|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
villende
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerTja, vi leide hus på Nord-Sjælland da Mini var fire uker (gjennom Novasol). Vi var i Gilleleje og det var søvnig, men hyggelig. Siden vi reiste sammen med en annen familie, så var det heller ikke noe stress med lekekompiser til barna. Hele Nord-Sjælland, området fra Helsingør og vestover, er egentlig fint, mange feriehus og kort biltur inn til København. Det ligger også en del hus rett sør for København og rundt Roskildefjorden, men der har jeg ikke bodd. Standarden er jo den samme uansett hvor man er i Danmark. Og velger du en av de større utleierene går det stort sett rimelig greit. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerJeg hadde aldri vurdert det. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
I mål
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 uker
Jeg tror ikke det, men skulle evt sjekket litt nærmere om man kan tegne noe ekstra. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
I mål
|
Nei, håper da ikke det, men det vet man jo aldri. Med keisersnitt altså. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
maler
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerJeg har hatt veldig problemfrie fødsler og problemfrie barselperioder, likevel er ikke kroppen nok i lage og dagsrytmen med den nye familien nok etablert til at en tur i det tidsrommet der ville blitt annet enn styr for min del. De første ukene der har jeg behov for hvile, søvn på odde tider, ro til å etablere rutiner og forsiktig mosjon. En måned senere derimot ville jeg vært med uten noen betenkeligheter.
|
|
|
#67 |
|
finner ut av mye
|
Det kunne jeg og ha vært med på tror jeg. Hvis jeg skulle hatt enda en baby altså. Vurderte ikke engang å reise noe sted de første månedene med tvillingene ..
|
|
|
#68 |
|
ctrl+z
|
Første jeg tenkte også.
|
|
|
#69 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerVi var i Hellas når yngste var 5 uker. Det gikk så fint så. Men vi stresset med å få pass i tide ...
|
|
|
#70 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerFire uker - nei. To - fem mnd gamle friske babyer er derimot perfekte å reise på tur med. Ikke kommer de seg noe sted, og de krever svært lite annet enn pupp og kos.
|
|
|
#71 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerJeg ville ikke reist til syden med helt ny baby. Jeg har hatt veldig greie barselperioder med alle mine fire barn, har reist langt med dem når de har vært nesten 3 måneder gamle, men jeg har forsøkt å skjerme meg selv og babyen så godt som mulig de første 6 ukene, så jeg ville valgt å ikke reise langt eller varmt eller særlig styrete med 4 uker gammel baby. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerDanmark er comfy og fint. Ebeltoft-området, feks. Og jeg hadde valgt feriehus, evt leilighet framfor hotell, definitivt.
|
|
|
#73 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerNei, jeg er vanligvis ganske liberal når det kommer til reiser. Men å gjøre noe som helst planlagt med 4 uker gammel baby høres fryktelig styrete ut.
|
|
|
#74 |
|
I mål
|
Jeg ser den, jeg tenker at på sparket nok er en god tanke sånn egentlig fordi man ikke vet om noe skjer. Bare veldig usikker på hva vi skal legge inn av ønsker på Sverigehytta, den fordeles så man kan liksom ikke ta det som det kommer. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerJeg dro alene med baby til Oslo da han var bare noen få uker, men hadde nok ikke orket sydentur med hele familien. Dette til tross for at jeg har hatt veldig enkle babyer og var i strålende form selv. Varmen er kanskje det største hinderet i tillegg til at ingen rutiner er på stell. Etter et par, tre mnd så er de perfekt reisefølge synes jeg. Da har man blitt kjent og ting faller mer på plass. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerI høstferien i år var vi på cruise i Middelhavet. Det var strålende vær både i Barcelona, Italia, Nice og Mallorca den uken. Været kan nok bikke begge veier, men man kan være heldig. Jeg hadde ikke reist etter 4 uker, begge mine har hatt kolikk.
|
|
|
#77 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerVille ikke reist - tenker mer på smittefare (fly - grøss og gru..) |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#79 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Der ser du
|
|
|
#80 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Syden med baby på rundt 4 ukerJeg anbefaler Sjælland. Etter hundre år på Jylland har vi funnet Sjælland og er solgt. |
|
|
|
![]() |
|
|