Sv: Plutselig skjønner jeg hvorfor folk har sånne fordommer mot NAV
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
Jeg skjønner godt at det føles meningsløst forholde seg til et system som virker så ustabilt, men som på alle andre arbeidsplasser, så er det varierende faglig kompetanse og velvilje blant de ansatte. Sosial kompetanse er også en verdifull egenskap å ha med seg i ryggsekken. NAV er et komplisert system. og jeg prøver å skille snørr og bart når jeg ikke får svarene jeg ønsker.
Enig i dette med varierende faglig kompetanse - det er rett og slett umulig at alle skal være supergode. MEN når det er sagt så ligger jo delvis problemet i den kompetansemengden man krever at NAV-ansatts skal inneha. Ofte er det slik at man kan få en bedre "førstelinje" ved å senke kompleksiteten og NAV har jo gått motsatt vei, da de slo sammen to etater. Jeg er usikker på om dette har fungert tilfredstillende?
Jeg er altså ikke uenig i at velferdsgodene er flotte, men jeg er skeptisk til organiseringen av tjenesten.