Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-15, 21:49   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?

Ja, dere som har kjøpt i løpet av de par siste årene, hva anbefaler dere?
Vi har ikke noe liggende og må ha nytt, og tenkte begynne følge litt med på salg / bruktmarkedet.

Bilsete: Tryggest mulig, vil gjerne ha base med mindre det finnes noe annet genialt. Vi har ikke plassproblemer (når vi får oss ny bil...)

Barnevogn: Tror jeg gjerne vil ha en duovogn, altså der man tar av hele bagen. Mulig det stort sett er det som finnes nå. Ønsker at den er relativt lett å trille, fin for turer i skog og mark (grusvei), mulig å gå lette treningsturer med. Ikke så opptatt av at den er fancy og moderne.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 22:21   #2
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevogn og bilsete - hva anbefales nå?

Jeg er fornøyd med Maxi Cosi Pebble, men Cabriofix skal også være bra. Begge disse fikk høy score på Forbrukerrådets bilstoltest. Disse er ofte på tilbud og du kan få sete og base til rundt 2000 kr.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 22:23   #3
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Jeg er fornøyd med Maxi Cosi Pebble, men Cabriofix skal også være bra. Begge disse fikk høy score på Forbrukerrådets bilstoltest. Disse er ofte på tilbud og du kan få sete og base til rundt 2000 kr.

Ja, det høres bra ut. Cabriofix hadde vi til lillesøster, nå er det en ny versjon kanskje. Var veldig fornøyd med det, men det er solgt (til en her inne ).

Gammel 02-01-15, 22:39   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg var og veldig fornøyd med Pebble. Cabriofix er ikke oppdatert på veldig mange år.

Er så mange gode vogner der ute synes jeg.

Hva har du hatt før og vert fornøyd med?

Til lillebror har vi hatt TFK til bagvogn og sovevogn i barnehagen og Brio Go til hovedvogn det første året etter bag. Nå er det stort sett Babyjogger mini og Babyjogger fit som blir brukt. Så tror kanskje jeg kunne tenkt meg å prøve Babyjogger elite, eller Brio Go med lufthjul om jeg skulle prøvd noe nytt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 22:43   #5
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde maxicosi cabriofix med base, og var fornøyd med det!

Jeg har brukt Mountain Buggy med begge mine. Har hatt en vogn til nå med siste, men den blir aldri brukt, for MB dekker alle våre behov. Både på turer i marka og turer i trange butikker er den perfekt.

Den burde vært vendt andre veien, men alt annet er så bra at det får bli kompromisset.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 22:43   #6
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Er så lenge siden jeg har testet vogner at jeg neppe bør anbefale noe som helst (men fikk nå testet ut det meste som fantes da). Hadde OTH (blant mange andre) til eldste som sportsvogn, beste sportsvogn syntes jeg. Med yngste var jeg svært fornøyd med emmaljunga edge duo combi som bagvogn og emmaljunga scooter som sportsvogn. Testet andre også med ham, men disse ble mine favoritter.

Hadde cabriofix til yngste (den har base). Til eldste hadde jeg modellen uten base, tror ikke det fantes base på den tiden, ikke som jeg husker.

Så gøy at du nå kan se og tenke på dette!

Gammel 02-01-15, 22:49   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at brodern har valgt seg en emmaljunga nitro something, en oppgradert utgave av den jeg har. Det er den vogna jeg har vært absolutt mest fornøyd med og ikke hatt behov for å bytte ut selv om ungen vokser. Eneste aber er små hjul, og det har de fikset i den versjonen brodern har kjøpt nå. Bilstol vet jeg ikke.

Gammel 02-01-15, 23:04   #8
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøpte Maxicosi Pebble til minstemann og skal bruke den igjen nå. Den er romsligere enn Cabriofix, dessuten likte jeg mulighetene basen gir (ulike sitte/liggeposisjoner, veldig OK når babyen er så stor at han gjerne vil se litt mer ut.
Jeg har Bee og MB pent brukt etter eldste og bruker dette fremdeles. MBen er den beste allroundvogna synes jeg. Jeg skal i tillegg kjøpe Bugaboo Donkey, men det er jo fordi jeg plutselig sitter med en toåring og en baby og trenger søskenvognfunksjonen denne tilbyr.

Gammel 02-01-15, 23:07   #9
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Hva har du hatt før og vert fornøyd med?

Jeg er ikke akkurat vogngal... Jeg har hatt en Emmaljunga Cerox med hardbag, brukte den til begge to. Til eldste brukte jeg også Ceroxen som sportsvogn, med yngste kjøpte jeg en brukt Easywalker som jeg brukte som sportsvogn da hun ble over ett år eller noe slik. Det var i grunnen det. Jo, vi har også en sånn Briotrille og en Zapptrille, men det er jo til eldre barn. Dem har vi ennå.

Jeg var fornøyd med alt underveis, men jeg tenker at en stor tradisjonell tung vogn, som Emmaljunga ofte har vært, er tyngre enn jeg har lyst til å slepe rundt på grusvei. Det gjør ikke noe om den greier en sti i ny og ne heller. Så jeg er mer klar for noe a la Easywalker, men da med bag først.

