis lovverket hadde et punkt om formildende omstendigheter pga menstruasjon.
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensen
Ah. Det er derimot helt på sin plass. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenVar det ikke slik i riktig gode, gamle dager da, at menstruerende kvinner ble holdt unna øvrig samfunn? Jo, og det fungerte da bra? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenTjah, jeg ser ikke bort fra at han har et poeng. Samtidig tror jeg ikke det blir spesielt mindre stigmatiserende og vanskelig å være kvinne på jobb. For dette er jo virkelig noe som kan utnyttes all mass.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenKnegg. Signerer det de andre har skrevet her, i grunn.
|
|
|
#13 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenEn lege som har sett på Kollektivet det, kanskje? (Kilde: youtube.com)
|
|
|
#14 |
|
|
Jeg tror neppe de får fritak for det når de er i strid, så hvorfor skal de få fritak under øvelse? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenNå jobber ikke jeg, men jeg ser at det kunne være hensiktsmessig å betale meg for å være på rommet mitt de to dagene i forkant av mensen.
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenKvinner i militæret bruker oftest p-piller for å regulere mensen eller holde den helt unna. Jeg kjenner flere som har fått p-pillene gratis. Men om det er slik alle steder vet jeg ikke. Men om allt skulle feile, blir det tatt hensyn. De blir ikke tvunget gjennom en uke i felten uten mulighet for god hygiene akkurat den uka de har mensen liksom.
|
|
|
|
#19 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenDet er mulig elevene mine synes jeg burde ha ferie uka før mens. Moooah! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Lege: Kvinner bør få betalt ferie når de har mensenTenk om alle elever tok fri en uke ifbm med mens!
|
![]() |
|
|