Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du et glamorøst syn på samlivet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-07, 10:02   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?

Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg kan også tenke generelt at "folk" stiller for høye krav og gir opp "for lett". Samtidig kjenner jeg ikke et eneste par som har gjort det.

Selv dro jeg fra et helt OK forhold, fordi jeg fikk klaus av å se meg selv der om 10 år. Jeg dro før vi fikk barn og før katastrofen inntraff. For lett? Kanskje. Riktig? Utvilsomt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 10:09   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg kan også tenke generelt at "folk" stiller for høye krav og gir opp "for lett". Samtidig kjenner jeg ikke et eneste par som har gjort det.

Samtidig så tenker jeg at den andre parten i et forhold kan jo ikke alltid se at den ene parten er utslitt. Begge har jo på en måte et ansvar for å si ifra at nå begynner det å slite på meg. Dersom den parten som da får beskjed ikke tar det til etterretning og justerer livet sitt, så kan det føre til samlivsbrudd, tror jeg.
Men man kan ikke lese tanker og følelser, selv om det i noen tilfeller kunne vært greit.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-07, 10:16   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri si om noen konkrete andre at de har gått for lett fra hverandre - samme hvor godt man kjenner noen, så vet man ikke det.

Det at så mange forhold ryker, tyder jo i alle fall på at det er et visst sprik mellom hva folk ønsker seg (krever) og hva de får. Om det betyr at de krever for mye eller forholdene gir for lite, er det ikke så lett å si fra utsiden. Det trenger jo heller ikke være noe galt i at man går fra hverandre - det er ingen grunn til å kreve at alle forhold skal være livsvarige eller at ingen skal inngå forhold de ikke er villige til å ofre halve livet sitt for å få til å fungere.

Vi forventer antagelig mye mer ut av livet enn det tidligere generasjoner har gjort, kanskje særlig når det gjelder personlig "selvoppfyllelse". Samtidig er det langt enklere både å inngå forhold og å bryte ut av forhold enn det var tidligere. Ingen av disse tingene er negative i seg selv, snarere tvert imot - selv om det åpenbart er negative effekter av dem også. Økt individuell frihet fører alltid problemer med seg, men vi vil jo ha det likevel, da.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.