|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I mål
|
Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Ja, dere som har kjøpt i løpet av de par siste årene, hva anbefaler dere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg er fornøyd med Maxi Cosi Pebble, men Cabriofix skal også være bra. Begge disse fikk høy score på Forbrukerrådets bilstoltest. Disse er ofte på tilbud og du kan få sete og base til rundt 2000 kr. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
I mål
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?
Ja, det høres bra ut. Cabriofix hadde vi til lillesøster, nå er det en ny versjon kanskje. Var veldig fornøyd med det, men det er solgt (til en her inne |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg var og veldig fornøyd med Pebble. Cabriofix er ikke oppdatert på veldig mange år. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Klar
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Vi hadde maxicosi cabriofix med base, og var fornøyd med det! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Er så lenge siden jeg har testet vogner at jeg neppe bør anbefale noe som helst (men fikk nå testet ut det meste som fantes da). Hadde OTH (blant mange andre) til eldste som sportsvogn, beste sportsvogn syntes jeg. Med yngste var jeg svært fornøyd med emmaljunga edge duo combi som bagvogn og emmaljunga scooter som sportsvogn. Testet andre også med ham, men disse ble mine favoritter.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg ser at brodern har valgt seg en emmaljunga nitro something, en oppgradert utgave av den jeg har. Det er den vogna jeg har vært absolutt mest fornøyd med og ikke hatt behov for å bytte ut selv om ungen vokser. Eneste aber er små hjul, og det har de fikset i den versjonen brodern har kjøpt nå. Bilstol vet jeg ikke.
|
|
|
#8 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Jeg kjøpte Maxicosi Pebble til minstemann og skal bruke den igjen nå. Den er romsligere enn Cabriofix, dessuten likte jeg mulighetene basen gir (ulike sitte/liggeposisjoner, veldig OK når babyen er så stor at han gjerne vil se litt mer ut.
|
|
|
#9 |
|
I mål
|
Jeg er ikke akkurat vogngal... Jeg har hatt en Emmaljunga Cerox med hardbag, brukte den til begge to. Til eldste brukte jeg også Ceroxen som sportsvogn, med yngste kjøpte jeg en brukt Easywalker som jeg brukte som sportsvogn da hun ble over ett år eller noe slik. Det var i grunnen det. Jo, vi har også en sånn Briotrille og en Zapptrille, men det er jo til eldre barn. Dem har vi ennå. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Er det viktig for deg å ha barnet mot deg etter bag perioden? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Helst mot meg etter bagperioden om det går ja. Alternativt en relativt stor bag. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Anbefaler fortsatt besøk på emmaljungabutikken. Enten liker du dem og da er de perfekte eller så liker du dem ikke.
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Ja, det er absolutt aktuelt å sjekke ut. Jeg falt veldig for Emmaljunga første gang, så om det er nye og lettere varianter er det absolutt en mulighet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
I mål
|
Super Nitro ser det ut til? Ser på nettsiden. Den ser bra ut den altså! Jeg liker den klassiske barnevognstilen, er ikke så kul (og er uansett gammel...), og så blir barna mine fort store og lange, så det trekker opp at jeg vet fra før at Emmaljunga er romslig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Mine siste erfaringer er lånebaby-basert. Jeg er veldig positivt overrasket av Stokke Xplory, og nå har jo Stokke kommet med flere vognalternativ. Hadde jeg vært gravid hadde jeg defintivt sjekket dem ut. Jeg tror Maxi-Cosi Pebble hadde vært det første babysetet jeg hadde sjekket ut nå, siden jeg var veldig fornøyd med Cabriofix til minsten.
|
|
|
|
#17 |
|
Uten at jeg har kikket i det hele tatt eller sjekket (hvem skulle trodd det) så tipper jeg at emmaljunga har kommet med lettere vogner siden min yngste satt i vogn. De har også svingbare hjul nå. Jeg ville i alle fall ikke avskrevet emmaljunga.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Da ville jeg sjekket ut Bugaboo Buffalo. Bagen er veldig stor. Bagene til Emmaljunga er veldig bra, men jeg er fremdeles ikke imponert av sportsvogn-delen.
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?Super nitro var det ja. Jeg har som sagt nitro og er fortsatt veldig glad i den bortsett fra størrelsen på hjula. Som nå har blitt bedre.
|
|
|
#20 |
|
Avhenger jo også av om når babyen kommer og hvor lenge bagen skal brukes osv. Men det vet jo Apan.
|
![]() |
|
|