Gammel 02-01-15, 23:08   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Så gøy at du nå kan se og tenke på dette!

Ja, det er mest absurd. Men vi har jo kvittet oss med det aller meste, vognene var utslitt da, så for å unngå å ruinere oss må vi kjøpe litt underveis.
Kjenner jeg var mer utstyrsengasjert med førstemann. Men vet akkurat hva jeg trenger og hva jeg ikke trenger, så det er jo bra, må bare avgjøre merke.

Gammel 02-01-15, 23:16   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Er det viktig for deg å ha barnet mot deg etter bag perioden?

Mange vogner har jo ganske små bager, så kan være lurt å tenke på det. Enten kjøpe en med stor bag, eller en som kan brukes mot deg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-15, 23:19   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Mange vogner har jo ganske små bager, så kan være lurt å tenke på det. Enten kjøpe en med stor bag, eller en som kan brukes mot deg.

Helst mot meg etter bagperioden om det går ja. Alternativt en relativt stor bag.

Gammel 02-01-15, 23:22   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Helst mot meg etter bagperioden om det går ja. Alternativt en relativt stor bag.

Anbefaler fortsatt besøk på emmaljungabutikken. Enten liker du dem og da er de perfekte eller så liker du dem ikke.

Gammel 02-01-15, 23:23   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Anbefaler fortsatt besøk på emmaljungabutikken. Enten liker du dem og da er de perfekte eller så liker du dem ikke.

Ja, det er absolutt aktuelt å sjekke ut. Jeg falt veldig for Emmaljunga første gang, så om det er nye og lettere varianter er det absolutt en mulighet.

Gammel 02-01-15, 23:25   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ser at brodern har valgt seg en emmaljunga nitro something, en oppgradert utgave av den jeg har. Det er den vogna jeg har vært absolutt mest fornøyd med og ikke hatt behov for å bytte ut selv om ungen vokser. Eneste aber er små hjul, og det har de fikset i den versjonen brodern har kjøpt nå. Bilstol vet jeg ikke.

Super Nitro ser det ut til? Ser på nettsiden. Den ser bra ut den altså! Jeg liker den klassiske barnevognstilen, er ikke så kul (og er uansett gammel...), og så blir barna mine fort store og lange, så det trekker opp at jeg vet fra før at Emmaljunga er romslig.

Gammel 02-01-15, 23:28   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine siste erfaringer er lånebaby-basert. Jeg er veldig positivt overrasket av Stokke Xplory, og nå har jo Stokke kommet med flere vognalternativ. Hadde jeg vært gravid hadde jeg defintivt sjekket dem ut. Jeg tror Maxi-Cosi Pebble hadde vært det første babysetet jeg hadde sjekket ut nå, siden jeg var veldig fornøyd med Cabriofix til minsten.

Gammel 02-01-15, 23:28   #17
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er ikke akkurat vogngal... Jeg har hatt en Emmaljunga Cerox med hardbag, brukte den til begge to. Til eldste brukte jeg også Ceroxen som sportsvogn, med yngste kjøpte jeg en brukt Easywalker som jeg brukte som sportsvogn da hun ble over ett år eller noe slik. Det var i grunnen det. Jo, vi har også en sånn Briotrille og en Zapptrille, men det er jo til eldre barn. Dem har vi ennå.

Jeg var fornøyd med alt underveis, men jeg tenker at en stor tradisjonell tung vogn, som Emmaljunga ofte har vært, er tyngre enn jeg har lyst til å slepe rundt på grusvei. Det gjør ikke noe om den greier en sti i ny og ne heller. Så jeg er mer klar for noe a la Easywalker, men da med bag først.

Uten at jeg har kikket i det hele tatt eller sjekket (hvem skulle trodd det) så tipper jeg at emmaljunga har kommet med lettere vogner siden min yngste satt i vogn. De har også svingbare hjul nå. Jeg ville i alle fall ikke avskrevet emmaljunga.

Gammel 02-01-15, 23:29   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Super Nitro ser det ut til? Ser på nettsiden. Den ser bra ut den altså! Jeg liker den klassiske barnevognstilen, er ikke så kul (og er uansett gammel...), og så blir barna mine fort store og lange, så det trekker opp at jeg vet fra før at Emmaljunga er romslig.

Da ville jeg sjekket ut Bugaboo Buffalo. Bagen er veldig stor. Bagene til Emmaljunga er veldig bra, men jeg er fremdeles ikke imponert av sportsvogn-delen.

Gammel 02-01-15, 23:29   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Super nitro var det ja. Jeg har som sagt nitro og er fortsatt veldig glad i den bortsett fra størrelsen på hjula. Som nå har blitt bedre.

Gammel 02-01-15, 23:29   #20
millact

Standard

Avhenger jo også av om når babyen kommer og hvor lenge bagen skal brukes osv. Men det vet jo Apan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.